CD Software's..
  Dutch Topics, DO NOT reply in other languages than Dutch !  

MykeBerlyn    posted on 05-05-2012 14:48
Hey DJR'ers..

Ik ben het beu om met photoshop een half uur bezig te zijn per 'cover art' voor mijn CD hoezen, ik wil een snellere manier, ik weet dat er software bestaat die de grote automatisch uitknipt, en dat je dan enkel nog moet afdrukken, maar ik weet niet hoe die software noemt?
Zijn er hier DJR'ers die ervaring hebben met ??n van dat soort softwares, of die mij er ??n kunnen geven dat goed werkt, met JPG bestanden?

Thanksss!

What do you think about CD Software's.. ??

Vote :   

AdenFarleigh    posted on 05-05-2012 15:40
Ik heb een geweldige software! Die heet CDMarker, die 'download' je gewoon bij de Bruna of supermarkt. Plug and Play, supermakkelijk in gebruik.Cool
2x CDJ800mk2 | CDJ850 | Korg KM-402
MykeBerlyn    posted on 05-05-2012 15:45
Maar, ik bedoel zo iets, dat ik over elke CD een papiertje kan steken met welke nummers er op staan, is makkelijker voor tijdens het draaien!
Snapje?
Unidentified    posted on 05-05-2012 15:51
Met iTunes kan je je tracklist van je cd's exporteren. Als je dan een kader maakt in Word/OpenOffice van 12 op 12 (of 11,9 op 11,9) en je plakt deze tracklist dan hierin, dan kan je mooi dit vierkantje uitknippen. Papiertje met tracklist klaar, je kan het eventueel ook plastificeren voor meer stevigheid/bescherming tegen vocht

MykeBerlyn    posted on 05-05-2012 16:37
Hoe doe ik dat, afspeellijst van m'n CD exporteren?
Thanks!
MrTomrubber    posted on 06-05-2012 10:39
Je gaat naar je afspeellijst -> archief -> druk af (ofwel via ctrl p bij windows of cmd p bij mac)
Dan zie je daar thema staan die standaard op 'alleen tekst' staat, je kan dit veranderen naar bijvoorbeeld wit moza?ek en dan kan je deze afdruk opslaan als pdf om bv een stuk van de figuur uit te knippen of je kan direct branden.

Let wel op als je bijvoorbeeld alleen het linkse gedeelte uitknipt dat je afdrukt op een vergrotingsfactor van 100% anders kloppen de afmetingen niet meer.
Lead    posted on 07-05-2012 10:18
Ik gebruik Nero om CDs te branden, daar zit een cover maker bij dus die maakt aan de hand van de ID3 tags van de muziekjes gelijk een goed hoesje aan.
Let the BASS be louder
Roov    posted on 07-05-2012 10:37
Poster: MrTomrubber
Je gaat naar je afspeellijst -> archief -> druk af (ofwel via ctrl p bij windows of cmd p bij mac)
Dan zie je daar thema staan die standaard op 'alleen tekst' staat, je kan dit veranderen naar bijvoorbeeld wit moza?ek en dan kan je deze afdruk opslaan als pdf om bv een stuk van de figuur uit te knippen of je kan direct branden.

Let wel op als je bijvoorbeeld alleen het linkse gedeelte uitknipt dat je afdrukt op een vergrotingsfactor van 100% anders kloppen de afmetingen niet meer.

Dit is voor mij ook nog steeds de beste oplossing die ik voor dit probleem ben tegengekomen.

This is an old Topic

No new postings for 4.862 days.
 Post CommentThat would be 162.1 months
or a whopping 13.3 years
You might consider opening a new topic or reply anyway by pressing the green button...

228 Users online: 120 Guests (108 Unknown)
Pages generated today : 81.380
Most visitors online this month : 897
Lifetime Pageviews since 2003 : 242.878.417