Jullie kennen het allemaal: je werkt kei lang aan een set voor een DJ Contest, of je doet er veel moeite voor, en achteraf moet je er likes voor krijgen.. Heb dit ook al enkele keren gehad, dat je via een systeem van FB-Likes wordt doorgestemd naar de volgende ronde, dus NIET voor de set zelf, er zijn natuurlijk ook mensen die het een 'goed' systeem vinden omdat ze veel likes bij elkaar kunen krijgen, ik vond het zo frustrerend, ik deed mee aan een DJ Contest, en ik had ?cht een propere set, maar natuurlijk had ik niet meer als 500 likes.. Zijn jullie er voor of tegen 'het systeem van de likes'.. Ik zet deze 'poll' omdat ik er ?cht niet tegen kan, ik hoop dat mensen die contes's organiseren, deze 'poll' dan zien...
Thanks
What do you think about Contest Likes: Poll ??
Vote :
OK we understand you don't like ads (so don't we) but, Please consider making this website possible by disabling your Ad Blocker. Or become a Gold Member, they don't see ads.
ik ben absoluut tegen: ben al paar maal door de selectie geweest, maar degene die winnen hebben altijd zoveel stemmen in de 'ik moet vriendjes hebben' ronde. Nu weer: winnaar heeft 304 likes en ik 123 (sta hiermee op de 3de plaats) maar ik zou niet weten hoe ik aan zoveel likes moet geraken :p dusja. ik vind het systeem ook een beetje achterhaald: bijvoorbeeld de contest waar ik het over heb: winnaar komt uit een dorp dat 100km verwijderd is van de locatie waar de winnaar mag draaien, terwijl ik 8km van de club woon => winnaar brengt misschien 4 personen mee( auto vol) terwijl ik er wel eens zou kunnen aankomen met een groep van 20 dus hebben mijn 120 votes in real life voor de club een veel grotere waarde (als je snapt wat ik bedoel)
Initiatiefnemers van dergelijke contests organiseren dit vrijwel geheel uit eigen belang en niet in het belang van de DJ's. Ze organiseren een DJ-contest als middel om hun kroeg, discotheek, merk of organisatie onder de aandacht te brengen. Het is een reclamemiddel en dat moet je je goed beseffen als je er aan mee gaat doen. Reclame staat op 1, de DJ komt op de 2e plaats.
Als ook op de avond zelf door middel van publieksstemmen de winnaar word gekozen dan is het doel ook nog eens om op de avond zelf voldoende omzet te genereren met het publiek dat je zelf meeneemt. Eerste prioriteit is dan dus omzet, de DJ komt dan zelfs op de 3e plaats. (omzet -> reclame -> DJ). Deze vorm vind ik persoonlijk vrij triest. Het lijkt erop dat de tent dan niet levensvatbaar meer is.
Moet je het clubs en kroegen kwalijk nemen dat ze op deze manier een DJ Contest organiseren?
Ik vind van niet. Op het moment dat ze een contest zouden organiseren speciaal voor dj's, zonder publieksstemmen en zonder likes, dan hebben ze er zelf geen profijt meer van en kost het hun vooral tijd en moeite. Die tijd en moeite kunnen ze dan beter steken in het bedenken van andere reclame campagnes om hun kroeg/club winstgevend te houden en dat zou als gevolg hebben dat er veel minder DJ contests zijn.
Wil je geen reclamemiddel zijn? Accepteer dan dat er veel minder contests voor je zijn en beperk je tot de contests die zich richten op de DJ's. Ze zijn meestal goed te herkennen aan de opzet en de geboden prijzen:
- Contests waarbij de prijs uit ??n of meerdere betaalde gigs bestaan.
- Contests waarbij de jurybeoordeling zwaarder weegt dan de Likes/stemmen of beter nog, waar alleen het juryoordeel telt.
- Contests met weinig rondes. (maximaal 3)
?cht doorbreken en bekend worden doe je alleen als je zelf platen maakt. Gebruik de 'reclame'-contests om ervaring op te doen met draaien en accepteer dat je een reclame-middel bent. Ga alleen voor de winst als je een popie-jopie bent met 1000 facebookvrienden en graag een club/kroeg wil steunen. Doe het anders gewoon voor de lol. Heb je er geen lol aan, dan moet je er niet aan mee doen.
(Ik heb contests waarbij de DJ zelf geld moet betalen om mee te mogen doen buiten beschouwing gelaten. Dat zijn contests waarbij de organisator helemaal wanhopig is en geen voldoende geld meer lijkt te kunnen verdienen met zijn drank-verkoop. Mijd deze contests ten alle tijde want de aandacht voor de DJ is dan helemaal afwezig)
Ik heb voor gestemd, want ik vind dat reclame-contests toch leuk zijn om ervaring op te doen.
No new postings for 4.868 days. Post CommentThat would be 162.3 months or a whopping 13.3 years You might consider opening a new topic or reply anyway by pressing the green button...
OK we understand you don't like ads (so don't we) but, Please consider making this website possible by disabling your Ad Blocker. Or become a Gold Member, they don't see ads.