Muziek ordenen per genre (met USB en pioneer)
  Dutch Topics, DO NOT reply in other languages than Dutch !  

Double-U    posted on 30-04-2012 10:25
Hallo,

Ik heb al grondig gezocht, maar nergens het juiste antwoord gevonden op mijn vraag.

Als ik muziek via Recordbox op USB stick zet. (incl de juiste gegevens)
En nadien mijn USB stick in een Pioneer 2000 steek, kan ik in het begin kiezen voor Album, Titel,...

Maar hoe kan ik gewoon heel simpel een genre selecteren? (Bv. al de dance nummers op mijn usb stick tevoorschijn krijgen)

Ik heb al eens geprobeerd van bij Album het Genre in te vullen. (bij eigenschappen van het bestand op de computer), maar dit werkt ook niet goed, want hij gaat meerdere mappen Dance geven, ipv maar ??n...

Weet iemand hoe ik dit kan oplossen?

Alvast bedankt!

What do you think about Muziek ordenen per genre (met USB en pioneer) ??

Vote :   

MrQreeny    posted on 30-04-2012 10:47
Ik maak gewoon verschillende mappen en gebruik voor de map het genre, werkt super. Het sorteren doe ik handmatig en nadien vul ik alle id3tags in en laat ik rekordbox een database bestand maken.
'Music is the universal language of mankind...'
LilQuint    posted on 30-04-2012 11:09
Persoonlijk maak ik altijd playlisten, eentje met : prime time. en eentje voor : opbouw.. (coole namen :D).
Ook maak ik playlisten met verschillende genre's.
en dan zit ik tijdens het draaien gewoon in mijn playlisten te browsen.
Vind ik persoonlijk erg handig werken Happy, laughing
Dennis1981    posted on 30-04-2012 16:17
Je moet eerst in rekordbox veranderen hoe je je usbstick laat sorteren.
Als je bij al je liedjes netjes het genre hebt ingevuld kun je aan geven dat je ook op genre wilt sorteren.
Dit staat niet standaard aan.

Je moet dan eerst je muziek in rekordbox zetten, laten analyseren en?exporteren naar het stickje of de harde schijf die je wilt gebruiken.

Dan komt het, je klikt linksonderin rekordbox op 'device' en je kiest de usbstick die je wilt gebruiken.

Er verschijnen 4 catagorieen :

1 algemeen, daar staat de naam van de stick/schijf en hoe groot ie is en hoeveel ruimte er vrij is.
2 = catagorie , hier moet je iets veranderen. In de linkerkolom staan allerlei zaken waar je de usbstick op kan instellen. Genre staat bij jou aan de linkerkant. Met het pijltje moet je die naar rechts dirigeren en je zal zien dat je op een cdj2000 dan wel op genre kan zoeken.

rekordbox genre

Double-U    posted on 01-05-2012 19:27
Bedankt man!

Perfect wat ik zocht!
Dennis1981    posted on 01-05-2012 20:37
Graag gedaan, je kan zelfs een tabje verder nog diverse search-zaken instellen als : sorteren op?bpm, sorteren op?play count, sorteren op Key ( moet je wel eerst zelf overal de key invullen, hij meet ze niet zelf helaas )?maar je weet nu iig waar je de wijziging in aan moet brengen...

Ik heb me in het begin ook een ongeluk gezocht, ik had het bij iemand een keer gezien op zijn cdj, maar kreeg het met mijn stick/ schijf niet voor elkaar...

Succes met afstellen...
Dolivieira    posted on 02-05-2012 09:21
Ik ook weer wat geleerd zo. Tanks voor de info.
CDJ2000Nexus DDJFLX10 DDJ-XP1 RMX1000 SL1200MK2s
Lead    posted on 02-05-2012 10:09
Ik zie zo eens van dit soort zaken voorbij komen, maar is het haalbaar (is er genoeg interrese) als ik voor mensen eens een Rekordbox workshop organiseer ?

Dit soort zaken zijn dingen die standaard in mijn verhaal zitten... en wellicht zijn er meer van dat soort handigheidje die ik als vanzelfsprekend zie, maar die andere mensen nog kunnen helpen om meer uit RB te halen?

Ik vrees alleen dat het weer lastig zal zijn om mensen overal vandaan op dezelfde dag te krijgen....

Als tussenoplossing, ik sta morgen avond in Haarlem de RMX-1000 te demo-en, achteraf kunnen eventueel ook dingen van Rekordbox ter spraken komen.
Let the BASS be louder
Yvaroz    posted on 02-05-2012 21:14
Je kan toch gewoon zoeken op genre in de CDJ 2000 of zit ik nou mis?
Nothing is Impossible
Dolivieira    posted on 03-05-2012 11:19
Als je in je ID3 tags de genre heb geselecteerd, dan wel.
CDJ2000Nexus DDJFLX10 DDJ-XP1 RMX1000 SL1200MK2s
LouisLaporte    posted on 18-09-2012 16:45
Dennis1981, bedankt voor je uitleg.

Ik heb nog een vraag over het ordenen op genre, misschien weet je het antwoord. Is het mogelijk om na het aanklikken van een bepaald genre, direct alle tracks te zien met 'trackname' (net zoals bij afspeellijsten). Op het moment moet ik eerst 3 x klikken voordat ik de daadwerkelijke song kan afspelen.

Alvast bedankt.

This is an old Topic

No new postings for 4.619 days.
 Post CommentThat would be 154 months
or a whopping 12.7 years
You might consider opening a new topic or reply anyway by pressing the green button...

162 Users online: 23 Guests (139 Unknown)
Pages generated today : 28.322
Most visitors online this month : 380
Lifetime Pageviews since 2003 : 238.701.274