Luxx Talkbox
  Dutch Topics, DO NOT reply in other languages than Dutch !  

Luxx    posted on 27-04-2012 18:30
yo boys,

werd gevraagt op een ander forum om eens mijn talkbox te laten zien en hoe het werkt. heb vandaar een filmpje geupload en dacht dat jullie die hier misschien ook wel leuk zouden vinden.
check em hier

www.mothermusic.nl
Mod edit by Lead on 29-04-2012 04:10 (46%)

What do you think about Luxx Talkbox ??

Vote :   
Dennis1981    posted on 27-04-2012 18:37
Supergrappig, nooit geweten dat zoiets kan...

Dacht bij het openen van dit topic eigenlijk dat je een soort eigen chatbox wou oprichten Happy, laughing maar dit is veel interessanter...
User edit by Dennis1981 on 27-04-2012 @ 18:38:37 (100%)
MichaelMiller    posted on 27-04-2012 18:43
Aaah, cool man! Benieuwd naar je eigen nummer(s) waarin vocals opgenomen met die talkbox zitten!
www.facebook.com/michaelmillerofficial
MichaelMiller    posted on 27-04-2012 18:43
Vivado    posted on 27-04-2012 19:09
Vet man!
Luxx    posted on 27-04-2012 19:12
Poster: MichaelMiller
a href='http://www.youtube.com/watch?v=sD0EKAryqvI&feature=autoplay&list=UUyqP6Pqsl-IWQl5aSkDWJjg&playnext=1'>http://www.youtube.com/watch?v=sD0EKAryqvI&feature=autoplay&list=UUyqP6Pqsl-IWQl5aSkDWJjg&playnext=1

haha dat was echt puur om te testen hoe het is om op te nemen met de talkbox!
ik ben er inmiddels handiger in. de pauzes heb ik nu kunnen weg werken door een sustainpedaal aan te sluiten op de DX100 waardoor de portamento tussen de noten door blijft werken.
www.mothermusic.nl
TheMole    posted on 27-04-2012 19:32
hoe zit het nu eigenlijk met The Voyagers? Had een tijd geleden een stuk uit een liedje 'Runaway' (geloof ik dat het heette) gehoord, maar nu zie ik dat die ondertussen niet meer op de soundcloud pagina staat. Vond het wel een leuk nummer!
Luxx    posted on 27-04-2012 20:21
Poster: TheMole
hoe zit het nu eigenlijk met The Voyagers? Had een tijd geleden een stuk uit een liedje 'Runaway' (geloof ik dat het heette) gehoord, maar nu zie ik dat die ondertussen niet meer op de soundcloud pagina staat. Vond het wel een leuk nummer!

we zijn getekend als act en producers door MotherMusic. dit is het nieuwe agency van Hitmeister D die 1 van de oprichters was van Ace agency waar bijvoorbeeld Afrojack zit.

Runaway is gerenamed naar 'Chances' en heeft vocalen gekregen van Liessanne Schenkkan. We hebben ongelovelijk veel materiaal liggen om uit te brengen en deze single is er toevallig 1 van. We wachten op het juiste moment om de plaat te releasen omdat we willen dat die veel radio tijd gaat krijgen. we zijn de plaat dus ook wat meer 'pop' aan het maken zodat het commerci?ler word.

overigens een previewtje van waar ik nu mee bezig ben om Talkbox vocalen mee te doen:
Mellow?

en er staan 3 festival boekingen op de planning, waarvan de eerste 19 Mei @ Fusion Of Dance anthem. De andere 2 is de line up nog niet publiekelijk bekend dus moet daar mijn mond over houden, wat ik wel kan zeggen is dat voor 1 van de festivallen wij gevraagt zijn om de Anthem te maken
we staan dus zeker niet stil!?
www.mothermusic.nl
TheMole    posted on 28-04-2012 09:03
Ah nice, ben benieuwd voor de release dan!
main    posted on 28-04-2012 10:17
Heel vet!! Zou daar wel een dagje mee willen klooien!
Luxx    posted on 28-04-2012 10:53
Poster: main
Heel vet!! Zou daar wel een dagje mee willen klooien!

Vervelende is dat je deze hardware moet kopen om het te testen :p

Tweedehands, of van iemand lenen is een beetje...onhygi?nisch
www.mothermusic.nl
main    posted on 28-04-2012 11:00
Haha, da's waar! Is die slang gemakkelijk te vervangen overigens?
Luxx    posted on 28-04-2012 11:11
Haha, da's waar! Is die slang gemakkelijk te vervangen overigens?

het is gewoon een vinyl buis die er los bij zit. je kan die dus gewoon er uit trekken en schoonmaken of vervangen. voordat ik deze had gekocht had ik een doe-het-zelf talkbox gemaakt.

had een klein computer speakertje gekocht, speaker+ingebouwde versterker er uit gesloopt, in een plantenpot gestopt, helemaal dichtgetaped en een gat erin gemaakt voor de buis. werkte ook, alleen het volume was te zacht =P
www.mothermusic.nl
main    posted on 28-04-2012 11:21
Hmm, wie weet ga ik dat ook eens proberen haha! Zal eens even kijken of ik er eentje 2e hands op de kop kan tikken!
Luxx    posted on 28-04-2012 11:34
voor 100 euro kan je gemakkelijk een tweedehands Talkbox op de kop tikken.

hou er wel rekening mee dat je wel iets moet hebben om geluid de talkbox in te sturen. het werkt het beste met een hardware synth zoals de DX100. de guy die het talkbox in combi met synth heeft uitgevonden is Roger Troutman van ZAPP en hij deed dit ook met de DX100, vandaar dat ik die nu heb.
een toetsenbord met kleine toetsen werkt namelijk veel beter en je kan heel goed bij de pitch en mod wheel. als ik op een normaal keyboard mijn hand over 1 octaaf doe, is dat meer dan anderhalf octaaf op de dx100. komt dus er op neer dat je heel snel en vloeiend over de toetsen kan bewegen waardoor je stem op talkbox natuurlijker klinkt. combineer het met een sustain pedaal en rocknroll 4 life

een DX100 is overigens ook goedkoop. tweedehands zijn ze altijd 100 euro. enige probleem is dat ze zeldzaam zijn en al 30 jaar niet meer gemaakt worden. je moet ze dus OF van iemand kopen die geen flauw idee heeft wat voor goud die in handen heeft, of een verzamelaar die ruimte wilt maken voor andere synths.
ik heb mijne van iemand die geen flauw idee had wat voor goud hij had.
www.mothermusic.nl
User edit by Luxx on 28-04-2012 @ 11:38:16 (50%)
main    posted on 28-04-2012 11:57
Eventjes wat 2e hands sites afspeuren dus. Volgens mij heb ik nog wel een synthje rondslingeren hier, eens kijken of die ook werkt! 100E valt me heel erg mee trouwens, voor zoiets vets!!
Heb je er inmiddels al een nummer mee gemaakt trouwens? Of een projectje?
Luxx    posted on 28-04-2012 12:06
Eventjes wat 2e hands sites afspeuren dus. Volgens mij heb ik nog wel een synthje rondslingeren hier, eens kijken of die ook werkt! 100E valt me heel erg mee trouwens, voor zoiets vets!!
Heb je er inmiddels al een nummer mee gemaakt trouwens? Of een projectje?

een leuke Perk van het getekend zijn bij een agency is dat we een studio hebben op het kantoor (staat heel toffe gear, 2 sets monitoren, nog een dx100, hardware minimoog, 909, 808, microfoon etc.). a.s dinsdag en woensdag zit ik daar en dan ga ik de eerste opnemen!
www.mothermusic.nl
User edit by Luxx on 28-04-2012 @ 12:07:58 (22%)
main    posted on 28-04-2012 12:16
Lucky basterd haha! Ben benieuwd wat er uit komt!
Sound-Division    posted on 28-04-2012 13:12
Gaaf filmpje Luxx, heb deze vannacht bekeken en ''Around the world'' is niet meer uit mijn kop gegaan Cool
Luxx    posted on 28-04-2012 19:50
Poster: Sound-Division
Gaaf filmpje Luxx, heb deze vannacht bekeken en ''Around the world'' is niet meer uit mijn kop gegaan Cool

wees blij dat het Around The World van Daft Punk is en niet Baby van Justin Bieber...
www.mothermusic.nl
LilQuint    posted on 28-04-2012 20:12
Poster: Luxx
wees blij dat het Around The World van Daft Punk is en niet Baby van Justin Bieber...

Cool

{ontpoic} jezus, wat een vet apparaat zeg :O
Je brengt me op idee voor een gear update hehehe.
Sebasz    posted on 28-04-2012 20:26
en de vocoder is hier de software variant van of is dat weer net iets anders? voordeel voor mij van vocoder is dat je met midi kan werken in je DAW, ben niet zo goed met het keyboard live?Cool
Luxx    posted on 28-04-2012 20:28
Poster: Sebasz
en de vocoder is hier de software variant van of is dat weer net iets anders? voordeel voor mij van vocoder is dat je met midi kan werken in je DAW, ben niet zo goed met het keyboard live?Cool

nope. lijkt totaal niet op elkaar qua geluid. daarom heet het een een talkbox en de ander een vocoder haha. iemand anders zei het ook al bij de youtube comments maar het is gewoon niet te vergelijken.
vocoder is ook niet simpeler om mee te werken dan deze hardware variant. ik record gewoon via een microfoon in een studio. en dat moet je met een vocoder ook doen. je moet immers toch met je eigen stem werken. dus qua gemak maakt het niets uit behalve dat de talkbox in een Live situatie op het podium veel spectaculairder is en makkelijker om mee te nemen!

met DEZE video kan je goed verschil horen tussen vocoder/talkbox/autotune (het type talkbox dat ik doe word getoont op 2:42) alle drie de technieken zijn overigens van toepassing op de muziek die ik maak dus vind het allemaal geweldig
www.mothermusic.nl
User edit by Luxx on 28-04-2012 @ 20:39:59 (28%)
Dennis1981    posted on 28-04-2012 21:21
Poster: Luxx
met DEZE video kan je goed verschil horen tussen vocoder/talkbox/autotune (het type talkbox dat ik doe word getoont op 2:42) alle drie de technieken zijn overigens van toepassing op de muziek die ik maak dus vind het allemaal geweldig

Leerzaam, nooit gedacht dat het talkboxidee al zo'n historie heeft.
Maracas    posted on 28-04-2012 21:26
Hahahahhaha was ik de enige die in een scheur raakte toen hij dit filmpje zag? :P?

Begrijp me niet verkeerd hoor, ik vind het wel heel vet! Maar het ziet er wel grappig uit hehehe
Als iedereenaanzichzelfdenkt,word eraan iedereengedacht

Create your FREE ACCOUNT now !

Some parts of this website require you to login. Using an account on DJResource has a lot of advantages such as:
Adding Content, getting Notifications, Like content, Downloading and Uploading Images and much more.

Sign Up

Create your account to get involved with the Community

307 Users online: 131 Guests (176 Unknown)
Pages generated today : 46.772
Most visitors online this month : 699
Lifetime Pageviews since 2003 : 244.318.552