Microfoon op pc aansluiten. (1/2)
  Dutch Topics, DO NOT reply in other languages than Dutch !  

D10N    posted on 23-04-2012 21:34
Hallo,
Ik wil mijn microfoon aansluiten op mijn pc en dan geluid krijgen via mijn speakers( versterker gaat naar midi en midi naar pc)
Hoor graag van jullie hoe ik dat doen!
Mvg. Dion

What do you think about Microfoon op pc aansluiten. ??

Vote :   

Lead    posted on 23-04-2012 22:40
Als je het DJ Topic Hoe neem ik mijn mix op, dan kom je al een heel eind. Stop je microfoon alleen in de juiste ingang ipv de uitgang van je mixer Winking my eye
Let the BASS be louder
mrmagix    posted on 23-04-2012 23:22
Als we al wisten wat voor microfoon en wat voor midi-controller zouden we kunnen helpen. Ook je bedoeling is onduidelijk. Wil je kunnen praten door de microfoon dat je stem op de speakers komt of wil je via de micro je mix kunnen opnemen op pc?

jij hoort graag de oplossing van ons, maar wij horen graag wat meer duidelijkheid van jou Winking my eye
Wie niet schrijft, wordt niet gelezen.
D10N    posted on 24-04-2012 06:57
Ik wil idd m'n stem kunnen horen door mijn speakers,?
Dit is mijn midi:http://www.koolsound.com/uk-17-soundmix-station-controleurs-dj-usb-mp3

Dynamische microfoon?
Standaard Dynamische microfoon. Geschikt voor spraak en zang en erg geschikt voor Karaoke en DJ toepassingen. Voorzien van drie meter lang aansluitsnoer voor optimale bewegingsvrijheid. Aansluiting via 6.3mm jack plug.?

Specificaties
? Frequentiebereik: 80 - 12.000Hz
? Gevoeligheid: 76dB
? Impedantie: 600 Ohm
? Aan / Uit schakelaar
? 3m aansluitkabel
? Keur: Wit of zwart

Hoor graag van jullie!
Mvg. Dion

Baart    posted on 24-04-2012 07:40
Je zal zowieso een master-out naar je speakers/versterker moeten hebben, dit is waarschijnlijk tulp. Als je een microfoon wilt aansluiten kan dat zo te zien met een 6,3 mm jack, hiervoor kan je gewoon een snoer en een microfoon kopen Cool
https://soundcloud.com/bart-duisterhof
D10N    posted on 24-04-2012 08:08
Versterker:
PA versterker voor semi-professioneel gebruik. Mag eigenlijk niet ontbreken in een standaard disco DJ configuratie. Moderne MOSFT techniek staat garant voor langdurige topprestaties. Geschikt voor 19' rack montage. Luidsprekers aansluiten via XLR, schroefterminals of Speaker.

kenmerken
? Betrouwbare MosFet techniek
? Verzonken volumeregelaars per kanaal
? Blauwe LED output meters per kanaal
? Groot frequentiebereik
? Snelle response-tijd
? Electronische bescherming
? Koeling d.m.v. ingebouwde ventilator
? Geschikt voor 19' montage
? Aansluitspanning 230Vac, 50Hz

Lead    posted on 24-04-2012 09:45
Leuk de specs van je versterker, maar wat wil je ermee zeggen?
Let the BASS be louder
mrmagix    posted on 24-04-2012 12:00
Als het goed is, heb je vanvoor op je koolsound de hoofdtelefoon ingang. Rechts daarnaast is denk ik een microfoon ingang. In jouw geval gebruik je de kleinste aansluiting (6,3mm jack). Gewoon insteken en met de knop er links van het volume regelen.

Alles wat ik heb geschreven berust op vermoedens, daar ik momenteel op vakantie ben en geen duidelijke foto's kan laden van jouw toestel. Met de gegevens van je versterker zijn we niets, die jongen moet gewoon van je zwak signaal een sterk en vooral luid signaal maken.
D10N    posted on 24-04-2012 16:37
Die microfoon aansluiting van m'n midi is niet aangesloten op een geluidskaart,
mrmagix    posted on 24-04-2012 17:03
Dus we zullen het eens overlopen.
Je huidige setup is de volgende:
Je computer is de eerste bron. Hierop draait virtual dj dat bestuurd wordt via een midi-controller. Bij jouw is dat dan de koolsound SoundmixStation met ingebouwde geluidskaart. Die ingebouwde geluidskaart zorgt ervoor dat je geluid direct wordt verwerkt en doorgestuurd kan worden naar de versterker.
Het voordeel hiervan in jouw geval is dat als je een microfoon in de voorste ingang van je controller zou steken, dat je geluid ook direct verwerkt wordt en hoorbaar is door de luidsprekers die op je versterker zijn aangesloten. Moet je wel even het volume aanpassen via de mic-volume knop anders kan je nogal wat feedback veroorzaken (dat enorm irritant geluid dat je hoort als de microfoon te gevoelig of te luid staat).
Als je de microfoon rechtstreeks in de pc wil steken, om bijvoorbeeld via andere programma's aan de slag te gaan, moet je even een verloopplugje van 6,3 mm jack naar mini-jack gaan halen. Dit zorgt ervoor dat je je microfoon in de standaard microfoon ingang van je ingebouwde geluidskaart kan steken. Windows herkent dit toestel dan zodat je deze ook direct kan gebruiken.
Hopelijk snap je het een beetje en is het ook oplossend voor jouw probleem Happy, laughing.
User edit by mrmagix on 24-04-2012 @ 17:06:55 (1%)
D10N    posted on 24-04-2012 21:46
De microfoon ingang is juist NIET aangesloten op geluidskaart.
Mvg. Dion
Unidentified    posted on 24-04-2012 22:05
Klein mixertje van Behringer kopen voor 39 euro, je master van je controller op 1 kanaal, je microfoon op het andere kanaal en de master van het mixertje naar je versterker
D10N    posted on 24-04-2012 22:16
Ik had al een keer een mixertje gekocht en toen deed de microfoon het maar deed meen muziek het niet, dus heb ik hem weer terug gestuurd
mrmagix    posted on 25-04-2012 13:06
Poster: D10N
De microfoon ingang is juist NIET aangesloten op geluidskaart.
Mvg. Dion

Je moet echt eens moeite gaan doen om wat meer info te geven. Je hebt momenteel 2 geluidskaarten en je eigenlijke bedoeling weten we ook niet. Problemen als dit zijn normaal op 1 2 3 opgelost maar dan moet je wel wat mee werken.

Dus wat ik begrijp is dat je microfoon helemaal niet aangesloten is? Want als hij insteekt in je controller is hij aangesloten op die geluidskaart en als ?hij insteekt in je pc is hij aangesloten op de ingebouwde geluidskaart. Er is geen enkele andere manier om zo'n ding aan te sluiten dus hij zit zowiezo WEL op een geluidskaart. Misschien de juiste instellingen checken? Het probleem zit denk ik niet in je apparatuur maar wel in de configuratie ervan.

Lees anders ook de handleiding eens van je koolsound controller, misschien staat daar iets van instellingen in. Wat in mijn ogen onmogelijk lijkt, is dat ze juist die ingang niet op de geluidskaart steken.

Dus graag bij de volgende wat meer info anders voel ik mij zoals 95% op dit forum ook niet meer geroepen om te helpen.
D10N    posted on 25-04-2012 18:12
Hallo,

Ik heb al eens een keer op een ander forum gevraagd over mijn midi controller en daar werd gezegd dat de microfoon ingang niet is aangesloten op een van de 2 geluidskaarten,
Dus dan lijkt het mij dat het niet via mijn midi controller kan.
Mijn vraag is nou: kan ik mijn microfoon aansluiten op pc en dan geluid krijgen uit mijn speakers?(volgorde: versterker>midi>pc)
Of moet ik een externe geluidskaart kopen?
Mijn excuses dat het niet duidelijk genoeg was hopelijk nu beter!
Mvg. Dion
Baart    posted on 25-04-2012 19:11
Kijk, voor een microfoon heb je geen aparte geluidskaart nodig. Dit is gewoon een singaal wat versterkt moet worden (ik steek hem zelf in een mengpaneel) je zou hem zelfs direct in je versterker kunnen steken. Het kan echt niet zo zijn dat ze voor de lol een mic ingang in je controller hebben gedaan die niet werkt.Cool Ga eens kijken naar je software instellingen, en kijk hoe andere het met deze controller doen.
https://soundcloud.com/bart-duisterhof
D10N    posted on 25-04-2012 19:31
Weten jullie de instellingen die ik moet doen bij VDJ?
Ik gebruik speakers,koptelefoon en dan wil ik m'n microfoon erbij hebben,
Misschien dat ze van dat andere forum het toch fout hebben(ik hoop het)
Graag hoor ik van jullie!
Mvg. Dion
Winston    posted on 25-04-2012 20:02
Zoals ik het nu allemaal lees, zeg ik: Check maar eerst of je microfoon nog wel werkt. Cool
Tic Toc
D10N    posted on 25-04-2012 20:05
Hij is nog nooit gebruikt,
Mvg. Dion
Winston    posted on 25-04-2012 20:05
Check ook of de mic volume knop voldoende is opengedraaid. Cool
Tic Toc
Winston    posted on 25-04-2012 20:06
Poster: D10N
Hij is nog nooit gebruikt,
Mvg. Dion

Dan hoe weet je of het wel of niet werkt? Doos open maken en testen dat ding!
Tic Toc
User edit by Winston on 25-04-2012 @ 20:06:53 (5%)
D10N    posted on 25-04-2012 20:10
Moet ik nog wat in VDJ instellen?
Mvg. Dion
Winston    posted on 25-04-2012 20:14
Nee, niks instellen. Gewoon mic in de input zetten daar rechts op de foto, mic volume open, en je moet het geluid uit de mic horen.

Tic Toc
User edit by Winston on 25-04-2012 @ 20:23:00 (100%)
D10N    posted on 25-04-2012 20:18
Erg slordig van mezelf!
Hij doet het!!!
Onwijs bedankt!
Mvg. Dion
Winston    posted on 25-04-2012 20:20
Yes, simpel he?Cool
Tic Toc
User edit by Winston on 25-04-2012 @ 20:21:09 (13%)
D10N    posted on 25-04-2012 20:22
Idd:D

173 Users online: 12 Guests (161 Unknown)
Pages generated today : 17.642
Most visitors online this month : 380
Lifetime Pageviews since 2003 : 238.625.393