FL Studio: Lessen? (1/2)
  Dutch Topics, DO NOT reply in other languages than Dutch !  

MykeBerlyn    posted on 22-04-2012 18:21
Hey, DJR's.

Weet niet of jullie het weten?
- Dit is een nieuw account, ik ben normaal 'MichielVdB', het e-mailadress dat aan die gebruiker was gekoppeld, werd onlangs gehacked.

Ik wil toch nog eens wat vragen:

Jullie weten dus via mijn vorig account dat ik een keyboard en FL Studio gebruik om eigen tracks te maken.
Ik heb mijn keyboard uiteraard niet gekocht om in een kast te steken en het er nooit meer uit te halen, ik heb dit gekocht omdat ik mijn hobby wil uitbreiden, en om eigen track's uit te brengen en aan andere mensen te laten horen, en feedback te geven. Als ik deze droom wil vervullen, moet ik dit eerst kunnen 'eigen tracks maken?'.

Ik heb het verhaal van Erik Arbores gehoord, waarschijnlijk zullen nog wel mensen hier op het forum hebben gehoord van hem, hij werkt met FL Studio, en heeft een contract getekend bij het grootste label van de wereld.

Deze jongen inspireert me, ik ben zelf ook 14 jaar, de muziek die hij maakt is echt zo lekker, maar nergens vind ik een tutorial die me naar zijn muziekstijl brengt..

Daarom vraag ik het hier, zou iemand mij kunnen helpen met het maken van de muziekstijl die Erik maakt, hij is vooral bezig in de 'Progressive House'-sector, zijn er hier DJR'ers die ook in deze sector bezig zijn en mij daarmee willen helpen?

Voor de mens(en) die mij willen helpen, ligt er al een beloning klaar, stuur ik via PM, wat het is.. Thumbs Up
Ik heb een droom, en ik wil hem in vervulling doen gaan, en DJR kan me hierbij helpen.

Mensen die reactie's zetten zoals: - Kan jij me anders leren hoe ik een David Guetta track maak?
- Moeten we ze anders zelf maken voor jou??
- Of ander soort van die reactie's, houd die alstublieft voor mijn eigen.
Reageer enkel als je mij wilt helpen, niet als je mij wilt afbreken, danku.

Ik hoop enkele (positieve) reactie's hierop te krijgen.

Herhaling: mij niet afbreken.

Voordbeeld van track's die ik wil maken, dit soort van stijl, niet volledig hetzelfde bedoel ik dan:
- http://www.youtube.com/watch?v=Fzggfz1yDSE
- http://www.youtube.com/watch?v=9OaXsPeMAPQ?

Nog snel even enkele kleine specificatie's:

Software: FL Studio (XXL Producer Edition)
Keyboard: M-Audio Keystation (32 Keys)

Alvast heel hard bedankt, Michiel

User edit by MykeBerlyn on 22-04-2012 @ 18:59:41 (6%)

What do you think about FL Studio: Lessen? ??

Vote :   

main    posted on 22-04-2012 18:30
Op wat voor manier wil je hier precies hulp bij? Hulp bij het produceren, of hulp bij het maken van een nummer?
MykeBerlyn    posted on 22-04-2012 18:48
Poster: main
Op wat voor manier wil je hier precies hulp bij? Hulp bij het produceren, of hulp bij het maken van een nummer?

Ik wil leren om zo'n track's te maken, dus eigenlijk hulp bij het produceren, de creativiteit, hoe ik het ga maken, de structuur, enz, dat wil ik zelf bedenken, bv. ik heb een idee, maar moet het nog uitvoeren, zo bedoel ik het dan, snap je?
Ik werk ook met FL Studio..
Vinnyo    posted on 22-04-2012 18:53
Poster: MykeBerlyn
Ik wil leren om zo'n track's te maken, dus eigenlijk hulp bij het produceren, de creativiteit, hoe ik het ga maken, de structuur, enz, dat wil ik zelf bedenken, bv. ik heb een idee, maar moet het nog uitvoeren, zo bedoel ik het dan, snap je?
Ik werk ook met FL Studio..

Simpel gezegd: zoek t uit jongen.. Niemand kan je het producen leren, ze kunnen je wel het programma leren, maar dat kan je zelf ook..
MykeBerlyn    posted on 22-04-2012 19:01
Poster: Vinnyo
Simpel gezegd: zoek t uit jongen.. Niemand kan je het producen leren, ze kunnen je wel het programma leren, maar dat kan je zelf ook..

Ik wil verder, ik ken misschien een kleine basis, heel kleine basis, zo'n tracks als ik hierboven zet, is meer dan de basis, en als mensen die ervaring met deze software hebben, en mij kunnen helpen en er een beloning voor krijgen, waarom zou je dit niet doen?
Ik wil track's maken, zonder 'LOOPS'..
main    posted on 22-04-2012 19:26
T is dat je in antwerpen woont, anders had het wel gekund.

Maar je moet de eerste paar jaar gewoon lekker aan de gang gaan in fl, en het programma leren kennen. Veel tutorials kijken op fl en blijven proberen. Daarnaast zie ik dat je 13 bent, dus je hebt nog genoeg tijd Happy, laughing
RemcoRelion    posted on 22-04-2012 19:26
Ik wil ook eigen nummers maken.
Maar dat leer je maar op 1 manier dat is door te proberen oefenen en jezelf steeds willen verbeteren
Probeer dingen uit en vind je eigen manier en draaiHappy, laughing
Don’t be a prisoner of your own style!
MykeBerlyn    posted on 22-04-2012 19:40
Ja, maar ik ben al 2 jaar bezig met DJ'en & Producen, ik ben al 2 jaar bezig met oefenen en testen, en ik had nog niks resultaat, dus ik dacht ik bestel een keyboard, dan denk ik het dat het beter gaat gaan, lukt ook niet, is er dan niemand die mij gewoon wilt helpen, een 'les' geven?
Sorry maar het is echt moeilijk vind ik..
Op het forum zal er toch iemand zijn die dit kan?
main    posted on 22-04-2012 21:37
Het probleem ligt m meer in dat de mensen hier het zelf hebben gedaan. Tuurlijk moet je het van iemand leren, maar daar is youtube voor. Heb geduld, en wees blij als je eindelijk iets in elkaar kunt flansen in fl.
Jefe_elaire    posted on 22-04-2012 22:27
Je hebt precies 't zelfde wat ik wil en ook dezelfde muzieksoort =p ik heb veel gehoord over ene Luxx, die hier ook ergens aanwezig is op DJresource, hij geeft cursussen maar ik weet niet of hij ook dit soort muziek kan maken de wat house/trance achtige tracks. zou er wel even achteraangaan bij die Luxx Winking my eye

Want inderdaad iedereen zegt je moet oefenen oefenen oefenen en youtube kijken, maar al heb je youtube, die dingen zijn voorgemaakt dus zelf heb je er niks aan. en bovendien moet je ook maar weten welke packs, synths en plugins je nodig hebt. ik ben nu al een halfjaar bezig en echt een track is me nog lang niet gelukt. ik vraag me toch echt af hoe bijvoorbeeld D-velro in een jaar tijd al zo'n track als Ace High en Carolina heeft neergezet. ikzelf kan namelijk niet echt op youtube de geluiden vinden (synths) die ik in m'n hoofd heb, en vind 't moeilijk om een melodie te bedenken. Het is inderdaad oefenen oefenen oefenen, maar een beetje personal training die je de basis leert van de muzieksoort die jij wilt maken zou inderdaad erg handig zijn. Daarom zou ik ook echt even aan die Luxx vragen. Winking my eye
User edit by Jefe_elaire on 22-04-2012 @ 22:33:11 (100%)
Luxx    posted on 22-04-2012 22:41
ik werd geroepen. om snel antwoord te geven; ja ik geef ook cursussen voor deze muziekstijl.
www.mothermusic.nl
MykeBerlyn    posted on 22-04-2012 23:05
Beste Luxx,

Bedankt voor je oproep, kan jij de muziek maken die hierboven staat (link) ik het topic?

Als jij de muziek kan maken als daar wil ik wel eens een les van jou leren, heb je toevallig ook eigen tracks?

Staan die op een SoundCloud ofzo, ... ?

Welk heb je allemaal in je studio staan?

Heb je hetzelfde keyboard als mij staan en hoe verlopen die lessen ?

Heel hard bedankt voor je snelle oproep! Thumbs Up
Sound-Division    posted on 23-04-2012 00:55
Oh kerel, je maakt pas 2 jaar muziek pffffffff (WOW)

Jij moet niet oefenen, jij moet eerst lezen Cool

Ik vraag me trouwens af, je hebt zo weinig geduld he, wil je dan eigenlijk wel nummers maken om dat het je passie is of dat je ruig wil doen bij je vrienden dat je het kunt?

Luxx    posted on 23-04-2012 14:06

dit is de huidige set up. ik ben bezig om de apparatuur te verhuizen naar een externe studio.

wat er staat:
Axiom 49 semi-gewogen midikeyboard
Yamaha DGX-620
Yamaha DX100 (hardware synth)
Rocktron Banshee Talkbox
Truth monitoren met A500 amp.

ik heb geen muziek op mijn soundcloud staan in jouw genre omdat ik dat niet onder mijn naam doe. ik maak producties voor andere artiesten in een divers aantal genre's. ik kan je niet een voorbeeld geven nu in het genre dat jij wilt omdat ik dan contractschenning pleeg.

dit kan ik wel tonen:
Zero Funk
Vino Vino (hiphop)
Discodub

mocht er nog iemand anders ge?nteresseert zijn in lessen, contact mij maar via een PM.
ik geef overigens lessen aan mensen die echt n?t beginnen en ook aan mensen die al een stuk verder gevorderd zijn. en blijkbaar heerst er een taboe op het nemen van lessen voor produceren want ik heb ook een aantal mensen gehad van hier op DJresource.?
www.mothermusic.nl
User edit by Luxx on 23-04-2012 @ 14:37:37 (58%)
Martullia    posted on 23-04-2012 14:46
Hey, DJR's.

Weet niet of jullie het weten?
- Dit is een nieuw account, ik ben normaal 'MichielVdB', het e-mailadress dat aan die gebruiker was gekoppeld, werd onlangs gehacked.

Ik wil toch nog eens wat vragen:

Jullie weten dus via mijn vorig account dat ik een keyboard en FL Studio gebruik om eigen tracks te maken.
Ik heb mijn keyboard uiteraard niet gekocht om in een kast te steken en het er nooit meer uit te halen, ik heb dit gekocht omdat ik mijn hobby wil uitbreiden, en om eigen track's uit te brengen en aan andere mensen te laten horen, en feedback te geven. Als ik deze droom wil vervullen, moet ik dit eerst kunnen 'eigen tracks maken?'.

Ik heb het verhaal van Erik Arbores gehoord, waarschijnlijk zullen nog wel mensen hier op het forum hebben gehoord van hem, hij werkt met FL Studio, en heeft een contract getekend bij het grootste label van de wereld.

Deze jongen inspireert me, ik ben zelf ook 14 jaar, de muziek die hij maakt is echt zo lekker, maar nergens vind ik een tutorial die me naar zijn muziekstijl brengt..

Daarom vraag ik het hier, zou iemand mij kunnen helpen met het maken van de muziekstijl die Erik maakt, hij is vooral bezig in de 'Progressive House'-sector, zijn er hier DJR'ers die ook in deze sector bezig zijn en mij daarmee willen helpen?

Voor de mens(en) die mij willen helpen, ligt er al een beloning klaar, stuur ik via PM, wat het is.. Thumbs Up
Ik heb een droom, en ik wil hem in vervulling doen gaan, en DJR kan me hierbij helpen.

Mensen die reactie's zetten zoals: - Kan jij me anders leren hoe ik een David Guetta track maak?
- Moeten we ze anders zelf maken voor jou??
- Of ander soort van die reactie's, houd die alstublieft voor mijn eigen.
Reageer enkel als je mij wilt helpen, niet als je mij wilt afbreken, danku.

Ik hoop enkele (positieve) reactie's hierop te krijgen.

Herhaling: mij niet afbreken.

Voordbeeld van track's die ik wil maken, dit soort van stijl, niet volledig hetzelfde bedoel ik dan:
- http://www.youtube.com/watch?v=Fzggfz1yDSE
- http://www.youtube.com/watch?v=9OaXsPeMAPQ?

Nog snel even enkele kleine specificatie's:

Software: FL Studio (XXL Producer Edition)
Keyboard: M-Audio Keystation (32 Keys)

Alvast heel hard bedankt, Michiel

Kunt wel je eigen laten inspireren door iemand, maar raad je aan om toch je iegen ding te gaan doen en niet het zelfde als te willen probeer iets te maken wat uniek is. En herkenbaar zodat zodra mensen het horen ze weten, e dat is hij. Verder kun je op youtube veel tutorials vinden.
Luxx    posted on 23-04-2012 15:01
Poster: Martullia
Kunt wel je eigen laten inspireren door iemand, maar raad je aan om toch je iegen ding te gaan doen en niet het zelfde als te willen probeer iets te maken wat uniek is. En herkenbaar zodat zodra mensen het horen ze weten, e dat is hij. Verder kun je op youtube veel tutorials vinden.

15 schilders die allemaal dezelfde schildercursus volgen kunnen alle 15 totaal verschillende dingen maken maar hebben gewoon een zelfde niveau verstand van gereedschappen en perspectieven. zelfde is met cursussen die ik geef. ik leg gewoon uit wat nodig is om je eigen muziek te maken. ik geef geen muziek kado.

verder,
als je niet voorbeelden mag putten uit inspiratiebronnen, hoe moet je dan ooit erachter komen wat je tof vind en waar je naar toe wilt werken?
www.mothermusic.nl
User edit by Luxx on 23-04-2012 @ 15:03:14 (36%)
Martullia    posted on 23-04-2012 16:07
Jij intrepeteert het anders dan ik het bedoel.
wat ik probeer te zeggen is dat als je succes wilt hebben het goed is je inspiratie uit anderen te putten, maar dat je toch iets unieks zal moeten maken wat jou onderscheid van degene die jou inspireert, dit zegt niet dat het er niet op kan lijken. Cool

Hoe jij het uitlegt klinkt het wel heel erg negatief en zo was het zeker niet bedoelt. Cool
Jayro    posted on 23-04-2012 17:21
Ik heb even m'n tijd genomen voor je, dit is wat ik zo even in een half uur gemaakt heb:
http://soundcloud.com/jasperdietze/chords/s-ta88W
Volgensmij is dit wat jij wilt maken, als je hierover vragen hebt beantwoord ik ze graag.
Let niet op afmix e.d.

User edit by Jayro on 23-04-2012 @ 17:24:59 (45%)
MykeBerlyn    posted on 23-04-2012 17:31
Hier zijn dus mensen die beweren dat les geven geen nut heeft, waarom gaan we dan naar school?
Als we het toch allemaal kunnen zonder een klein 'lesje', als hier een belg een hele franse tekst van 2 blz'en kan vertalen, zonder ooit les frans te volgen.. Dan geef ik jullie gelijk, net hetzelfde hier: 'Hoe kan ik track's maken, terwijl ik er niks van afweet'?
Sorry, maar ik heb al genoeg geoefend, en ik wil verder in de muziekwereld, en door les te volgen, en dingen te leren door andere mensen die ervaring hebben, ga je er komen..
Ik weet niet wat jullie van me denken, maar ik wil gewoon verder komen dan waar ik nu sta, en jullie kunnen mij helpen, ben ik 100 % zeker van.. Natuurlijk moet er wel altijd iemand zijn die moeite wilt doen?

MichaelMiller    posted on 23-04-2012 20:11
Sorry, maar ik heb al genoeg geoefend.

Are you kidding me?

Natuurlijk moet er wel altijd iemand zijn die moeite wilt doen?

Jijzelf ook..Winking my eye

Het is goed dat je zo gemotiveerd bent, dat zeg ik er wel bij..Happy, laughing
www.facebook.com/michaelmillerofficial
MykeBerlyn    posted on 23-04-2012 21:19
Poster: MichaelMiller
Are you kidding me?

Jijzelf ook..Winking my eye

Het is goed dat je zo gemotiveerd bent, dat zeg ik er wel bij..Happy, laughing

Ja, mensen:

- Hoe lang zijn jullie al bezig met het maken van eigen tracks?
Hebben jullie een cursus gevolgd, of een les bij iemand, of door iemand die het goed kan..

Als er evenveel mensen zouden zijn hier die me afbreken, zou ik al lang een track hebben gemaakt..

Bedankt,
MichaelMiller    posted on 23-04-2012 21:29
Je zegt 'Ik heb genoeg geoefend'... Dat is niet echt een positieve houding. Vraag me ook af waar je het voor doet...
MykeBerlyn    posted on 23-04-2012 21:30
Poster: MichaelMiller
Je zegt 'Ik heb genoeg geoefend'... Dat is niet echt een positieve houding. Vraag me ook af waar je het voor doet...

Je vraagt je dat dus af, waarom ik tracks maak?
Ik heb een hobby, DJ'ing, ik wou mijn hobby uitbreiden om bekender te kunnen worden, en daar heb je eigen tracks nodig, en daarom ben ik hier dus mensen aan het vragen om mij te helpen..
Ik wil tracks maken, waar ik een betekenis 'insteek', eerst moet ik nog leren hoe ik TRACKS moet maken..
Als niemand het mij hier wilt leren..
MichaelMiller    posted on 23-04-2012 21:33
Het aspect liefde voor muziek ontbreekt in ieder geval in je post... Maar dat hoeft niet per s? natuurlijk..
MoXeGy    posted on 23-04-2012 22:49
Ik denk dat de meeste echt wel een aantal jaar bezig zijn met producen voordat ze eindelijk eens een succesje boeken.
Je kan inderdaad 'sneller' op een hoger niveau komen door lessen te nemen maar daar zit wel een prijskaartje aan.(al snel 1200 euro)
MykeBerlyn    posted on 23-04-2012 23:18
@MichaelMiller: ontbreekt de liefde en passie voor house muziek omdat ik vraag of mensen me helpen?

@MoXeGy: ik ben al enkele jaren bezig zoals ik al eerder zei, maar ik heb nog niks bereikt met m'n eigen probeersels..

Nog altijd niemand die moeite wil doen en mij wilt helpen?

244 Users online: 128 Guests (116 Unknown)
Pages generated today : 80.946
Most visitors online this month : 897
Lifetime Pageviews since 2003 : 242.877.983