rich/echte kick samples/plugin
  Dutch Topics, DO NOT reply in other languages than Dutch !  

Zebix    posted on 18-04-2012 22:54
hallo mensen, het is weer even geleden :D

anyways, ben volop aan het produceren maar onlangs heb ik de nieuwe van alesso gehoord:

https://www.youtube.com/watch?v=mCPD4tH5aWw

die kick is echt prachtig gewoon :D ik zit al een tijdje te zoeken naar zo een kicks, die echt en warm klinken.. ik heb de wel een paar vengeance packs maar daar vind ik zo een kicks niet.. ik weet ook wel dat die goed ge-equalised en gecompressed is.. maar toch moet je sample/plugin om te beginnen al goed klinken om zo een resultaat te krijgen.

Iemand een idee waar ik zo een samples vind, want zelf een kick recorden kan ik helaas niet ;p?

alvast bedankt!

What do you think about rich/echte kick samples/plugin ??

Vote :   

main    posted on 18-04-2012 22:57
Als je die kick zo lekker vind: Sample m! verder vind ik Xfer van deadmau5 heerlijk om mee te werken.
Zebix    posted on 18-04-2012 23:09
hmm ja dat zou ik kunnen doen, maar dan moet ik die andere geluiden weg zien te krijgen en dat is niet zo makkelijk denk ik :p ik wil ook niet dezelfde kick hebben eigelijk, maar gewoon in die aard. Ik ben liever 'origineel' ipv iemand zijn kick te kopieren Happy, laughing

Toch bedankt, ik zal eens naar de demos luisteren van deadmau5 (y)
User edit by Zebix on 18-04-2012 @ 23:14:31 (1%)
Lead    posted on 18-04-2012 23:34
Je kunt in veel nummers meestal wel 1 kick vinden die kaal staat, of heel er weinig bij geluiden heeft...

Maar zelf maken is altijd beter en origineler. Het werkt beter om iets na te maken dan het klakkenloss te rippen en te gebruiken, van dat eerste leer je veel meer

Maar als ik die kick beluister hoor ik meerdere dingen, zachte attack, weinig laag op de kick, maar de gons komt erachteraan. Een kick is niet 1 geluid maar is altijd een combinatie van geluiden, vooral in de hardstyle draait een producer meestal om de kick(s) die hij kan maken. Zo ken ik een filmpje van Wildstylez die iets van 28 lagen gebruikt (van EQ, compressie etc) om de kick te krijgen zoals hij hem wil.

En soms heb je de perfecte kick maar heeft hij geen kracht genoeg, leg dan gewoon een rond 909 kick zonder attack erover heen en je geeft hem meer body.

Gebruik liever een soft-synth dan een sample, doordat een synth hieraan kun je veel makkelijker bijstellen dan een statische sample.

In het kort : er zijn geen regels om een kick te maken, je doet het met het gereedschap (synths/samples/hardware/etc) dat je voor handen hebt...
Let the BASS be louder
Zebix    posted on 18-04-2012 23:44
Ok thanks lead, ik had al eens geprobeerd er zelf eentje te maken via een tutorial, werkte wel.. maarja het was niet direct wat ik wou, dus moet ik daar eens veel tijd aan besteden :D

en nu je het over 909 kicks hebt.. ik vraag het me eigelijk ook al een tijd af waarom die 909 worden genoemd :D wat is er zo speciaal aan of wat geeft dat cijfer aan? ik heb ook al 808 gezien maar google maakte mij niets wijzer xD

bedankt!
main    posted on 19-04-2012 09:17
Gery    posted on 19-04-2012 13:03
De kicks in vengeance kan je prima gebruiken, maar je moet weten hoe je ze moet processen!

was ik van jou zou ik daar vooral op zoeken, compressie, EQ en envloping, ... Happy, laughing
DJ - Producer

This is an old Topic

No new postings for 4.880 days.
 Post CommentThat would be 162.7 months
or a whopping 13.4 years
You might consider opening a new topic or reply anyway by pressing the green button...

284 Users online: 134 Guests (150 Unknown)
Pages generated today : 70.715
Most visitors online this month : 897
Lifetime Pageviews since 2003 : 242.867.752