fl studio piano roll geen geluid?
  Dutch Topics, DO NOT reply in other languages than Dutch !  

Jefe_elaire    posted on 18-04-2012 17:44
Hoi, ik ben bezig met een track maar als ik een aantal dingen in de pianoroll heb gezet en ik beluister de pattern dus niet de song, komt er geen geluid. als ik de pattern in de song zet en ik beluister de song dan wel, maar dat is niet handig als ik in de piano roll bezig ben. het lukt me wel om per blokje geluid te krijgen in de pianoroll als ik met linkermuisknop op het blokje in mn pianoroll klik en dan een venstertje krijg met draaiknopjes dat heet 'note properties' , en als ik dan de 'vel' knop opendraai doet dat blokje het wel qua geluid, maar het is natuurlijk niet handig als ik dat steeds elke keer bij elk blokje moet doen. dan ben ik over 5 jaar nog niet klaar. ik heb al gecheckt en de piano roll staat niet op mute, iemand een idee? voorheen lukte t me wel...

Alvast bedankt Winking my eye

Jesse

What do you think about fl studio piano roll geen geluid? ??

Vote :   1 member likes this  

Larsz    posted on 18-04-2012 17:56
Kan je eens een screenshot van je pianoroll maken? En welke kleur hebben je blokjes? Welke FL versie heb je?
main    posted on 18-04-2012 18:08
Velocity moet sowieso open, zonder velocity hoor je niks.
Selecteer een noot in de pianoroll die WEL de velocity open heeft. Als het goed is krijg je dan bij de nieuwe noten ook de open velocity.
Jefe_elaire    posted on 18-04-2012 18:15
Poster: Larsz
Kan je eens een screenshot van je pianoroll maken? En welke kleur hebben je blokjes? Welke FL versie heb je?

heb een printscreen voor je, maar hoe kan ik die plaatsen?

en @Main, ik heb m'n velocity volgens mij gewoon open.....

mn andere pattern met dezelfde synth in eenm pianoroll doet t wel gwn als ik die beluister, tis alleen nu ik een nieuwe pianoroll maak dat geen geluid geeft.
User edit by Jefe_elaire on 18-04-2012 @ 18:16:41 (60%)
main    posted on 18-04-2012 18:19
Velocity is simpel gezegd hoe je een noot aanslaat. Denk aan een piano, je kunt een harde noot spelen maar ook een zachte. Heb je al geprobeerd om een noot met de velocity open te selecteren, en vervolgens een nieuwe te maken?
Jefe_elaire    posted on 18-04-2012 18:22
Jaaaa nu doet ie t opeens wel, maar heel raar is dat. weer mn ?hele pianoroll opnieuw gedaan. soms doet ie t dus wel en soms niet, gek genoeg. maarja hij doet t nu teminste. bedankt voor de hulp!
main    posted on 18-04-2012 20:13
Waarschijnlijk had je op een noot gedrukt waar de velocity 0 was. Kan gemakkelijk! De velocity kun je namelijk ook onderin de pianoroll aanpassen.
Larsz    posted on 18-04-2012 21:35
1 member likes this  
Poster: main
Waarschijnlijk had je op een noot gedrukt waar de velocity 0 was. Kan gemakkelijk! De velocity kun je namelijk ook onderin de pianoroll aanpassen.

Zou alsnog niet verklaren waarom hij dat pattern in song-mode wel hoort en in pattern-mode niet. Iets wat overigens technisch vrij onmogelijk te verklaren is.
main    posted on 18-04-2012 22:41
Wie weet een of andere bizarre automation, kan een standaard zijn. Had eerst altijd dat al mn velocity?s naar 100% gingen als ik op play drukte.. Daarnaast kan het ook zijn dat het niet de legale versie is. bug/glitch Happy, laughing

This is an old Topic

No new postings for 4.773 days.
 Post CommentThat would be 159.1 months
or a whopping 13.1 years
You might consider opening a new topic or reply anyway by pressing the green button...

108 Users online: 24 Guests (84 Unknown)
Pages generated today : 10.358
Most visitors online this month : 380
Lifetime Pageviews since 2003 : 238.746.873