Mix Film tips?
  Dutch Topics, DO NOT reply in other languages than Dutch !  

Blackaround    posted on 17-04-2012 21:10
Jow,

Omdat ik EINDELIJK heb gevonden hoe ik mijn mixen kan recorden, had ik het fototoestel van mijn vriendin eens gevraagt om mijn mix ook te filmen. Zij doet fotografie, en de Panasonic Lumix DMC FZ38, waar zij ooit mee begonnen is, heb ik dan eens gevraagt, om eens te testen.

Nu heb ik vandaag de eerste keer dus mijn mix gefilmd.

Daglicht krijg ik amper binnen, dan moet het egt super mooi weer zijn voor ik egt daglicht binnen wil hebben.

Ik laat even het resultaat zien van vandaag.
Zoals je kan zien, is het erg donker, nochtans had ik mijn licht aan gedaan. Maar mijn licht is eig. achter mij, dus heb ik ook nog mijn schaduw, wat het nog donkerder maakt.

Ik weet niets af van instellingen ofzo, maar ik vind de kwaliteit niet zo denderend?

Zijn er soms mensen dat dit ook doen? waar de kwaliteit wel goed van is?
Of mensen die ook het probleem hebben dat ze geen daglicht binnen kunnen krijgen, en er een oplossing voor hebben??

Hier is de link naar de video,
http://www.youtube.com/watch?v=cLvWbxe1TIo

Hopelijk kunnen jullie mij helpen.
Vind het altijd wel fijn om een mixvideo te bekijken.?

Mijn bedoeling is om dit voor elkaar te krijgen,
http://www.youtube.com/watch?v=hiIYVOV-fmk&list=UUxcGTOY0TyGd__hcULNy6Lg&index=4&feature=plcp

Maar omdat mijn expedit tegen de muur is geplaatst, kan ik daar geen statief zetten.
Dus ik zou niet weten hoe ik dat voor elkaar zou kunnen krijgen.

Grtz!

What do you think about Mix Film tips? ??

Vote :   

mrmagix    posted on 17-04-2012 21:39
Onderbelichting in film is een van de ergste dingen die je kan hebben. Digitaal mag je ze niet bijsturen want dan krijg je korrel/ruis/onzuiver beeld. Je kan dit wel in beperkte maten doen, maar verlies ga je altijd hebben.

Zorg steeds zoveel mogelijk licht. Haal al je lampen bij elkaar dat je kan vinden en zet die aan.
Als je je camera niet manueel kan instellen, is dat het enige wat je kan doen.

Kan je je camera wel in stellen, zet dan je diafragma zo open als dat mogelijk is. Op dat toestel dat jij aangeeft is dat f2.8. Als je ook nog eens je sluiter naar 25 frames kan zetten, is het helemaal perfect. Je gaat zien dat je beeld dan al veel helderder gaat zijn. Blijf zoveel mogelijk van je ISO af. Die regelt de gevoeligheid van de sensor en als je weet dat een sensor digitaal is, kan je al raden wat daar het gevolg van is: ruis en korrel in je beeld.

Laat de lens niet zoomen want meestal (of je zou een lens hebben waar het zoommechanisme in de lens zelf zit) verkleint dan de hoeveelheid invallend licht.
Wie niet schrijft, wordt niet gelezen.
Blackaround    posted on 17-04-2012 22:11
Heb een licht bijgezet, en dit zou veel beter gaan, ook wat van je instellingen overgenomen en idd is dat beter.

als je kijkt naar die 2de link, rechts van aanbevolen, daar staan andere mixen tussen.

Bij mij staan daar een hoop negers dat niets met draaien te maken heeft^^ Zien de mensen mijn mix ook staan of hoe gebeurt dat?
mrmagix    posted on 17-04-2012 23:56
Related of aanbevolen video's zijn gebasseerd op een paar factoren. Eerst en vooral welke tags je aan je video geeft. Zo kan je bijvoorbeeld je tag bar vol steken met boobs, sex, blonde, paris hilton sex tape, etc... Je views gaan omhoog, maar de dislikes gaan evenzeer de hoogte in. Als je tags echt gerelateerd zijn tot het onderwerp, gaat je video ook verschijnen in die rechtse kolom.

2de factor is de geografische upload plaats. Youtube groepeerd die een beetje zodat users rapper vinden wat ze zoeken.

Het aantal uploads van jezelf maakt waarschijnlijk ook deel uit van hoe snel mensen op jouw video komen. Het is zowat een samenhang van vanalles en nog wat maar het belangrijkste zijn volgens mij toch de tags die je geeft aan de video. Youtube heeft nu ook al een tijdje analytics gelanceerd. Op die manier kan je zien vanaf waar op de wereld ze je video bekijken en handiger, hoe ze op je video terecht komen. Is het via een link, via gerelateerde video's, via een andere site waar ze je video hebben ingesloten, ... Soms wel grappig om al die gegevens te zien!
Martullia    posted on 18-04-2012 14:32
Blackaround    posted on 18-04-2012 16:55
Poster: mrmagix
Related of aanbevolen video's zijn gebasseerd op een paar factoren. Eerst en vooral welke tags je aan je video geeft. Zo kan je bijvoorbeeld je tag bar vol steken met boobs, sex, blonde, paris hilton sex tape, etc... Je views gaan omhoog, maar de dislikes gaan evenzeer de hoogte in. Als je tags echt gerelateerd zijn tot het onderwerp, gaat je video ook verschijnen in die rechtse kolom.

2de factor is de geografische upload plaats. Youtube groepeerd die een beetje zodat users rapper vinden wat ze zoeken.

Het aantal uploads van jezelf maakt waarschijnlijk ook deel uit van hoe snel mensen op jouw video komen. Het is zowat een samenhang van vanalles en nog wat maar het belangrijkste zijn volgens mij toch de tags die je geeft aan de video. Youtube heeft nu ook al een tijdje analytics gelanceerd. Op die manier kan je zien vanaf waar op de wereld ze je video bekijken en handiger, hoe ze op je video terecht komen. Is het via een link, via gerelateerde video's, via een andere site waar ze je video hebben ingesloten, ... Soms wel grappig om al die gegevens te zien!

Dus de tags die ik heb nu, zijn die goed? want ik zie nog altijd die negers rechts, en geen andere mixes fzo ^^
Estacy    posted on 18-04-2012 17:02
dat zijn videos die over iets gaan wat de laatste tijd erg populair is (dat hologram van Tupac bijv) jouw video heeft zo weinig views dat youtube maar besloten heeft om algemene videos bij de suggesties te zetten.?

Hoe youtube precies werkt weet niemand, een vriend van mij is een youtube partner en die krijgt mischien 200 views per video...
'George Clinton meeting Kraftwerk in an elevator'
Blackaround    posted on 18-04-2012 17:07
Dus hoe meer de video bekeken word, hoe betere suggesties er bij komen te staan?
Estacy    posted on 18-04-2012 17:11
niet per s?
'George Clinton meeting Kraftwerk in an elevator'
Blackaround    posted on 18-04-2012 17:13
Hoe krijg ik ze dan tussen de lijsten van tenmix enz?
Want, een video dat je er juist opzet, kan tog nog geen views hebben?

Ook krijg ik dit,

Je video kan de volgende auteursrechtelijk beschermde inhoud bevatten:

Erkende claims

dus mijn video word in bepaalde landen geblokeert staat er bij, nochtans heb ik die muziek mooi aangekocht hoor..
mrmagix    posted on 18-04-2012 21:58
Bekijk het zo:
Je koopt een traktor licentie voor jezelf maar deelt ze met iedereen... Niet eerlijk, toch?
(als dat mogelijk had geweest natuurlijk)
User edit by mrmagix on 18-04-2012 @ 23:16:14 (40%)
Avez    posted on 19-04-2012 13:36
Misschien zou ik dat hier kunnen vragen, ik heb net een mix opgenomen alleen die is ongeveer 20 min.?
windowsmoviemaker kan er maar 15 aan.

heeft iemand een programma waarmee ik me mix als video bestand kan uploaden, langer als 15 min.
op soundcloud/mixcloud en alles na dan, ik wil echt een video erbij.

alvast bedankt!
http://facebook.com/avineofficial | Be strong
Avez    posted on 19-04-2012 20:43
Kick
Blackaround    posted on 19-04-2012 20:49
Sony vegas misschien?
Avez    posted on 19-04-2012 21:02
En daar kan ik 20 min uploaden? want to nu toe werkt alleen windowsmovie maker, iemand ervaring met adobe after effects? graag pm zodat dit topic verder ontopic kan blijven
mrmagix    posted on 19-04-2012 23:47
Als je je vraag duidelijker had gesteld, konden we misschien met meer mensen hulp bieden.

Wat wil je doen? Je video bewerken om daarna op te laden of je filmpje gewoon opladen naar een site?

Als je je filmpje eerst wil bewerken, ga dan zeker niet voor dat kreng van een after effects. Zoals de naam het al zegt, dat is een programma voor effecten nadat de eigenlijke montage is gedaan.

Binnen adobe kan je kijken naar premiere pro. Goedkope versie hiervan is elements. Verder zijn er nog alternatieven maar daarvoor nodig ik je uit onze vriend google te gebruiken, die weet vaak wel raad.

Verder is mixcloud of soundcloud volgens mij niet de plaats om zoiets op te laden. Ik dacht dat hier enkel tracks konden gehost worden, en geen filmpjes. Of ben ik nu zo verkeerd?

Je gaat beter eens kijken naar youtube of vimeo. Zij laten na een paar uploads vaak toe langere filmpjes op te laden, waardoor je je volledige mix in ??n keer kan opladen. Vimeo kan denk ik van de eerste keer al langere filmpjes opladen. Voor het hele oplaadt gebeuren heb je geen programma nodig. De site heeft een eigen systeem dat je door alle stappen heen helpt.

Ik werk niet via pm over dit onderwerp, dus contacteer mij ook niet op die manier. Ik denk dat voor dit onderwerp het niet slecht is als het openbaar staat. Het gaat echter ook over tips bij mix filmpjes Happy, laughing
Bonchanoize    posted on 20-04-2012 01:11
Ook bij Youtube kan je meteen langere filmpjes uploaden. Je moet enkel even je account 'upgraden'. Is gewoon gratis.
Let the magic begin
Blackaround    posted on 20-04-2012 17:08
Waar moet je dan upgraden? want ik vind dit echt niet^^

edit, heb het al gevonden, nvm Happy, laughing
User edit by Blackaround on 22-04-2012 @ 13:31:10 (64%)
Blackaround    posted on 22-04-2012 13:31
Heb nu nieuwe mix gemaakt, deze keer met licht en andere opstelling,

////www.djresource.eu/Forum/topic/23635/Ten-Min-Mix-Progressive-House/#last

Create your FREE ACCOUNT now !

Some parts of this website require you to login. Using an account on DJResource has a lot of advantages such as:
Adding Content, getting Notifications, Like content, Downloading and Uploading Images and much more.

Sign Up

Create your account to get involved with the Community

297 Users online: 169 Guests (128 Unknown)
Pages generated today : 88.951
Most visitors online this month : 897
Lifetime Pageviews since 2003 : 242.885.988