Wat voorn laptop voor mixen? (2/2)
  Dutch Topics, DO NOT reply in other languages than Dutch !  

D10N    posted on 15-04-2012 18:39
Hallo,
Ik wil een laptop aanschaffen want ik wordt gek van m'n pc want die loopt telkens vast tijdens het draaien,
Hoeveel intern geheugen moet ik hebben en wat is nog meer belangrijk om te hebben?
Is deze bijv. Al goed genoeg??http://www.wehkamp.nl/computer-telecom/laptops/laptops/acer-5750-2458g75mn-laptop/C31_6F4_6F4_744897/?cm_mmc_o=sbwlLwAybTCjC2BF5AfwywEfwkwgBFCjC1z5fB5vNbEgtBuTyBfwyCjCISSo9I
Hoor graag van jullie!
Mvg. Dion
User edit by D10N on 15-04-2012 @ 18:56:41 (100%)

What do you think about Wat voorn laptop voor mixen? ??

Vote :   

Furious5    posted on 18-04-2012 21:02
Macbook Pro's zijn gewoon goede laptops. OSX is stabiel en levert gewoon weing gezeik op.. Niet voor niets worden ze zo vaak door muzikanten gebruikt.. IK zou in dit geval niet moeilijk doen..je krijgt er geen spijt van..
Furious5    posted on 18-04-2012 21:03
..
User edit by Furious5 on 18-04-2012 @ 21:03:49 (99%)
Lomme_    posted on 18-04-2012 21:16
Poster: D10N
Dus je wilt zeggen dat een asus beter is voor dit gebruik?
En hoeveel intern geheugen zou verstandig zijn?

Persoonlijk zou ik inderdaad een Asus aanraden. Het is allemaal n?t wat beter voor je geld. In principe is 4gb (wat tegenwoordig de standaard is) genoeg. Het spreekt voor zich dat als je een laptop vindt met 6gb/8gb voor hetzelfde geld dat dat natuurlijk beter is. Ik heb een i5 2.7GHz (iets hoger als normaal) icm 4gb ram. Werkt allemaal supersnel.
JeroenVR    posted on 18-04-2012 21:38
Poster: Furious5
Macbook Pro's zijn gewoon goede laptops. OSX is stabiel en levert gewoon weing gezeik op.. Niet voor niets worden ze zo vaak door muzikanten gebruikt.. IK zou in dit geval niet moeilijk doen..je krijgt er geen spijt van..

Nou, ik heb de nieuwste 15' MacBook Pro en vindt het een top computer, maar nu ik sinds kort virtual dj met de pioneer DDJ Ergo V gebruik, hapert de muziek wel eens tijdens het draaien. Erg jammer, maar ik weet niet of het aan mijn laptop, of aan de software licht...

Ik kan een Mac zeker wel aanraden, omdat OS X gewoon erg fijn werkt en de laptops erg stevig aanvoelen.
djmstr223    posted on 18-04-2012 21:42
Poster: JeroenVR
BR>

Nou, ik heb de nieuwste 15' MacBook Pro en vindt het een top computer, maar nu ik sinds kort virtual dj met de pioneer DDJ Ergo V gebruik, hapert de muziek wel eens tijdens het draaien. Erg jammer, maar ik weet niet of het aan mijn laptop, of aan de software licht...

Ik kan een Mac zeker wel aanraden, omdat OS X gewoon erg fijn werkt en de laptops erg stevig aanvoelen.

Die heb ik vorige week ook binnen gekregen, wat een BEEST!!

Traktor draait hier heel makkelijk op zonder problemen, ik heb ook ff uitgeprobeert op mijn oude witte macbook en daar draai het ook zonder problemen op. Ik denk zelf dat je die 500 euro goed kan investeren in die Macbook die hier aangeboden staat inplaats van een 100 euro goedkopen halfe windows bak.

Maar dit is hoe ik er overdenk, ik ben nooit fan geweest van Windoes.
www.bramvanbergen.nl
Tekhead    posted on 21-04-2012 21:03
Poster: D10N
Hallo,
Ik wil een laptop aanschaffen want ik wordt gek van m'n pc want die loopt telkens vast tijdens het draaien,
Hoeveel intern geheugen moet ik hebben en wat is nog meer belangrijk om te hebben?
Is deze bijv. Al goed genoeg??http://www.wehkamp.nl/computer-telecom/laptops/laptops/acer-5750-2458g75mn-laptop/C31_6F4_6F4_744897/?cm_mmc_o=sbwlLwAybTCjC2BF5AfwywEfwkwgBFCjC1z5fB5vNbEgtBuTyBfwyCjCISSo9I
Hoor graag van jullie!
Mvg. Dion

Vraag 1 moet het windows of MacOS zijn ? of maakt het weinig uit ?
Floated on the waves of Fantasy, see my dream come true
D10N    posted on 21-04-2012 22:11
maakt niet echt uit
MichielVdB    posted on 21-04-2012 22:12
Heb de reactie's hierboven niet gelezen, maar ik raad toch aan om met een Macbook Pro te gaan draaien, dat is echt topkwaliteit!?
Je betaalt natuurlijk een hele som geld, maar je krijgt er deftig materiaal voor terug..
Martullia    posted on 22-04-2012 12:20
Poster: JeroenVR
BR>

Kan je vertellen dat dit gewoon aan virtual DJ licht omdat het gewoon rotzooi is kunt beter met traktor draaien al vind ik gewoon met CDJ's nog het fijnste nooit geen haperingen of van die flauwekul, veel meer gevoel etc. Heb zelf ook een tijdje gedraaid met een latop helaas ook met VDJ, maar raad iedereen toch aan om gewoon met cd deckes en een mixer te draaien leer je veel meer van en het is veel betrouwbaarder dan digitaal.
Sebasz    posted on 22-04-2012 14:19
Poster: MichielVdB
Heb de reactie's hierboven niet gelezen, maar ik raad toch aan om met een Macbook Pro te gaan draaien, dat is echt topkwaliteit!?
Je betaalt natuurlijk een hele som geld, maar je krijgt er deftig materiaal voor terug..

Onzin het enige deftige is de aluminiumbehuizing verder is een Dell (raad ik je trouwens af omdat garantie gezeur) even goed om traktor te draaien. Zelf zou ik als het puur om draaien gaat gewoeon een laptopje van een euro of 700 kopen en de rest van het geld lekker in je zak houden ipv een macboko pro.

de enige reden waarom ik een 15' pro had gekocht was voor logic, en dat ding gebruik ik amper omdat ik veeel liever op de pc werk.

En als je pc telkens vast loopt moet je eens om leren gaan met computers CoolCool
User edit by Sebasz on 22-04-2012 @ 14:20:40 (11%)
PhonoGraaf    posted on 22-04-2012 15:08
Ik vind het wel ontzettend vaag welke laptops er nu geschikt zijn voor Traktor en welke niet. Zelfs Native Instruments durft hier geen antwoord op te geven, in ieder geval niet de persoon met wie ik laatst contact had.

MacBook is geschikt, maar kost belabberd veel geld en ik vind het besturingssysteem helemaal niets.
Vaio schijnt geschikte laptops te hebben, maar welke dat zijn staat niet vast.
FrostACM ben ik onderzoek naar aan het doen, ze richten zich op multimedia maar kosten wel weer wat meer.
Dell XPS schijnt geschikt te zijn, maar ik hoor er ook slechte verhalen over.

...
Das niet veel...
MrQreeny    posted on 22-04-2012 16:52
Hoezo vaag? Daar heb je toch system requirements voor?? Staat volgens mij op elke doos van software...
Dit zijn dan wel altijd de minimale eisen, dus het is dan wel aan te raden om te zorgen dat je computer/laptop beter is.
'Music is the universal language of mankind...'
JeroenVR    posted on 22-04-2012 17:41
@Martullia Klop, ik heb Traktor van de week ook maar eens geprobeerd en daarmee had ik gelukkig geen last van haperingen.
PhonoGraaf    posted on 22-04-2012 19:30
Poster: MrQreeny
Hoezo vaag? Daar heb je toch system requirements voor?? Staat volgens mij op elke doos van software...
Dit zijn dan wel altijd de minimale eisen, dus het is dan wel aan te raden om te zorgen dat je computer/laptop beter is.

Toch zijn er ontzettend veel mensen (waaronder ik) met laptops die aan de system requirements voldoen, en nog steeds problemen hebben. Als het zo simpel was als jij beweerde waren er veel minder van dit soort topics geweest.
User edit by PhonoGraaf on 22-04-2012 @ 19:30:31 (23%)

Create your FREE ACCOUNT now !

Some parts of this website require you to login. Using an account on DJResource has a lot of advantages such as:
Adding Content, getting Notifications, Like content, Downloading and Uploading Images and much more.

Sign Up

Create your account to get involved with the Community

312 Users online: 182 Guests (130 Unknown)
Pages generated today : 89.587
Most visitors online this month : 897
Lifetime Pageviews since 2003 : 242.886.624