Keyboard (MIDI)
  Dutch Topics, DO NOT reply in other languages than Dutch !  

MichielVdB    posted on 11-04-2012 19:00
Hey!

Ik ben van plan om een MIDI Keyboard te kopen omdat ik een beginnende producer ben, en nog meer zelf wil gaan maken, daarmee bedoel ik, geen loops, samples, ..

Ik heb 3 keyboards die ik zie zitten:

Keyboard 1: http://www.bax-shop.nl/midi-keyboards/akai-lpk25-midi-keyboard/product-details.html
Keyboard 2:?http://www.bax-shop.nl/midi-keyboards/m-audio-keystation-mini-32-controller/product-details.html
Keyboard 3: http://www.bax-shop.nl/midi-keyboards/akai-ipk25-synthstation25-controller-met-ipod/iphone-dock/product-details.html

Welk keyboard verkiezen jullie van DEZE 3?

Thanks !

What do you think about Keyboard (MIDI) ??

Vote :   

Danil    posted on 11-04-2012 22:29
Als je kan zou ik nog wat wachten en doorsparen,
de controller die jij juist hebt opgenoemd zijn niet echt van zo'n superkwaliteit.
Het is een beetje speelgoed.

User edit by Danil on 11-04-2012 @ 23:10:19 (67%)
Lomme_    posted on 11-04-2012 22:36
Nee Danil, van die meuk heeft hij niet nodig. Die dingen hebben teveel opties die hij toch niet zal gebruiken. Ik zou zeggen: Begin met een goed M-Audio keyboard, bij voorkeur eentje uit de Oxygen serie. Kosten bijna niks en je hebt er ruim genoeg aan.

Zoiets bijvoorbeeld: http://www.bax-shop.nl/midi-keyboards/m-audio-oxygen-49-3e-gen-usb-midi-controller/product-details.html
Luxx    posted on 11-04-2012 22:50
de suggesties van Danil zijn inderdaad van 0 waarde voor de OP gezien het enorme verschil in prijs en een overload aan functionaliteiten die een beginnend producer nevernooit gaat gebruiken.

ik ben het ook eens met Lomme_
ga voor een Oxygen 49. ga alsjeblieft niet voor de kleine keyboardjes die je zelf noemt, Michiel. je gaat al gauw ondervinden dat je te weinig noten vind voor als je complexere dingen wilt spelen. het zit qua prijs misschien iets boven de keyboards die je zelf aangeeft maar denk dat je een stuk meer voor je geld krijgt als je voor de oxygen 49 gaat.

ik zit overigens te wachten tot de webshop links worden verwijderd. weet zeker dat dit gaat gebeuren dus meteen de vraag aan de Mods, waarom is deze regel er? wat is het nut van het verwijderen van deze links aangezien het gebruikt word om iemand te helpen?
www.mothermusic.nl
Danil    posted on 11-04-2012 23:12
Oxygen 49 is natuurlijk ook een topapparaat.
En uh, de bovenvernoemde producten kunnen dan wel 'meuk' zijn, voor de prijs leveren ze goed materiaal vind ik.
Overigens heb ik vroeger de 'foute' beslissing gemaakt een synth te kopen i.p.v. een midi-controller.
Luxx    posted on 11-04-2012 23:22
Poster: Danil
Oxygen 49 is natuurlijk ook een topapparaat.
En uh, de bovenvernoemde producten kunnen dan wel 'meuk' zijn, voor de prijs leveren ze goed materiaal vind ik.
Overigens heb ik vroeger de 'foute' beslissing gemaakt een synth te kopen i.p.v. een midi-controller.

nergens zie je mij jouw suggesties 'meuk' noemen. je geeft suggesties die goede producten zijn maar totaal niet in toepassing zijn voor de OP.

om even een vergelijking te treffen: alsof je iemand het advies geeft een mercedes SLK te gaan kopen terwijl hij bij de Volkwagen dealer voor een Golf staat te kijken.
www.mothermusic.nl
X-traLars    posted on 13-04-2012 12:14
Ik zou voor een midi synthesizer gaan ik heb de Roland SH-201. deze kan je met een USB-kabel aansluiten aan je computer. Een echte pracht synthesizer.
sh-201
User edit by X-traLars on 13-04-2012 @ 15:54:48 (1%)
Luxx    posted on 13-04-2012 15:44
Serieus als je alleen maar stoer wilt doen met je eigen gear sodemieter dan alsjeblieft op en hou je bek gewoon. Jezus zo irritant. Dit helpt de OP 0 zoals al eerder vast gesteld
www.mothermusic.nl
User edit by Luxx on 13-04-2012 @ 15:46:05 (1%)
X-traLars    posted on 13-04-2012 15:52
Poster: Luxx
Serieus als je alleen maar stoer wilt doen met je eigen gear sodemieter dan alsjeblieft op en hou je bek gewoon. Jezus zo irritant. Dit helpt de OP 0 zoals al eerder vast gesteld

Rustig eh dude, als je naar deze forums komt om te klagen zeg het dan gewoon. Ik probeer gewoon te zeggen dat je veel meer mogelijkheden hebt met een digitale synthesizer dan met een 'gewoon' keyboard. (zie VST-plugin's ed.)
Luxx    posted on 13-04-2012 16:11
Even voor mensen die dit nu pas zien: hij heeft gauw het opschepperige plaatje van zijn 'studio' vervangen voor het catalogus plaatje voor de synth.

En meneer extralars, waarom zou de OP daar in ge?nteresseerd zijn? Hij geeft zelf mogelijkheden aan van rond de 50 euro, duidelijk een beginner. Wat zou je in godsnaam met zulke hardware moeten doen?

Ik vraag me zelfs af wat JIJ ermee moet. Je produceert op een laptop zonder externe audiokaart. Volgens mij gebruik je je 'prachtige synth' alleen maar als verijdelde midi keyboard ipv dat je record met de sounds uit het keyboard zelf.
Helemaal omdat je zegt dat je je synth superhandig met USB vast kan maken. Op die manier kan je dus niet de sounds Recorden die er in zitten. Faal

www.mothermusic.nl
User edit by Luxx on 14-04-2012 @ 10:47:20 (41%)
RLB    posted on 14-04-2012 09:13
Ik ga binnenkort (mischien) M-Audio KeyRig 49 kopen kost 75 euro en er zit ook abelton live lite bij,

Rick.
X-traLars    posted on 14-04-2012 12:28
Verstandige keus, met ableton kan je heel veel. Er zitten ongelooflijk veel effecten in die zeer hard van pas komen. Het keyboard heeft 4 octaven waar je al wel iets mee kunt spelen en dat voor een zeer shappelijke prijs.?Cool
RLB    posted on 14-04-2012 16:22
En op mn verlanglijste staat ook nog fl studio ;p
Rick.
X-traLars    posted on 15-04-2012 12:11
Wat is het grote verschil tussen Ableton live en fl studio?
Vervaeren    posted on 15-04-2012 12:55
Poster: X-traLars
Wat is het grote verschil tussen Ableton live en fl studio?

Het grootste verschil vind ik de kwaliteit plus ableton is ook te gebruiken tijdens live performance wat FL niet echt toelaat. Nu wil je echt gaan producen zou ik aanraden om je eerste stappen te zetten in ableton en later over te gaan naar cubase(windows) of logic(Mac).?

Bespaar zeker ook niet in een goede geluidskaart en monitors naar de toekomst toe want deze zijn eigenlijk belangrijker dan een midi controller....

Maar dat is mijn mening.?
2 CDJ-350W + 1 DJM-350W
X-traLars    posted on 16-04-2012 18:17
Ik gebruik idd ableton Suite Live. Het is dus niet de moeite om fl-studio te kopen?
Klopt, midi controllers zijn voor beginners zoals ik Happy, laughing. Ze zijn een beetje goedkoper als de cdj reeks van pioneer.
User edit by X-traLars on 16-04-2012 @ 18:20:15 (74%)
Luxx    posted on 17-04-2012 00:00
Poster: Vervaeren
Het grootste verschil vind ik de kwaliteit plus ableton is ook te gebruiken tijdens live performance wat FL niet echt toelaat. Nu wil je echt gaan producen zou ik aanraden om je eerste stappen te zetten in ableton en later over te gaan naar cubase(windows) of logic(Mac).?

Bespaar zeker ook niet in een goede geluidskaart en monitors naar de toekomst toe want deze zijn eigenlijk belangrijker dan een midi controller....

Maar dat is mijn mening.?

kwaliteit Ableton en FL studio is echt tot??l geen issue. het is puur wat je het fijnste vind werken. persoonlijk vind ik Ableton voor producen echt absoluut stront en werk ik v??l liever in FL studio of Logic, maar als we Live optreden dan bouwen we onze eigen tracks live uit via Ableton. daar is het wel weer briljant in
www.mothermusic.nl
RLB    posted on 17-04-2012 16:37
Bezuiniging
Ik ga binnenkort op koniningendag op de vrijmarktstaan en hoop daarme sowieso 75 euro mee te verdienen voor die keyrig49,
Ben nog met mn vader bezig om 1 vaste pc op te knappen Winking my eye
en van mn verjaardag vraag ik een dj controller ik denk de nieuwste serie van DAP,
en dan ga ik ook steeds verder updaten.
en owhja,
er komen denk ik daarna ook ?nieuwe monitors bij voor de studio nu nog zulke pc speakertjes maar die ga ik ook verkopen.
Rick.

This is an old Topic

No new postings for 4.882 days.
 Post CommentThat would be 162.7 months
or a whopping 13.4 years
You might consider opening a new topic or reply anyway by pressing the green button...

231 Users online: 142 Guests (89 Unknown)
Pages generated today : 85.577
Most visitors online this month : 897
Lifetime Pageviews since 2003 : 242.882.614