Hallo deejayz...
  Dutch Topics, DO NOT reply in other languages than Dutch !  

Pfunk    posted on 29-01-2006 03:35
Hallo allemaal,
heb me zonet als nieuwe member aangemeld bij DJ-Resource omdat ik aardig wat (bruikbare) info heb kunnen ophalen in de forums.
Maar... omdat ik toch zelf ook nog wat vraagjes heb (en dit ook nog wel in de nabije toekomst zal houden) leek het me verstandig om member te worden om zo het één en ander met jullie te kunnen bespreken en delen.

Info:
Ik ben oorspronkelijk iemand die altijd bezig is geweest met het maken/componeren van muziek. Hiervoor heb ik altijd gebruik gemaakt van diverse analoge apparatuur. (samplers, workstations, synths, soundmodules e.d.)
In 2000 echter lichte overstap gemaakt en ben er een computer bij gaan gebruiken. Dit heeft er uiteindelijk voor gezorgd dat ik ook zo nu en dan softwarematig bezig was met het maken van aan elkaar gemixte setjes.
Is heel leuk om te doen hoor, maar eigenlijk wil ik dat soort setjes dus nu gewoon in realtime maken, gewoon live & direct, maar natuurlijk wel met de juiste DJ-apparatuur. (en ik hoop dat jullie hierin wat voor mij kunnen betekenen)

Huidige spullen: (voornamelijk voor het componeren)
- Ensoniq ASR10 (Advanced Sampling Recorder/Workstation).
- 3.2GHz Pentium 4, 1GB DDRram met Terratec DMX-6Fire geluidskaart.
- Propellerhead Reason 3.0
- Propellerhead Recycle

Huidige spullen: (voor het DJ-ing via PC)
- PCDJ (puur softwarematig gebruik, dus excl. 19" rack)
- BPM Studio (in combinatie met 'lachwekkend' mixertje)
- Native Instruments Traktor (in combinatie met 'lachwekkend' mixertje)

De 2 laatst genoemde softwarepakketten heb ik in 2005 aangesloten op het 'lachwekkende' mixertje van Hercules, de DJ-Console. (oeps, schaam me dood!)
Afijn, nooit gedacht dat dat trouwens (goed) met Traktor zou samenwerken maar met de juiste softwarematige aanpassingen ging dat nog best lekker. Let wel... heb hiervoor duur geheugen moeten aanschaffen met een lage CAS-latency om zo vertragingen in het gebruik op de mixer te voorkomen.

Anyway, ik wijk een beetje uit... maar wat ik dus wil is een leuke DJ-booth opzetten en daar lekker mee aan de slag gaan.
Een aantal eisen die ik op dit moment heb zijn:
- tabletop CD-spelers i.p.v. turntables (heb nml. zo'n 130 CD's tegen 10 st. vinyl)
- de CD-spelers moeten ook mp3 ondersteunen (heb daar nml. zo'n 36GB van)
- goeie stabiele mixer (meer dan 2 kanalen ivm ook aansluiten van PC)

CD-spelers:
Nu heb ik mn oog laten vallen op de Pioneer CDJ-200. Echter heb ik van Denon ook de DNS-1000 (ofzo) gezien en vraag me eigenlijk af welke nou echt beter is, met name gericht op de gebruiksvriendelijkheid, stabiliteit en kwaliteit geluid. Van de CDJ-200 al aardig wat gelezen maar van de DNS-1000 nauwelijks iets te vinden. Als iemand iets weet hoor ik het graag... ook als er goeie alternatieven zijn  ten opzichte van deze 2 genoemde spelers. (mits in zelfde prijsklasse)

Mixer:
Qua mixer leek me de Dateq XTC wel een vet apparaatje, maar ik vraag me af of iemand mij kan vertellen of er een andere (goedkopere) fabrikant is met dezelfde kwaliteit en optie's. Liever iets goedkoper natuurlijk... ik bedoel: wat dit betreft ben ik natuurlijk een beginnertje, dus tja... je begrijpt me wel denk ik.

Nou voor degene die niet doodziek zijn geworden van mijn lange verhaal > hoi, en ik hoop snel wat van je te horen zodat ik lekker aan de slag kan gaan en ook mijn DJ-booth, bevindingen en ervaringen op de site kan zetten met de hoop hier anderen ook weer van dienst te kunnen zijn.

Greetz,
Pfunk

What do you think about Hallo deejayz... ??

Vote :   

LovelvanOerle    posted on 29-01-2006 05:03
Welkom in ons nederig onderkomen, ik kom net van een feest af als je mss afvroeg wie er nog zit te posten om half 5, maarja.
CD- Speler, CDJ-200 wel een leuk ding ben er zelf niet echt kapot van vooral dat jogwheel is niet echt iets waarvan ik zeg "yeah", maar ondersteunt wel mp3 en is degelijk gemaakt net zoals zn broertje's waarvan ik zelf 2x cdj-800's in mn bezit heb.
Wat mixer betreft aan een dateq heb je altijd een goede in principe, maar zoek je een 3 of 4 kanaals?
Als je een wat goedkopere 4 kanaals zoekt, moet je is kijken naar de rip-off van de pioneer djm-600, de behringer djx-700 ziet er redelijk uit is 4 kanaals en zit rond de 200 euro. Qua 3 kanaals mixers kan ik er zo ff geen bedenken, maar andere mensen vast wel die dit gaan lezen.
Ik ga slapen.....
djjw    posted on 29-01-2006 05:27
hey, welkom op het forum
er komt natuurlijk een antwoord op je vragen..
maar ik ga nu ook slapen..
ben best moe na een avondje
Nvie    posted on 29-01-2006 08:41
Nice, clear intro Happy, laughing

Welkom op DJ-Resource Happy, laughing
Jorrit    posted on 29-01-2006 10:30
  de behringer djx-700 ziet er redelijk uit is 4 kanaals en zit rond de 200 euro.

Hoe zeggen de engels dat ook alweer zo mooi... "Looks can be deceiving"

maar toch: Welkom! Winking my eye
Dj_T.im    posted on 29-01-2006 10:46
welkom @ djresource,,
_ruud_    posted on 29-01-2006 10:49
welkom Happy, laughing
CDJ800MK2 - DJM800 - CDJ800MK2
W.i.M    posted on 29-01-2006 11:47
Dat is nog eens een lap introductie

Welkom @ DJ-Resource
Waarom lees je dit nu eigenlijk ?
the-melody    posted on 29-01-2006 11:55
welcome
Camino    posted on 29-01-2006 12:16
welkom! met denon heb ik maar weinig ervaring, maar ik kan je wel vertellen dat de CDJ200's erg goeie dingen zijn. en qua mixer zou ik de XTC niet doen als je hem wilt gebruiken voor je pc en je CDJ's.... lijkt me niet dat je maar van plan bent om 1 kanaal te gebruiken op je pc of wel? ik zou echt voor (minstens) 4 kanalen gaan, of zelfs meer als je later nog van plan bent om je samplers en zo aan te sluiten. misschien is de DJM 500 wat voor je, of toch iets in dat genre. Veel geluk!
Winston    posted on 29-01-2006 13:13
Welkom Pfunk. Je zult vast wat hebben aan je membership.
Tic Toc
Illusion    posted on 29-01-2006 13:16
inderdaad een mooie lange introductie. Leuk dat je je hebt aangemeld. Welkom
22-12-2012: Kratoz @ Shock (Huize Maas Groningen)
Zuur    posted on 29-01-2006 18:43
Welkom!
_Ivan_    posted on 29-01-2006 20:50
welkom
Feel&.Celebrate.Life!
Viper    posted on 29-01-2006 21:11
Welkom. In verband met de CDJ 200'en. Heb ze nu ook besteld online bij n-joymusic.nl, en dit is eigenlijk een cd speler voor de dj's die, als ze willen gaan draaien, geen zot veel trucjes of loops en dergelijke willen uithalen, maar gewoon een goede cd speler willen hebben die alle standaardmogelijkheden (en nog wel wat meer ook, 3 effectenknoppen en een loopfunctie en dergelijke) willen hebben.

Voor mij, is dit een perfecte cd speler. Ik stel voor om het videofilmke op deze website eens te bekijken. Daarin wordt de cdj 200 helemaal gestest.
Lukaz    posted on 29-01-2006 21:33
toe maar weer wat een intro.. welkom!
antwan    posted on 29-01-2006 21:36
ook nieuw,welkom!
HouseArrest    posted on 29-01-2006 21:54
Welkom @ Dj Resource

Ja tap, ik weet nog toen ik hier kwam was het met 2 zinnetjes klaar :P haha
Pfunk    posted on 29-01-2006 22:22
Allright... cool !

Thanks voor de reacties en adviesjes tot zover... Klein vraagje echter nog:
- Als ik nu wat vragen wil stellen moet ik dit zeker niet hiero doen hè?,
- oftewel... moet ik dan een nieuw item aanmaken in één van de forums?...
- en zoja, waar kan ik dat dan het beste doen volgens jullie? Ik bedoel... moet dit dan onder het forum "DJ-Equipment/DJ-Gear [Dutch]" of bij "DJ-Corner/Chattalk"?

Greetz,
Pfunk
HouseArrest    posted on 29-01-2006 22:28
Als je vragen hebt over dj gear en over spullen die je verwacht aan te schaffen etc dan maak je een nieuw topic aan bij Dj Gear [Dutch] en dan wacht je op reacties Winking my eye

Edit* een nieuw topic met je vraag natuurlijk of opmerking, als je er niks in zet levert het niet zo veel op :P
User edit by HouseArrest on 29-01-2006 @ 22:29:19 (67%)

Create your FREE ACCOUNT now !

Some parts of this website require you to login. Using an account on DJResource has a lot of advantages such as:
Adding Content, getting Notifications, Like content, Downloading and Uploading Images and much more.

Sign Up

Create your account to get involved with the Community

310 Users online: 29 Guests (281 Unknown)
Pages generated today : 109.651
Most visitors online this month : 699
Lifetime Pageviews since 2003 : 244.761.663