Apogee Duet 2 Questions.
  Dutch Topics, DO NOT reply in other languages than Dutch !  

Laidback    posted on 10-04-2012 17:34
Hello!

Ik heb vernomen dat er een aantal mensen hier zijn met een Apogee duet 2.

Nu is mijn vraag of het mogelijk is om 2 paar speakers hier op aan te sluiten.
een setje midfields (in de vorm van KRK RP-8 of 10s) en een setje nearfields (VXT6).

de Breakout kabel geeft maar 2 output kabels... of zie ik hier iets verkeerd.

Eveneens zou ik graag vernemen of je naast de Mic input ook nog een stereo kanaal in kan voeren om aan mijn mixer te koppelen in de DJ booth, om mixen op hoge kwaliteit op te nemen.. of kan dit zelfs via digital out??)

Thanks

What do you think about Apogee Duet 2 Questions. ??

Vote :   

LouisCasper    posted on 10-04-2012 19:43
Een tweede paar speakers aansluiten gaat ben ik bang niet lukken, omdat je dan problemen gaat krijgen met het volume. Je stuurt hetzelfde signaal op hetzelfde volume uit, maar elke speaker gaat anders om met dat volume. Ook zou je alleen kunnen switchen tussen je monitors door de ene set aan en de andere set uit te zetten. Ik zou als ik jou was een Mackie Big Knob aanschaffen.

Je kan je mixer aansluiten op een van de twee inputs. Dit kun je doen door middel van een simpele jack- of XLR-splitter. Het enige is dat je je mixes dan alleen via je DAW kan opnemen. Ook werkt het op die manier niet om jezelf live via de Duet over de speakers te sturen, want dan krijg je een flinke latency (heb het zelf geprobeerd) en dat draait beslist niet fijn. Ook hiervoor zou de Big Knob een oplossing zijn, omdat je je master1 dan gewoon via je big knob direct naar je speakers kan sturen, en je master2 naar de input van je Duet stuurt voor opnames van hoge kwaliteit.

De Apogee Duet 2 is een audio interface met een sublieme geluidskwaliteit, maar qua inputs en outputs laat hij nog wel eens te wensen over.
http://www.louiscasper.com
docmusic    posted on 10-04-2012 19:50
Zie ik nu goed dat die Mackie geen preamps, noch xlr inputs heeft voor een condensor microfoon??
Zou ik wel jammer vinden.
www.officialdocmusic.com www.twitter.com/theofficialdoc
LouisCasper    posted on 10-04-2012 19:54
Die Mackie Big Knob is ook geen audio interface. Hij is er alleen voor bedoelt om de routing in je studio wat makkelijker te maken, als je meerdere geluidsbronnen en meerdere paren speakers hebt. Ik bedoelde dat Laidback een Mackie Big Knob erbij zou kunnen kopen als hij bovenstaande dingen per se wil.
Laidback    posted on 10-04-2012 20:21
kijk, dat helpt, Thanks Louis,..?

Weet je zo of het met de KRK ERGO wel mogelijk is?

(heb even wat onderzoek gedaan, dus correct me if i am wrong>>>
Ik plug de speakers in de ERGO, welke een A & B speaker mode heeft, en lus vervolgens de output uit de Apogee naar de input van de ergo.?
heb ik dus alleen?2 volume knoppen, maar als ik de ergo op een voor af gesteld Maximum level zet dan zou ik met de Apogee hier niet overheen kunnen komen..?
Al hoop ik dat dit de geluidskwaliteit niet aantast.. ConfusedConfused?

>.. het enige nadeel dat ik zie met de Mackie Big Knob is dat het GEEN audio interface is en ik dus alles door moet lussen naar de Apogee Duet . .

Thanks again Louis Happy, laughing
LouisCasper    posted on 10-04-2012 20:34
Volgens mij klopt je verhaal met de ergo wel, alleen dat is toch ook geen audio interface? Waarom dan niet een Mackie Big Knob? Die heeft nog meer uitbreidmogelijkheden en is een stuk goedkoper. Tevens is de Big Knob juist bedoelt om dit soort problemen op te lossen, terwijl de ergo alleen bedoelt is om je speakers beter te laten klinken in de ruimte (door middel van de bijgeleverde microfoon). Ik heb wel eens bij feedback geinformeerd naar de ergo, maar als je kamer akoestisch al niet netjes in elkaar zit schijn je aan die ergo ook vrij weinig te hebben. Bij feedback zeiden ze dat je je geluid maar 5 tot 10 procent verbeterde met de ergo, en dat vond ik zelf te weinig om er een aan te schaffen.
Unidentified    posted on 11-04-2012 09:04
De Ergo is wel een audio-interface, je kan hem via firewire aansluiten en hij heeft 4 ins en 6 outs
LouisCasper    posted on 11-04-2012 10:17
Ik zie het nu inderdaad. Had er overheen gelezen. Maar wat zou je met twee audio interfaces moeten?
Laidback    posted on 11-04-2012 15:11
Echt super Thanks voor jullie support hier..

Ik ga het anders doen, ik ga net even iets meer geld uitgeven en naar alle waarschijnlijkheid een RME Fireface 800 bestellen + Mackie Big Knob.

Er is voor het zelfde geld van een Apogee Duet helaas niets in dezelfde klasse, sterker nog, de DUET doet niet onder voor zijn grotere broer de Ensemble (of zelfs de rosetta) .. Echt een ontiegelijk klein geil apperaat die Duet?2, Superieure kwaliteit maar helaas geen support voor een Mid en Nearfield setup.

Anyways, thanks guys.

Dit topic mag wat mij betreft gesloten worden omdat mijn vraag beantwoord is.

Mijn verdere studio werkzaamheden gaan in dit topic verder.

User edit by Laidback on 11-04-2012 @ 15:11:53 (1%)

This is an old Topic

No new postings for 4.888 days.
 Post CommentThat would be 162.9 months
or a whopping 13.4 years
You might consider opening a new topic or reply anyway by pressing the green button...

246 Users online: 128 Guests (118 Unknown)
Pages generated today : 70.533
Most visitors online this month : 897
Lifetime Pageviews since 2003 : 242.867.570