Hoe gebruik je jouw headphone? (3/4)
  Dutch Topics, DO NOT reply in other languages than Dutch !  

Winston    posted on 28-01-2006 14:15
Hoe draag je je headphone gedurende een set:

A. Bijna continu op je hoofd, waarbij je inluistert met 0, 1 of 2 oren;
B. Bijna nooit op je hoofd, waarbij je inluistert door 1 cup met je hand of schouder tegen je oor te drukken;
C. Als je wilt monitoren zet je het telkens op en dan weer af;
D. 50% van de tijd op je hoofd, 50% van de tijd zet je het op en af (combi A/C ) ;
E. 50% van de tijd op je hoofd, 50% druk je een cup tegen je oor z.a. B (combi A/B ) ;
F. 50% van de tijd zet je telkens het op en af, 50% 1 cup methode z.a. B (combi A/C ) ;
G. Ongeveer gelijk A, B en C.

Vertel voor de volledigheid hoe lang een set van je gemiddeld duurt en na hoeveel tijd je je headphone wil vervangen voor een nieuwe. Ik ben nieuwsgierig wat jullie comfortabel vinden.

Ik doe A en C in sets van gem. 2 uur en wil dat mijn headphone minstens 3 jaar meegaat.

[edit: twee keer een C is nou niet zo heel makkelijk]
Tic Toc
User edit by Winston on 28-01-2006 @ 14:18:54 (12%)
Mod edit by Nvie on 29-01-2006 08:48 (9%)
[MOD Edit] zie post

What do you think about Hoe gebruik je jouw headphone? ??

Vote :   

Powel    posted on 01-02-2006 23:26
Bij mijn Rodec is de pfl waarde hetzelfde als de output waarde. Dus no problem daar.

Als ik thuis draai, draai ik meestal met beide oren op mijn kop omdat ik toch niet super hard kan knallen. Als ik ergens draai dan meestal met 1 oor op en dat andere oor zet ik dan achter mijn andere oor (ja lees die zin nog maar een keer) en als ik dan 'in the mix' zit, zet ik meestal beide oren achter mijn eigen oren. Zo kan ik snel mijn koptelefoon erbij pakken als ik moet corrigeren of wat dan ook.
Dat om mijn nek hangen en klemmen tussen hoofd en schouder vind ik maar niks.
Timemachine    posted on 11-02-2006 00:12
Nu ja, bij mij is et eigenlijk alles zowat....

dus mijn antwoord is gewoon: G. Ongeveer gelijk A, B en C.

Mount    posted on 11-02-2006 01:43
Combinaltie van C en A... meestal mix ik op de monitoren maar bij cue'en en echte correctie's gaat hij gewoon helemaal op.. eventueel op 1 oor soms ook gewoon op 2
Oxy    posted on 12-02-2006 17:00
geef maar de B combintie.

User edit by Oxy on 12-02-2006 @ 17:01:19 (20%)
Tekhead    posted on 12-02-2006 18:31
om mijn hoofd
Floated on the waves of Fantasy, see my dream come true
Outworld    posted on 12-02-2006 18:38
B, alleen zou ik het voor het mooie anders moeten gaan doen, krijg na een lange sessie toch vaak wel een beetje pijn in mijn nek. Ik houd mijn koptelefoon dus tussen oor en schouder geklemd.
dion    posted on 12-02-2006 18:46
meestal aan 1 oor is makelijker
DJMarco1988    posted on 07-03-2006 23:46
ik zou zeggen: F combi van A/B/C
Greetings, Marco
RoyBeware    posted on 29-06-2006 19:26
Tijdens het voorbeluisteren, cuen en gelijk trekken heb k hem op mn kop

en tijdens het over mixen gewoon om mn nek hangen.

Twizz    posted on 29-06-2006 19:29
en er is nu iets nieuws, de stick van stanton, iemand ervaringen?
Reemz    posted on 29-06-2006 19:57
Poster: T4Twister
en er is nu iets nieuws, de stick van stanton, iemand ervaringen?

Nou sorry hoor maar is niet nieuw. Volgens mij hebben we het al eerder over de stick gehad. Gebruik anders de zoekfunctie.
gethigh    posted on 29-06-2006 19:58
ik doe het zo, of het de juiste techniek is weet ik niet

eerst luister ik even naar cue song zet ik hem ruwweg beetje tegoei op eenzelfde tempo (dit is heel ruw) dan luister is met koptelefoon op 2 oren zet ik platen gelijk, dan luister ik met 1 oor en zet ik de cue harder dan output signaal
Day-One    posted on 30-06-2006 00:09
ik zet'm volledig op mijn hoofd en dan in mixen sinc. bpm en als dat goed loopt gaat de koptelefoon eraf en dan (verder) inmixen maar. set van minimaal 60 min.
mijn set  doe ik voor het draaien al op volg-orde dus hoeft niet voor te zoeken en voorluisteren e.d. (TIP!)
ik heb nl verschillende mappen en gradadies.
RiX    posted on 29-08-2008 12:33
Zo, ff oude koe uit de sloot trekken... Cool

Heb hier namelijk een vraag over:

Ik beluister mijn tracks voor met 1 schelp op m'n rechteroor en de andere schelp achter m'n linkeroor. Zo cue ik hem ook.
Als ik ga inmixen heb ik ook deze houding en luister ik met links naar de monitor.
Maar... als ik op deze manier wil cue-en of corrigeren hoor ik mijn PFL harder dan dat hij in werkelijkheid over de master staat en kan je niet goed horen hoe hij klinkt in de mix. Zet ik echter de mix-knop op half-half (half pfl, half master) dan kan je soms de (delen van) de track die je in wilt mixen niet goed horen...

Hoe doen jullie dit? En hebben jullie hier een tip voor?
Renzis    posted on 29-08-2008 13:34
Vrij Simpel
Ik cue hem met de alleen de cue over mn hp. Dan zet ik de master voor een kwart open in mijn hp en de cue nog vol, om gelijk te zetten en mijn cue-plaat goed te horen, daarna op half half om de verhouding goed te horen.

Daarna tijdens het inmixen gaat hij weer (de master) op 25 procent
RiX    posted on 29-08-2008 13:42
Juist! Ik doe precies hetzelfde... maar dan hoor ik de PFL harder in verhouding met track 1, dan hoe hij in de zaal te horen is en vind ik het vaak lastig te bepalen hoe hard een vocal oid er doorheen komt.

Btw: heb je HP helemaal op of met 1 cup achter je oor?
Renzis    posted on 29-08-2008 14:53
1 dan moet je hem terugdraaien

2 verschilt,  meestal helemaal, voor de korte makkelijke dingetjes i cup tegen me oor, en de ander soms bij
Bles    posted on 29-08-2008 15:11
A.. schelp op een oor meestal rechts en dan links om te monitoren..

Sta ook soms met een drummer in de studio. Dan heb ik gewoon heel mn koptelefoon op en dan kan ik op rechts pfl zetten en link master uitgang.
RiX    posted on 29-08-2008 15:26
Poster: Renzis
1 dan moet je hem terugdraaien

Even een vb: track 1 draait en track 2 wil ik inmixen. Ik begin bv met de bass en high uit en wil alleen de mid (bv vocal of synth) erin mixen. Als ik dan mijn pfl/master knop op half/half zet hoor ik niet goed of track 2 lekker loopt, omdat track 1 vaak te hard is in verhouding. Maar als ik op de pfl/master knop de master terugdraai hoor ik niet precies datgene wat in de zaal te horen is... Is daar dan een oplossing voor of herkennen jullie dit?
Renzis    posted on 29-08-2008 15:41
Ja duhhuh iedereen heeft dat. Daar zeg ik ook zodra hij gelijk loopt, zet ik hem op half/half zodat ik kan kijken of de volume gelijk ligt. Dus met alle eq's normaal. Als dat gewoon goed staat, draai ik de eq's weg die ik laag wil hebben.

Dan hoef je hem niet meer op half/half te zetten om te kijken of het hard genoeg staat of niet, want dat heb je al gechecked. en dan maakt het toch niet zoveel meer uit als je de pfl harder zet en de master zachter
RiX    posted on 29-08-2008 15:44
kwestie van gewenning dus... Cool Dacht misschien dat er een betere manier was. Thanx iig voor je meedenken.
RiX    posted on 29-08-2008 15:46
Ik bedoelde wel na eerst alle EQ normaal gezet en alles gebeatmatched te hebben he :D Puur voor het inmixen.

Poster: RiX
kwestie van gewenning dus... Cool Dacht misschien dat er een betere manier was. Thanx iig voor je meedenken.

oops...
User edit by RiX on 29-08-2008 @ 15:47:05 (4%)
Winston    posted on 29-08-2008 16:52
Ik regel het van te voren. Dus muziek van de main speakers moet even hard klinken als pfl muziek uit de headphone bij normale EQ. Gewoon spelen met master en headphone volume. Om tijdens het beatmatchen  met verkeerde EQ, het volume te regelen, gebruik ik de gain. Dan gaat alles later tijdens het mixen vanzelf.

Wat wel belangrijk is als je fijn wil mixen is dat de klank van je headphone zoveel mogelijk overeenkomt met de klank van de mainspeakers.

Tic Toc
freezer    posted on 29-08-2008 17:14
voor mij g van alles een beetje
LouisCasper    posted on 29-08-2008 23:31
A
http://www.louiscasper.com

129 Users online: 49 Guests (80 Unknown)
Pages generated today : 22.788
Most visitors online this month : 699
Lifetime Pageviews since 2003 : 243.839.334