_1316669940.jpg)
De mensen die mij wat beter kennen weten dat ik een enorme fan van Joel Zimmerman (better know as Deadmau5) ben. Hij is op dit moment #4 'DJ' in de DJ Mag top 100 en een enorme inspiratie voor mij op muziekaal en sociaal gebied. De manier waarop hij mixt ligt eigenlijk ver van de traditionele dj technieken af. Daarom zul je al gauw op YouTube worden uitgescholden als je 'DJ Deadmau5' zegt. Hij werkt met Ableton en neemt zijn synthesizers het podium op. In zijn wel bekende LED cube zet hij een van de geweldigste sets neer en zijn team (POSSIBLE Productions) maakt dit allemaal nog eens af met een geweldige lichtshow en animatieshow.
Hoe hij met zijn fans omgaat is ook geweldig, hij zet bijna weekelijks zijn webcam in zijn studio aan en maakt zelfs competities om een ontwerp voor zijn helm te maken en laat zelfs fans animaties maken voor zijn LED helm. Daarnaast ook een grappige en aardige persoonlijkheid (zover hij laat zijn op internet) en hij houd zijn fans goed op de hoogte via Tiwtter en Facebook.
Zijn manier van mixen kan ook een klein beetje terug te vinden zijn in mijn manier van mixen. Toch probeer ik wel een eigen stijl te ontwikkelen.