Sneak vs Steve Angello
  Dutch Topics, DO NOT reply in other languages than Dutch !  

Poll : Welke mening respecteer jij?

-Steve Angello (SHM)
-Dj Sneak

Voting is only possible for our Members
JimmyJames    posted on 05-04-2012 14:57
Eind maart heeft er op Twitter een kleine vete plaatsgevonden tussen Dj Sneak vs Steve Angello.
Sneak suggereert dat SHM een Fake performance is, die alleen maar?''pre recorded sets'' afspelen. (meerdere grote namen zijn hier, door de jaren heen?van verdacht)
Nou gaat het mij niet om het feit of dj's elkaar moeten gaan afzeiken (dit hoort niet en staat dus buiten kijf)
Het gaat mij meer om de eeuwig durende discussie omtrent oldschool vs. new school, Real shit of Fake shit etc.....
Het is natuurlijk een langer lopend aspect binnen de scene.
Echter heeft deze ''vete'' het allemaal weer een beetje opgerakeld.

Wat is jullie mening hierover??

lees hier onder het uitgebreide verslag.
?http://newsflash.bigshotmag.com/news/19345/

What do you think about Sneak vs Steve Angello ??

Vote :   

Estacy    posted on 05-04-2012 15:16
sneak of angello? Appels en peren.?

sneak is een DJ, angello een performer. de een draait 3 decks door mekaar, effecten, foutjes, publiek vind het prachtig. de ander heeft zn mix al klaar, maar daardoor is alles wel perfect gesynced met vuurwerk en licht, publiek vind het prachtig.?

'George Clinton meeting Kraftwerk in an elevator'
Sebasz    posted on 05-04-2012 15:21
Tja de hele grote namen zijn inderdaad meer artiest. komt omdat ze hitjes hebben gehad enzo.?Cool dan gaan ze niet moeilijk meer doen omdat de mensen toch niet voor de mixskills komen, maar puur om hem te zien en die track te horen.

En voor zover ik net even heb gekeken kan ik Steve alleen maar gelijk geven, hoewel ik hem ook een beetje een klojo vind Cool Die sneak moet niet zeuren en zen eigen ding gewoon lekker doen
User edit by Sebasz on 05-04-2012 @ 15:22:43 (82%)
JimmyJames    posted on 05-04-2012 15:40
Poster: Estacy
sneak of angello? Appels en peren.?

sneak is een DJ, angello een performer. de een draait 3 decks door mekaar, effecten, foutjes, publiek vind het prachtig. de ander heeft zn mix al klaar, maar daardoor is alles wel perfect gesynced met vuurwerk en licht, publiek vind het prachtig.?

Wat je zegt klopt idd. Hetgeen ik wel jammer vind, is dat bij het grote publiek de naam ''Dj'' op deze manier vervuild word. Het gross, zien de grote namen als Steve Angello als een DJ. Ikzelf wil mij hier absoluut niet meer vergelijken, respect voor wat hun doen, vind het allemaal prima. Maar ik prefereer meer de style die Sneak hanteert.
Maarja aan de andere kant 90% van de mensheid weet absoluut niet wat een dj/entertainer/plaatjesachterelkaarmixer uberhaupt doet #waarmaakikmedrukom.
toch wilde ik het ff kwijt Cool
feestbeest    posted on 05-04-2012 16:06
IK vind, en dan niet om de discussie old school/newschool naar boven te halen, dat een dj iemand is die entertaint, het publiek vermaakt en er plezier in heeft. En dan maakt het MIJ echt geen drol uit of iemand virtual dj gebruikt met zijn muis of hij moeilijk vet loopt te doen met 3 decks en effecten. Zolang je maar entertaint en het publiek een goede tijd beleeft door jou, de dj/entertainer. De een doet dat door snel hitjes aanelkaar te syncen de ander door goed house te mixen. Een dj is in mijn ogen een entertainer en hoe hij dat doet? Ach je denkt toch niet dat mensen denken, hee hij synct of heeft een pre recorded set. jongens stop het losgaan want als hij synct of mixt niet echt, dan moet ik niet losgaan want dan is hij nep...
Wij als dj's letten daar waarschijnlijk meer op, je weet zelf hoe de mogelijkheden liggen en hoe goed een dj kwa skills heeft. Als ik top 40 door mix, dan heb ik 1 op de 10 een perfecte overgang. De rest, het gaat toch erom dat het publiek losgaat.. Dat doe ik dan door kleine stukjes top40 te pakken en het publiek op te hypen. Bij mij gaat het publiek niet stil staan en denken ''dat was een kut overgang''.

Rode draad is dus eigenlijk, een dj is een entertainer en zolang het publiek zich vermaakt, maakt het geen zak uit hoe iemand dat doet.

Nogmaals dit is mijn kijk op het zaakje!?

Mac Book Pro, Traktor scratch Duo 2, X1, CDJ 800MK2
JimmyJames    posted on 05-04-2012 16:33
Poster: feestbeest
jongens stop het losgaan want als hij synct of mixt niet echt, dan moet ik niet losgaan want dan is hij nep...

Haha, te gek man. Zeker je hebt ook helemaal gelijk!
MichaelMiller    posted on 05-04-2012 16:54
Even voor de duidelijkheid, Steve Angello is (ook) gewoon een uitstekende DJ..Winking my eye
www.facebook.com/michaelmillerofficial
JimmyJames    posted on 05-04-2012 18:12
Poster: MichaelMiller
Even voor de duidelijkheid, Steve Angello is (ook) gewoon een uitstekende DJ..Winking my eye

Of Steve Angello een DJ is, vind ik discutabel. Een dj is voor mij persoonlijk iemand, die beatmatched. Het is natuurlijk?de vraag welke?perceptie iemand van een woord?heeft Cool
MichaelMiller    posted on 05-04-2012 18:19
Poster: JimmyJames
Of Steve Angello een DJ is, vind ik discutabel. Een dj is voor mij persoonlijk iemand, die beatmatched.

Zeg je dat nou echt? Ja, op Dance Valley had meneer Angelo inderdaad 5 minuten 'premixed', omdat de organisatie dit van te voren had gevraagd om vuurwerk te syncen, ja. Korte samenvatting van lang verhaal waar veel discussies over zijn geweest, maar dat hij niet beatmatcht of niet KAN beatmatchen is echt enorme onzin.?Hij?hoort als DJ niet bij de wereldtop, maar hij kan echt wel degelijk (goed) beatmatchen.?En dat het een arrogante zak is, of dat hij zo overkomt,?dat is gewoon een feit, maar doet niks af aan zijn skills als DJ.
User edit by MichaelMiller on 05-04-2012 @ 18:31:58 (15%)
JimmyJames    posted on 05-04-2012 19:46
ja, ik zeg zo'n dingen gewoon Cool?mag toch?
User edit by JimmyJames on 05-04-2012 @ 19:46:34 (32%)
MichaelMiller    posted on 05-04-2012 21:04
Poster: JimmyJames
ja, ik zeg zo'n dingen gewoon Cool?mag toch?

Mag je zeggen, ja. Maar Steve Angello IS een DJ, en hij beatmatcht. Een DJ die beatmatcht. Veronderstel dus dat hij dat volgens jou niet doet?
Ashley    posted on 05-04-2012 21:16
Wat mij vooral opvalt is dat er geen wederzijds respect is tussen hen, en dat vind ik jammer.
Als het goed is zijn zij, en wij hier op DJR OOK, allemaal begonnen met dezelfde reden: passie voor electronische muziek.
Maar wat nou als het lukt, mama?
User edit by Ashley on 05-04-2012 @ 21:17:03 (100%)
MichaelMiller    posted on 05-04-2012 21:31
Poster: Ashley
Wat mij vooral opvalt is dat er geen wederzijds respect is tussen hen, en dat vind ik jammer.
Als het goed is zijn zij, en wij hier op DJR OOK, allemaal begonnen met dezelfde reden: passie voor electronische muziek.

Amen!Cool
User edit by MichaelMiller on 05-04-2012 @ 21:32:20 (2%)
MarcoMartinez    posted on 05-04-2012 22:01
Slotje
www.djmarcomartinez.com
Lucalicious    posted on 05-04-2012 22:36
djs zijn performers, hou aub op met het gezeur om beatmatchen.........
thomassmith    posted on 07-04-2012 19:05
Ik wil niet stoken maar uhm.........

http://www.youtube.com/watch?v=lSB0XWiA3As

En ?daar betaal je dan 50 euro plus voor. uhmmmmmmm....................
Drumworks    posted on 08-04-2012 20:18
Poster: thomassmith
Ik wil niet stoken maar uhm.........

http://www.youtube.com/watch?v=lSB0XWiA3As

En ?daar betaal je dan 50 euro plus voor. uhmmmmmmm....................

Dit is al een keer of 2-3 uitgebreid besproken, en zelfs 1x in een topic geopend door mij.... we weten allemaal dat elke populaire dj soms gewoon een premix heeft klaarstaan. zowel afrojack als armin als guetta enz
The beats are still banging :)
qntr0l    posted on 12-04-2012 19:38
Who gives a shit. Sneak moet niet zo zeiken.

Ik heb de discussie gevolgd. Wat dan wel weer opvalt is dat Sneak in een weekend van 5500 naar 9000 followers op Twitter ging.

This is an old Topic

No new postings for 4.780 days.
 Post CommentThat would be 159.3 months
or a whopping 13.1 years
You might consider opening a new topic or reply anyway by pressing the green button...

129 Users online: 15 Guests (114 Unknown)
Pages generated today : 16.841
Most visitors online this month : 380
Lifetime Pageviews since 2003 : 238.825.300