Music Forum Rules (3/3)
  Dutch Topics, DO NOT reply in other languages than Dutch !  

W.i.M    posted on 04-04-2012 21:21
Welkom op het Music deel van het DJResource forum. Dit is de plaats waar je over muziek in zijn algemeen praat, welke platen er hot zijn, etc.

Het is niet toegestaan om hier (of ergens anders op DJResource) links te posten naar mixen. Deze bevatten materiaal die copyright gevoelig zijn en daar wordt tegenwoordig een stuk scherper op gelet, en voorkomen is beter dan genezen.

Een van de websites die actief filteren op content en we op dit moment wel toestaan is Soundcloud. Dit is de enige website waarvan we dit toestaan door de embeded code te gebruiken. We hebben hiervoor een speciale tag aangemaakt die alleen op het forum werkt. De player wordt dan inline op de site getoond.

Soundcloud Share codeHoe een Soundcloud link aan te maken ?
Je kunt aan je postings op het forum de volgende tag gebruiken :

[ soundcloud ] (zonder spaties}

Plak hier direct achteraan de iframe code die je bij de Share knop kunt vinden

Sluit dit af met :

[ /soundcloud ] (zonder spaties)

Het hele stukje ziet er dan zo uit :

Soundcloud tag on DJResource

en heeft als resultaat :

Je kunt ook in plaats van de embedded code de link tussen de soundcloud tags plaatsen.

Dus je kunt ook bijvoorbeeld :

[ soundcloud ]http://soundcloud.com/djresource/lead-and-wim-x-unit-320[ /soundcloud ] (zonder spaties)

gebruiken en dat ziet er dan zo uit :

[soundcloud]http://soundcloud.com/djresource/lead-and-wim-x-unit-320[/soundcloud]
Waarom lees je dit nu eigenlijk ?
Mod edit by W.i.M on 09-04-2012 19:41 (100%)

What do you think about Music Forum Rules ??

Vote :   
Luxx    posted on 06-04-2012 21:39
Poster: W.i.M
ik sta nog steeds achter de beslissing die we hebben genomen omdat we NU met maatregelen moeten komen. Dat betekent dat we eerst het probleem oplossen en daarna gaan kijken of er misschien mogelijkheden zijn om toch mixen te kunnen linken. Dat jij een andere mening hebt over onze aanpak is je goed recht maar als je geen inzicht hebt in de daadwerkelijke problematiek dan kun je mensen laf noemen wat je wilt maar Lead en ik nemen de beslissing waarvan wij denken dat die het beste is voor DJResource.

wat is eigenlijk de reden voor dit plotselinge beleid? hebben jullie waarschuwingen of iets dergelijks gekregen?
www.mothermusic.nl
mrmagix    posted on 06-04-2012 21:48
Poster: Sebasz
En dat is precies de reden waarom ik zo kritisch was over deze regel, jullie hebben zelf niet eens fatsoenlijk onderzocht of oplossingen bedacht over wat er nou eigenlijk wel en niet kan/mag!

Kritisch zijn kan geen kwaad natuurlijk, maar breng dat dan op een normale manier over. Ik heb dat ook gedaan waardoor er ruimte werd gecre?erd voor inbreng van ide?en.

Denk je nu echt dat ze zelf geen oplossing voor dit probleem? In plaats van te beschuldigen en te klagen kan je beter meezoeken naar een oplossing. Dat word altijd gewaardeerd, zelfs van jouw!

En ja, dat was misschien onnodig om het weer op jouw te mikken, maar je bent gewoon weer de enige dat er zo'n crisis van maakt.
Wie niet schrijft, wordt niet gelezen.
Tekhead    posted on 06-04-2012 22:24
Lang leve de evolutie en welkom in het digitaal tijdperk waarin je alles kan, waarin je alles hebt, maar waarin niks mag, of de een of andere organisatie springt je voor de voeten om je een halt toe te roepen, beperkingen op te leggen en geld af te troggelen, en maar predieken voor 'deel jezelf met de wereld, deel alles met iedereen' dikke bullshit, want altijd hebben ze wel een reden om naar de een of andere auteurswet te refereren voor je te doen betalen. Weet je wat gratis is ? Hetgeen ze tegen je kunnen gebruiken, zoals financiele transactie's, interessant voor de belastingen bvb.
Het is niet leuk meer tegenwoordig, overal waar je komt, staat, zit of ligt, BIG Brother watching U.
Floated on the waves of Fantasy, see my dream come true
Bonchanoize    posted on 07-04-2012 02:54
Back to communism.. Niet dat ik er bij was, maar zo voelt het wel een beetje aan.
Camera's op elke hoek van de straat, privacy = 0, meningen uitdrukken: miniem...
Let the magic begin
-FLoriZ-    posted on 09-04-2012 00:18
Zie dit topic nu pas, maar zelfs als je een mix maakt met alleen maar DJ Tools erin wordt ie hier al dichtgegooid? Jongens, ik denk dat ik maar hier pleite ga. Mijn school kent nog minder regels dan DJR.
RDJ 1IE-Ortofon O2-MacBook Pro 13''-Traktor Pro-EFX6:2
Drumworks    posted on 09-04-2012 00:21
rustig, er wordt naar een passende oplossing gezocht, is al meerdere keren gezegt
The beats are still banging :)
-FLoriZ-    posted on 09-04-2012 00:32
Ik maak me niet boos, is bijna eerder een soort verdriet. Er zijn zoveel getalenteerde producers ook die nummers gratis releasen waar je niet 20 euro voor 5 nummers betaald, zoek eens op GR4M4TIK, held. Gramatik is zijn gewone naam, maar hij producede een tijdje 4/4 muziek zoals Tech-house.

http://www.dreambigmusic.com/
E-mail invullen en je hebt zijn pack. Compleet legaal.
RDJ 1IE-Ortofon O2-MacBook Pro 13''-Traktor Pro-EFX6:2
Lead    posted on 09-04-2012 01:03
Zie de info die is toegevoegd aan de openingspost :

Een van de websites die actief filteren op content en we op dit moment wel toestaan is Soundcloud. Dit is de enige website waarvan we dit toestaan door de embeded code te gebruiken. We hebben hiervoor een speciale tag aangemaakt die alleen op het forum werkt. De player wordt dan inline op de site getoond.

Hoe een Soundcloud link aan te maken ?
Je kunt aan je postings op het forum de volgende tag gebruiken :

[ soundcloud ] (zonder spaties}

Plak hier direct achteraan de iframe code die je bij de Share knop kunt vinden (deze begint met
Sluit dit af met : [ /soundcloud ] (zonder spaties)

Het hele stukje ziet er dan zo uit :

Soundcloud tag on DJResource

en heeft als resultaat :

Let the BASS be louder
Mod edit by Lead on 09-04-2012 01:04 (100%)
MoXeGy    posted on 09-04-2012 01:35
Goede functie! ik zag alleen dat het bij iemand nog niet helemaal werkte?
Dit maakt het wel een stuk fijner/sneller.
dj-zero    posted on 09-04-2012 01:40
Vind het zeker ook een goede oplossingHappy, laughing

Wat ik mij wel afvraag, ik heb zelf geen soundcloud account en ben ook niet druk bezig met mixen online posten of iets...
Maar hoe kan soundcloud uit mijn opgenomen mix halen of de tracks die ik heb gebruikt legaal of illegaal zijn? Zij weten toch in principe niet waar ik de tracks vandaan heb?
Lead    posted on 09-04-2012 01:45
Het maakt niet uit waar je ze vandaan hebt. Je koop muziek niet om het opnieuw te distribueren zoals ze dat bij de platenmaatschappijen noemen, maar voor persoonlijk gebruik. Je mag wel afspelen, maar niet verspreiden. Dit doe je in hun ogen door het ergens te uploaden zodat het voor iedereen beschikbaar wordt.

Soundcloud haalt er volgens mij een scan overheen die middels fingerprinting titels kan achterhalen waarvan ze weten dat ze niet zijn toegestaan. De nummers die op die manier gevonden worden resulteren in een uitschakeling van je upload.

Deze functie werkt niet met terugwerkende kracht, de reeds geposte links worden niet automatisch omgezet naar zo'n player. Een link geeft geen ID mee voor de track, die staat alleen in de embeded code. Oude postings met een soundcloud link erin zouden dus door de poster ervan moeten worden aangepast met bovenstaande instructies Winking my eye
Let the BASS be louder
dj-zero    posted on 09-04-2012 01:51
Poster: Lead
Het maakt niet uit waar je ze vandaan hebt. Je koop muziek niet om het opnieuw te distribueren zoals ze dat bij de platenmaatschappijen noemen, maar voor persoonlijk gebruik. Je mag wel afspelen, maar niet verspreiden. Dit doe je in hun ogen door het ergens te uploaden zodat het voor iedereen beschikbaar wordt.

Soundcloud haalt er volgens mij een scan overheen die middels fingerprinting titels kan achterhalen waarvan ze weten dat ze niet zijn toegestaan. De nummers die op die manier gevonden worden resulteren in een uitschakeling van je upload.

dankje voor deze vlotte reactie en heldere uitleg leadHappy, laughing
MrQreeny    posted on 09-04-2012 10:14
Dat embedden werkt nog niet helemaal, maar hij kan ook zo worden ingesteld:
http://blog.soundcloud.com/2009/07/28/soundcloud-player-in-forums-5-step-guide-for-soundcloud-bb-code/

Die manier heb ik zelf toevallig van de week gebruikt Winking my eye Dan hoef je alleen de link neer te gooien
'Music is the universal language of mankind...'
W.i.M    posted on 09-04-2012 19:28
Je kunt nu beide links tussen de soundcloud tags plaatsen.

Dus je kunt nu ook bijvoorbeeld : [ soundcloud ]http://soundcloud.com/djresource/lead-and-wim-x-unit-320[ /soundcloud ] gebruiken en dat ziet er dan zo uit :

[soundcloud]http://soundcloud.com/djresource/lead-and-wim-x-unit-320[/soundcloud]
Waarom lees je dit nu eigenlijk ?
Sebasz    posted on 09-04-2012 19:39
Opzich is dit een minder slimme oplossing, omdat jullie nu als DJR deze content embedden, en daar is veel meer over te doen geweest (denk aan de buma youtube tax), en die discussie is nog niet helemaal over. Niet dat ik me daar druk over zou maken, maar gewoon een link naar soundcloud was juridisch gezien een iets betere oplossing voor eventuele problemen. Desalniettemin ben ik blij dat het niet meer helemaal verboden is hier :p
User edit by Sebasz on 09-04-2012 @ 19:43:47 (21%)

Create your FREE ACCOUNT now !

Some parts of this website require you to login. Using an account on DJResource has a lot of advantages such as:
Adding Content, getting Notifications, Like content, Downloading and Uploading Images and much more.

Sign Up

Create your account to get involved with the Community

207 Users online: 50 Guests (157 Unknown)
Pages generated today : 50.066
Most visitors online this month : 699
Lifetime Pageviews since 2003 : 244.321.846