Producing House, wat heb ik nodig?
  Dutch Topics, DO NOT reply in other languages than Dutch !  

BCDR    posted on 04-04-2012 18:16
Hey allemaal,

ik heb sinds een tijdje Logic Pro. Nu wil ik me meer serieus gaan verdiepen in het produceren van House. Iedereen begint ergens, net zoals ik!?

Nu heb ik een aantal vragen:
1. Wat zijn geschikte plugins die je het beste kunt gebruiken voor House? (Synths, samplers, editors etc.)
2. Daarnaast heb ik een aantal goede sample packs nodig. Wat zijn geschikte packs hiervoor??

Ben ik iets vergeten wat ook belangrijk is voor het produceren van House? Vul het aan. Ik denk dat heel wat meer mensen hier wat aan zullen hebben.?
De meeste beginners worden nooit echt serieus genomen met deze vraag, want velen zullen zeggen begin eerst maar met wat in elkaar zetten.. Dit heb ik daadwerkelijk ook wel gedaan, maar ik wil een stap(je) verder.

Alvast bedankt!

What do you think about Producing House, wat heb ik nodig? ??

Vote :   

MoXeGy    posted on 04-04-2012 18:20
in logic zitten al een aantal plugins. Je kan ook externe plugins pakken als jij deze fijner vind werken.
Als het goed is heb je ook de sound library van logic? en daar zitten ook een hoop samples bij.
Je kan inderdaad externe sample packs pakken waarvan jij vind dat ze iets toevoegen. Je hoort veel over de vengeance packs.

Zodra je tegen het einde van je 'beginners stage' kun je vanzelf die vragen beantwoorden en hierover staat al gruwlijk veel op internet. Ik durf ook wel te zeggen dat je niet goed hebt gezocht want al typ je het volgende in:? 'house sample packs' of 'House plugins'. Dan vind je al talloze sites en fora waar ze die vragen behandelen.

Succes! Happy, laughing
User edit by MoXeGy on 04-04-2012 @ 18:22:30 (100%)
Yvaroz    posted on 04-04-2012 21:18
Ook moet je denken aan hardware, zelf, en veel meerdere vast ook, vind ik dit fijner werken, denk hierbij aan een midi keyboard of een drumpad als je dit fijn vind werken, ook een soundcard is erg belangrijk, daarnaast kan je nog gaan denken aan monitoren en het hele gedoe er omheen, kijk eens in het 'laat je studio zien' topic, ik vind dit altijd wel een inspiratie bron van hoe ik mijn studio wil inrichten

Succes!
Nothing is Impossible
BCDR    posted on 04-04-2012 22:03
Bedankt voor jullie reacties! Misschien had ik iets duidelijker moeten zijn.

Ik wil graag een overzicht en meningen van wat jullie gebruiken en waarom jullie dat gebruiken en fijn vinden. Ik heb zelf als M-Audio Oxygen 49 Midi keyboard. Hardware hoeft in principe niet op dit moment. Wat kan ik trouwens hebben aan een drumpad??

Graag hoor ik wat geschikte plugins en packs!
Yvaroz    posted on 04-04-2012 22:06
Ja een drumpad is denk ik niet heel nuttig in jouw geval, omdat je alleen maar house wilt produceren denk ik dus dat het niet heel veel gebruikt zal worden. De Vengaence packs worden inderdaad veel gebruikt en er zitten naar mijn mening ook wel goede samples in, deze raad ik je ook wel aan!
Nothing is Impossible

Create your FREE ACCOUNT now !

Some parts of this website require you to login. Using an account on DJResource has a lot of advantages such as:
Adding Content, getting Notifications, Like content, Downloading and Uploading Images and much more.

Sign Up

Create your account to get involved with the Community

261 Users online: 150 Guests (111 Unknown)
Pages generated today : 74.345
Most visitors online this month : 897
Lifetime Pageviews since 2003 : 242.871.382