MonoMaker
  Dutch Topics, DO NOT reply in other languages than Dutch !  

Bloedworst    posted on 04-04-2012 17:40
MonoMaker

Handig klein tooltje, plugin voor de PC.
Rechten zijn van mij dus doe ermee wat je wilt, ervaringen en ideeen altijd welkom.

Download?? http://www.4shared.com/file/wo0-Ye04/MonoMaker.html

What do you think about MonoMaker ??

Vote :   

MoXeGy    posted on 04-04-2012 18:26
Leuk dat je je eigen plugin kan maken! heeft doet deze verder nog iets dan mono maken? Happy, laughing
main    posted on 04-04-2012 18:48
Kan ie van een sample die alleen links is deze door beide kanalen sturen? Dus, als een nummer door rare redenen alleen links te horen is , deze zo maken dat hij links en rechts te horen is?
mrmagix    posted on 04-04-2012 18:54
Volgens mijn toch wel? Mono is links en rechts opeen, dus zal het toch erbij zitten over de 2 kanalen?
Wie niet schrijft, wordt niet gelezen.
Bloedworst    posted on 04-04-2012 18:54
@ MoXegy
Nee eigenlijk niet, behalve dat je je mono signaal harder en zachter kan zetten met de vol knop?en de freq kan instellen?tot hoeveel Hz je dat wilt.
En het tweede filter is voor je hoog op links en rechts en het laag wordt eruit gefilterd.
Handige tip probeer hem ook parallel in je chain.

@main
Ja

@mrmagix
Inderdaad
User edit by Bloedworst on 04-04-2012 @ 18:57:45 (12%)
Luxx    posted on 04-04-2012 20:27
wat is eigenlijk het nut van de aplicatie, wat je allemaal noemt kan je voor zover ik weet gewoon in FL, Logic en Ableton doen.
www.mothermusic.nl
Bloedworst    posted on 04-04-2012 22:38
@Luxx

Ja je kan het met zoveel plugins doen, hij komt ook voor in en M-S eq bijvoorbeeld, maar soms is het handig om alleen die funktie te kunnen laden in verband met cpu gebruik.
Ik werk trouwens met Cubase.
Luxx    posted on 04-04-2012 22:43
Poster: Bloedworst
@Luxx

Ja je kan het met zoveel plugins doen, hij komt ook voor in en M-S eq bijvoorbeeld, maar soms is het handig om alleen die funktie te kunnen laden in verband met cpu gebruik.
Ik werk trouwens met Cubase.

met FL studio en Logic is het gewoon een knop die je moet omzetten. kost je 0 cpu
www.mothermusic.nl
Bloedworst    posted on 05-04-2012 11:12
@Luxx

Nee dit is niet en knop voor mono/stereo, dit is heel wat anders.

Uitleg,, mono = 1 kanaal, stereo = 2, M-S (mid side)=3 kanalen.
M-S werd bedacht toen alles op vinyl geperst werd, en waarom? Omdat de groeven in?de plaat niet gescikt waren om laag frequente bassen en drums weer te geven in en stereo beeld de naald sprong uit de groef wat niet de bedoeling is.

De plugin, maakt gebruik van 2 instelbare filters (ala crossover), 1 filter is voor je mid de andere voor je side, over je mid kan je apart je volume regelen en met het filter?tot welke freq het signaal mono moet worden,
je side is en high pass waarmee je je stereo laag eruit kan halen.

Uitproberen!! neem en track laad en pad/strings met veel laag en hoog,?zet MonoMaker op die track zoals die standaard inlaad (dus zonder te tweaken) speel nu de noot C0 je zal de m meter ver uit zien slaan, speel nu noot C5 en de m meter zal nauwelijks uitslaan wat inhoud dat alle laag in mono is en het hoog in stereo.

M-S EQ werkt nog mooier die filterd op je sides totaal alle mid eruit maar dat is hier niet van belang omdat er geen EQ op de mid side zit.

Luxx    posted on 05-04-2012 12:41
AH oke. Goede uitleg. Ik ga het eens testen
www.mothermusic.nl
Bloedworst    posted on 05-04-2012 13:10
@Luxx

Oke leuk laat me weten wat je ervan vind, en of als je functies erbij zou kunnen gebruiken Bijv: frequentie uitlezing bij de filters ofzo

This is an old Topic

No new postings for 4.784 days.
 Post CommentThat would be 159.5 months
or a whopping 13.1 years
You might consider opening a new topic or reply anyway by pressing the green button...

131 Users online: 20 Guests (111 Unknown)
Pages generated today : 55.976
Most visitors online this month : 380
Lifetime Pageviews since 2003 : 238.663.727