Laptop stoort PA (aardlus/groundloop)
  Dutch Topics, DO NOT reply in other languages than Dutch !  

Rinaldo    posted on 03-04-2012 13:33
Hallo allemaal,

Ik zal eerste beginnen met de details van de installatie:

- Dynacord POWERMAX 3 PA
- 2 x pioneer cdj 400
- 1 x pioneer djm 400
- 1 x HP laptop

Op de laptop draait VDJ. De laptop is via USB aangesloten op de beide CDJ 400's.

Als ik de laptop alleen via de accu gebruikt dan heb ik geen storing in de geluidsinstallatie. Het moment dat ik de laptop via de voeding gebruik dan hoor ik storing via mijn luidspeakers.

Ik draai voornamelijk op locatie dus kan de laptop meestal niet op een aparte groep aansluiten.
Is er een andere oplossing??

dj-rinaldo

What do you think about Laptop stoort PA (aardlus/groundloop) ??

Vote :   

main    posted on 03-04-2012 13:58
Waarschijnlijk heb je te maken met een aardlus. Dit kun je voorkomen door de voeding van je laptop in een ongeaard stekkerblok te stoppen (zonder pin in het midden). Heb hier thuis precies hetzelfde probleem met m'n krk's Winking my eye
Sebasz    posted on 03-04-2012 14:06
Maar das weer niet zo goed voor je laptop... Dus koop een ground loop isolator Winking my eye
Rinaldo    posted on 03-04-2012 14:18
Beste Sebasz,

Hoe moet ik deze dan aansluiten.

De laptop is via USB aangesloten op de cdj's 400.
Lead    posted on 03-04-2012 14:48
De aarding van de voeding van je laptop is waarschijnlijk datgene wat storing veroorzaakt. Het eerste wat je kunt proberen en in 25% van de gevallen kan werken is de stekker een halve slag draaien. Ookal heet het wisselspanning, er is verschil tussen de twee draden en soms kan dit truukje werken.

Zo niet, dan moet je de laptop op een andere groep aansluiten (als je aarding wilt/moet behouden) om te voorkomen dat je en aardlus krijgt. Als je een ongeaard stopcontact gebruikt heeft dit geen nadelige invloed op geluidskwaliteit oid.

Een groundloop isolator is een spoel die je tussen de signaal lijnen aansluit, of een 220V kastje wat je spanning filtert. Dit sluit je in serie aan met je apperatuur.
Let the BASS be louder
Sebasz    posted on 03-04-2012 17:07
Poster: Rinaldo
Beste Sebasz,

Hoe moet ik deze dan aansluiten.

De laptop is via USB aangesloten op de cdj's 400.
 e
Gewoon je laptop op een stopcontact met aarde aansluiten (met een stekker met aarde, dus geen kleine platte, maar een grote ronde)

Poster:?Lead
De aarding van de voeding van je laptop is waarschijnlijk datgene wat storing veroorzaakt. Het eerste wat je kunt proberen en in 25% van de gevallen kan werken is de stekker een halve slag draaien. Ookal heet het wisselspanning, er is verschil tussen de twee draden en soms kan dit truukje werken.

Zo niet, dan moet je de laptop op een andere groep aansluiten (als je aarding wilt/moet behouden) om te voorkomen dat je en aardlus krijgt. Als je een ongeaard stopcontact gebruikt heeft dit geen nadelige invloed op geluidskwaliteit oid.

Een groundloop isolator is een spoel die je tussen de signaal lijnen aansluit, of een 220V kastje wat je spanning filtert. Dit sluit je in serie aan met je apperatuur.

kan dat eigenlijk veel kwaad zo'n aardlus? behalve dat het ruist door je geluid wat irritant is?
User edit by Sebasz on 03-04-2012 @ 17:09:03 (100%)
Lead    posted on 03-04-2012 17:26
Nee, een aardlus is niet schadelijk alleen thuis wel heel erg hinderlijk...

... en niet acceptable in openbare ruimte (lees: op een feest) Winking my eye

Tenminste, als het een aardlus betreft is de brom een constante toon op vast (meestal redelijk laag) volume. In het algemeen heeft hij een frequentie van 50Hz en wordt deze veroorzaakt door dimmers of TL's op dezelfde stroom groep.
Let the BASS be louder

This is an old Topic

No new postings for 4.836 days.
 Post CommentThat would be 161.2 months
or a whopping 13.2 years
You might consider opening a new topic or reply anyway by pressing the green button...

61 Users online: 24 Guests (37 Unknown)
Pages generated today : 16.136
Most visitors online this month : 200
Lifetime Pageviews since 2003 : 240.240.553