Label oprichten...
  Dutch Topics, DO NOT reply in other languages than Dutch !  

MichielVdB    posted on 02-04-2012 20:45
Naam zegt het op zich al.. Ik wil een label oprichten, maar heb er 0,0 % verstand van, bestaan er hie sites ofz,... Voor dat ik het gratis kan oprichten? Wil liefst niets uitgeven, tips ?

What do you think about Label oprichten... ??

Vote :   

LouisCasper    posted on 02-04-2012 20:48
Waarom zou je een label op willen richten? Ik zou je eerst wat meer gaan verdiepen in het oprichten van een bedrijfje, want dat is eigenlijk wat je wil doen. Daarna zou je wat specifieker kunnen kijken naar wat je allemaal nodig hebt om een platenlabel te mogen runnen.
http://www.louiscasper.com
User edit by LouisCasper on 02-04-2012 @ 20:50:49 (78%)
Luxx    posted on 02-04-2012 21:06
ik zou eerst even bedenken wat voor label je wilt starten.
ook moet je echt een goed netwerk hebben, anders kan je net zo goed niets doen want dan ben je het zoveelste label dat de laatste tijd uit de grond schiet en net zo snel weer failliet zijn.?
het enige wat je moet doen is naar de KvK gaan en je bedrijf daar aanmelden. dit kost je ongeveer 40 euro geloof ik. ook moet je jaarlijks een kleine bedrage leveren aan de KvK. ongeveer 35 euro. daarnaast moet je natuurlijk wel een site hebben. ligt er beetje aan of je daar goed contact voor hebt maar dat gaat je minimaal 100 euro kosten voor vriendendienst, tot 1000 euro als je het profesioneel door iemand laat doen. je moet ook een domeinnaam kopen en een eigen Emailadres. dit gaat je ook rond de 100 euro kosten (tenzij je het tof vind om Recordlabelx@gmail.com te doen, beetje onprofesioneel)?
daarna moet je deals sluiten met download portals om het verkopen van de platen die jij wilt releasen. je kan dit ook doen via een publishing bureau maar dan moet je 1/3 winst afstaan aan hun. al doe je een deal met Beatport bijv. dan moet je ervoor zorgen dat je minimaal een x aantal verkopen kan garanderen. kan je je hier niet aan houden dan houd de samenwerking op.
daarnaast moet je elk kwartaal je administratie goed op orde hebben en je belasting aangifte doen. Wat dat betreft verschilt het niet veel met het zijn van een DJ en je dit ook op legale manier doet en niet zwart.?
al met al, best veel werk en je moet er echt wel verstand van hebben. zoals jij zegt:

Poster: MichielVdB
Ik wil een label oprichten, maar heb er 0,0 % verstand van,

ik moet erbij zeggen, dat een label niet goed functioneerd zonder de juiste mensen. in je eentje ga je dus never nooit een goed label runnen. je hebt een manager nodig, een publishing agent en een boekhouder wil je een beetje op weg komen.?

in jouw geval raad ik dus echt ten zeerste af om hier aan te beginnen omdat je zoals je zelf al zegt, 0 verstand hiervan hebt.

wat is de reden eigenlijk dat je hier aan wilt beginnen?
www.mothermusic.nl
User edit by Luxx on 02-04-2012 @ 21:07:51 (7%)
Chavizz1991    posted on 02-04-2012 22:30
Als ik het zo lees, denk ik dat jij het hetzelfde ziet als een vriendenclubje beginnen. Een label is een bedrijf, en dat gaat je niet lukken. In ieder geval niet gratis.
TheMole    posted on 02-04-2012 22:38
Lijkt mij ook vrij onverstandig om zomaar even een label op te richten zonder iets te willen uitgeven. Volgens mij komt er ook vrij veel economie/management bij kijken denk ik?
pruneflat    posted on 02-04-2012 23:09
Begint vooral met motivatie, doel en passie.
Zie dit niet echt terug in jouw post..

Waarom wil je een label oprichten?
http://www.chief-recordings.com/
MrQreeny    posted on 02-04-2012 23:25
Opeens wist je het...:
Ik ben impulsief Cool

Bij deze ook mijn negatief reisadvies, afgeleid van hoe je overkomt op mij zou ik namelijk nu al zeggen dat het gedoemd is te mislukken... Al ben ik wel benieuwd naar je motivatie?
'Music is the universal language of mankind...'
Sebasz    posted on 03-04-2012 11:59
'maar heb er 0,0 % verstand van'

Slecht idee dus, vergeet het maar.
DJADMIN    posted on 03-04-2012 12:00
Ik wil graag profvoetballer worden, maar ik kan nog niet voetballen. Hoe word ik zo spoedig mogelijk de nieuwe leo messi ?
CDJ2000 - CDJ 850 - TRAKTORX1 - DJM900 - HDJ 2000
Ashley    posted on 03-04-2012 15:03
Poster: DJADMIN
Ik wil graag profvoetballer worden, maar ik kan nog niet voetballen. Hoe word ik zo spoedig mogelijk de nieuwe leo messi ?

Volgens mij was met bovenstaande reacties het punt al duidelijk gemaakt Winking my eye en je vergelijking is nog niet eens sterk ook.

Anyway, mocht de topic starter al deze opmerkingen negeren en toch een label gaan starten, dan zou ik me ook even afvragen hoe jij je wil gaan onderscheiden als label zijnde. want hoe ga jij er voor zorgen dat je opvalt tussen alle 839483948 labels die er tegenwoordig zijn?
Maar wat nou als het lukt, mama?
User edit by Ashley on 03-04-2012 @ 15:06:55 (9%)
DJADMIN    posted on 03-04-2012 15:19
Poster: Ashley
Volgens mij was met bovenstaande reacties het punt al duidelijk gemaakt Winking my eye en je vergelijking is nog niet eens sterk ook.

Anyway, mocht de topic starter al deze opmerkingen negeren en toch een label gaan starten, dan zou ik me ook even afvragen hoe jij je wil gaan onderscheiden als label zijnde. want hoe ga jij er voor zorgen dat je opvalt tussen alle 839483948 labels die er tegenwoordig zijn?

Agree, dat was min of meer wat ook in bedoelde : hij weet er niks van, daarnaast, net zoals bij de voetballers, er zijn er zo veel die het proberen, en slechts zo weinig die ''goed'' worden...omdat er juist zoveel aanbod is...

ik zou zeggen...niet doen....was dus ook wat ik bedoelde Happy, laughing
CDJ2000 - CDJ 850 - TRAKTORX1 - DJM900 - HDJ 2000
MichaelMiller    posted on 03-04-2012 16:18
want hoe ga jij er voor zorgen dat je opvalt tussen alle 839483948 labels die er tegenwoordig zijn?

Hele goede marketing, en dan is het toch ook?wel h??l handig ALS je een goed netwerk hebt, (zelf) wat af weet van het economische gedeelte (juridisch ook wel handig, maar daar kan je volgens mij wel makkelijk mee geholpen worden). En investeren. Zonder geld te investeren in het oprichten van een label, zal je label (als je dat ?berhaupt van de grond krijgt) helemaal niks zijn. Dit is even mijn bijdrage, in hoeverre ik die kan leveren, want ik heb ook geen eigen label, en begin er voorlopig zeker niet aan. Het leek me wel een interessant topic, zonder deze OP. Dus hoe zet een label op, wat komt erbij kijken; Informatief. Maar ik denk dat dit voor TS wel nuttig is geweest, dat hij er dus ook beter niet aan kan beginnen.
www.facebook.com/michaelmillerofficial
Ashley    posted on 03-04-2012 17:09
Poster: MichaelMiller
Hele goede marketing, en dan is het toch ook?wel h??l handig ALS je een goed netwerk hebt, (zelf) wat af weet van het economische gedeelte (juridisch ook wel handig, maar daar kan je volgens mij wel makkelijk mee geholpen worden). En investeren. Zonder geld te investeren in het oprichten van een label, zal je label (als je dat ?berhaupt van de grond krijgt) helemaal niks zijn. Dit is even mijn bijdrage, in hoeverre ik die kan leveren, want ik heb ook geen eigen label, en begin er voorlopig zeker niet aan. Het leek me wel een interessant topic, zonder deze OP. Dus hoe zet een label op, wat komt erbij kijken; Informatief. Maar ik denk dat dit voor TS wel nuttig is geweest, dat hij er dus ook beter niet aan kan beginnen.

Een goed netwerk hebben is niet 'heel handig' het is essentieel
Maar wat nou als het lukt, mama?
MichaelMiller    posted on 03-04-2012 18:13
Een goed netwerk hebben is niet 'heel handig' het is essentieel

Natuurlijk essentieel..Winking my eye Zo bedoelde ik 't ook. Trappers zijn ook wel 'h??l handig' om op je fiets te hebben..
www.facebook.com/michaelmillerofficial
MrQreeny    posted on 03-04-2012 18:50
W?t een hoogstaande metaforen hier :O ? lol

Maar ja volgens mij durft hij niet eens meer te reageren Unhappy
'Music is the universal language of mankind...'
Dennis1981    posted on 03-04-2012 21:52
Poster: MrQreeny
Maar ja volgens mij durft hij niet eens meer te reageren Unhappy

Hij is druk bezig met zijn label Happy, laughing
Yvaroz    posted on 03-04-2012 22:52
Maar... Als hij het echt wilt, het ziet als een soort droom en er alles voor zou doen wat hij eraan kan doen, dan lukt het wel
maar dan moet er dus wel geld in gestopt worden en heel heel heel heel, ja echt heel, veel tijd in gestopt worden.
denk ik dan zomaar:D
Nothing is Impossible
Bloedworst    posted on 04-04-2012 10:35
Nog en paar van die topics en we hebben er weer en pro bij....

Create your FREE ACCOUNT now !

Some parts of this website require you to login. Using an account on DJResource has a lot of advantages such as:
Adding Content, getting Notifications, Like content, Downloading and Uploading Images and much more.

Sign Up

Create your account to get involved with the Community

315 Users online: 183 Guests (132 Unknown)
Pages generated today : 89.600
Most visitors online this month : 897
Lifetime Pageviews since 2003 : 242.886.637