Collab (logic pro 9 saving)
  Dutch Topics, DO NOT reply in other languages than Dutch !  

Danil    posted on 02-04-2012 10:53
Hallo allen,
Ik ben momenteel aan het werk samen met een andere producer om een song samen te maken.
Nu is het probleem om de projecten uit te wisselen...

We beschikken samen over een DropBox folder waarin alle projecten, samples staan.
Maar het probleem is dat hij de samples van op mijn pc niet heeft in zijn projectfile van logic.

Bestaat er een manier om alle samples etc. in 1 logicfile te saven?

Thx!

What do you think about Collab (logic pro 9 saving) ??

Vote :   

MrQreeny    posted on 02-04-2012 10:57
Dat zal vast wel...

Ik heb nooit logic gebruikt, maar in ableton heb je 'Collect all and save' en in FL Studio heb je ook iets wat daar op lijkt... Gewoon even zoeken bij het 'File' menu. Daar staat het vast wel ergens tussen.

Verder kan je misschien Teamviewer gebruiken, dan kan je er samen tegelijk aan werken...
'Music is the universal language of mankind...'
Danil    posted on 02-04-2012 11:15
Poster: MrQreeny
Dat zal vast wel...

Ik heb nooit logic gebruikt, maar in ableton heb je 'Collect all and save' en in FL Studio heb je ook iets wat daar op lijkt... Gewoon even zoeken bij het 'File' menu. Daar staat het vast wel ergens tussen.

Verder kan je misschien Teamviewer gebruiken, dan kan je er samen tegelijk aan werken...

Klinkt leuk maar zo makkelijk is het niet ;D
Ik werk in logic, hij ook maar vooral in Reason. Dus het wordt een samplebased liedje.
Ik weet trouwens niet of je teamviewer kan gebruiken over 2 platforms (Mac en PC)

Verder staat er onder file-menu : project -> consolidate (weet niet wat dit is)
export, in AAF (maar dan maakt hij een mapje met de verschillende samples aan.)
export, in OMF
export, in openTL
Roov    posted on 02-04-2012 11:35
Poster: Danil
1) Ik weet trouwens niet of je teamviewer kan gebruiken over 2 platforms (Mac en PC)

2) Verder staat er onder file-menu : project -> consolidate (weet niet wat dit is)

1) Ja dit kan gewoon
2) gecombineerde bestanden samen onderbrengen in een. Eigenlijk samenpersen tot een clip.
Roov    posted on 02-04-2012 11:40
De makkelijkste manier is natuurlijk om bij elkaar langs te gaan. Mocht dat niet kunnen, of wanneer dat niet handig is, is het het handigst om gewoon elke loopje los te exporteren naar .wav en deze vervolgens in Dropbox te plaatsen. Let op: hiermee verlies je wel kwaliteit..
Danil    posted on 02-04-2012 11:54
Poster: Roov
De makkelijkste manier is natuurlijk om bij elkaar langs te gaan. Mocht dat niet kunnen, of wanneer dat niet handig is, is het het handigst om gewoon elke loopje los te exporteren naar .wav en deze vervolgens in Dropbox te plaatsen. Let op: hiermee verlies je wel kwaliteit..

Is er dan echt geen andere manier,, dit is toch wel wat redelijk tijdverlies...
We kunnen natuurlijk wel afspreken wie dat wat maakt, bass, drums, ... maar het zou toch makkelijker zijn als hij de projectfile zou kunnen openen
Roov    posted on 02-04-2012 12:04
Poster: Danil
Is er dan echt geen andere manier,, dit is toch wel wat redelijk tijdverlies...
We kunnen natuurlijk wel afspreken wie dat wat maakt, bass, drums, ... maar het zou toch makkelijker zijn als hij de projectfile zou kunnen openen

Voor zover IK weet is er geen andere manier, het is altijd lastig om in verschillende DAW's een collab te maken. Heb het een tijdje geleden ook met Sebasz geprobeerd, ik zat in Ableton te klooien en hij in FL Studio. Is eigenlijk gewoon niet te doen. Spreek een keer af zou ik zeggen, leer je ook meteen meer van elkaar, en het bespaart je een hoop tijd. Succes! Happy, laughing
Sebasz    posted on 02-04-2012 14:10
Jep wat Roov zegt, schiet niet heel erg op. Soms hebben mensen ook een oudere of nieuwere versie van een vst, of een vst niet, waardoor je altijd maar problemen hebt. Beste is inderdaad gewoon om bij elkaar te zitten?Cool
Roov    posted on 02-04-2012 14:11
Poster: Sebasz
Beste is inderdaad gewoon om bij elkaar te zitten?Cool

Moeten we nog steeds een keer doen trouwens Winking my eye
Danil    posted on 02-04-2012 16:34
Poster: Roov
Moeten we nog steeds een keer doen trouwens Winking my eye

Ok bedankt! :p

This is an old Topic

No new postings for 4.897 days.
 Post CommentThat would be 163.2 months
or a whopping 13.4 years
You might consider opening a new topic or reply anyway by pressing the green button...

245 Users online: 127 Guests (118 Unknown)
Pages generated today : 70.526
Most visitors online this month : 897
Lifetime Pageviews since 2003 : 242.867.563