Dance Department Deurne #10 (Special Edition)
  Dutch Topics, DO NOT reply in other languages than Dutch !  

MichaelMiller    posted on 01-04-2012 16:11
Spam Spam Spam Spam *waarschuwing*.

Ik heb wekelijks mijn eigen radioshow hier in Deurne (in de buurt van Eindhoven/Helmond). Dance Department Deurne. Okay, niet heel creatieve naam, maar daar gaat 't nu niet om! Zaterdag 7 april is #10, dus ik dacht; 'Laat ik er gelijk een special edition van maken!'

Dussshhh, ik heb een goede vriend, en ook een hele goede DJ, Producer & Promotor gevraagd voor een 30 min. guestmix. Hij is ook de persoon achter Touch? Records (Label) & We Are Zero (Blog, voormalig HypeThemBeats). In ieder geval.....

Zaterdag, 21:00-22:00 is de uitzending. Zal ook eventjes presenteren (alvast mijn excuses). 40 tracks in een uur ongeveer, en HIERRRR; http://soundcloud.com/michael_miller_official/dance-department-deurne-10-preview is een preview van een kwartiertje. Ben benieuwd naar wat jullie hiervan vinden, en of jullie luisteren. 7 tracks in kwartiertje.

Staat ook in de beschrijving, maarrrr;
106.2FM (Ether, mocht je in omgeving Deurne wonen).
94.4MhZ (Kabel, landelijk, voor iedereen hier dus).
www.dmgdeurne.nl (Webstream, wereldwijd. Audio).

Zaterdag 7 april, 21:00-22:00.

Einde spam.

http://soundcloud.com/michael_miller_official/dance-department-deurne-10-preview
www.facebook.com/michaelmillerofficial

What do you think about Dance Department Deurne #10 (Special Edition) ??

Vote :   
MichaelMiller    posted on 01-04-2012 18:32
Wou tracklist in eerste instantie pas na 100 plays doen o.i.d., maar heb 'm nu al gewoon gedaan. Levert meer plays op;
Marco V. ? Analogital? (Hard Rock Sofa)
DubVision ? All by Myself
Avicii ? Levels (In Reverse) (George Monav Edit)
Albyn Myers vs. Angger Dimas - My Feelings For Hells Bells (DANNIC Mashup)
Rogerseventytwo ? Take me Higher (Kids at the Bar)
Benny Benassi & Gary Go - Control (Gigi Barocco)

Mix duurt kwartiertje..Happy, laughing Uitzending 1 uur. 30 min. van mij, 30 min. guestmix.
User edit by MichaelMiller on 07-04-2012 @ 15:30:53 (7%)
Sitazwoon    posted on 07-04-2012 11:46
Wat mij het meeste stoort aan de hedendaagse wat men durft te noemen 'Dance Music',(en geloof mij vrij ik weet waarover ik spreek) is het feit dat de synthesisers blijkbaar maar een geluidseffect of 5 meer hebben!!!! Daar een flanger en reverb effect bij,wat spelen met de pitch en voila klaar is kees !! Gisteren heb ik een dowload gedaan van Ministry Sound, man , man , het leek wel of al deze tracks door een en dezelfde persoon gerealiseerd waren.Ik heb ze stuk voor stuk aandachtig beluisterd,en het is verwonderlijk hoe DIKWIJLS ik dezelfde synthesiser geluiden hoor en dezelfde effecten.Ik hou van Techno,House,Dance,en electronic music.Maar de dag van vandaag is de variatie HEEL VER te zoeken.Dance muziek van tussen de jaren '90 en 2000 ,en variatie van jewelste.Idem met Techno en House.Dit is trouwens ook de reden dat er zoveel Dj's zijn met de vraag 'wat moet ik nu draaien'.Ik heb hiervoor maar een antwoord, LEG OP WAT JE WIL,HET IS TOCH ALLEMAAL HETZELFDE !! Doe mij eens een plezier,en overtuig uzelf,zoek tussen de hedendaagse Dance muziek enige nummers uit.En beluister dan de gebruikte klanken,en effecten eens.Iedere periode heeft zijn trend dat weet ik ook wel,maar zoals het er nu aan toegaat vind ik echt zielig hoor !! Sorry maar dat is mijn idee erover (ik heb 25 jaar ervaring als Dj,in clubs,dancings,pubs,en prive).Als ik nu ga draaien ZELFS voor jonger publiek,valt het mij ZEER OP,na een kwartier van deze hedehdaagse ROMMEL zie ik zo de dansvloer leeglopen.
En dat is voor mij het MOOISTE VOORBEELD. Greetz Sitazwoon.
Bloedworst    posted on 07-04-2012 13:17
Poster: Sitazwoon
Wat mij het meeste stoort aan de hedendaagse wat men durft te noemen 'Dance Music',(en geloof mij vrij ik weet waarover ik spreek) is het feit dat de synthesisers blijkbaar maar een geluidseffect of 5 meer hebben!!!! Daar een flanger en reverb effect bij,wat spelen met de pitch en voila klaar is kees !! Gisteren heb ik een dowload gedaan van Ministry Sound, man , man , het leek wel of al deze tracks door een en dezelfde persoon gerealiseerd waren.Ik heb ze stuk voor stuk aandachtig beluisterd,en het is verwonderlijk hoe DIKWIJLS ik dezelfde synthesiser geluiden hoor en dezelfde effecten.Ik hou van Techno,House,Dance,en electronic music.Maar de dag van vandaag is de variatie HEEL VER te zoeken.Dance muziek van tussen de jaren '90 en 2000 ,en variatie van jewelste.Idem met Techno en House.Dit is trouwens ook de reden dat er zoveel Dj's zijn met de vraag 'wat moet ik nu draaien'.Ik heb hiervoor maar een antwoord, LEG OP WAT JE WIL,HET IS TOCH ALLEMAAL HETZELFDE !! Doe mij eens een plezier,en overtuig uzelf,zoek tussen de hedendaagse Dance muziek enige nummers uit.En beluister dan de gebruikte klanken,en effecten eens.Iedere periode heeft zijn trend dat weet ik ook wel,maar zoals het er nu aan toegaat vind ik echt zielig hoor !! Sorry maar dat is mijn idee erover (ik heb 25 jaar ervaring als Dj,in clubs,dancings,pubs,en prive).Als ik nu ga draaien ZELFS voor jonger publiek,valt het mij ZEER OP,na een kwartier van deze hedehdaagse ROMMEL zie ik zo de dansvloer leeglopen.
En dat is voor mij het MOOISTE VOORBEELD. Greetz Sitazwoon.

Je hebt helemaal gelijk Cool.?dat noemt ge nou sample packs en je word er gek van, en het ergste is dat niet begrepen word dat op en knopje drukken en pre made (door en ander gemaakt) loopje afspelen niks met musiek maken te maken heeft, maargoed zo is deze tijd nou eenmaal, niks willen doen maar toch bakken met geld willen verdienen.
En niet kwaad worden nou Cool dit is gewoon mijn mening en er zullen en hoop het er niet me eens zijn,,, MAAR IK BLIJF ZEGGEN FREEDOM OF SPEECH?FOR EVERYONE
MichaelMiller    posted on 07-04-2012 15:30
Sitazwoon..... Ik heb je reactie een paar keer overgelezen en erover nagedacht.
Ergens heb je wel een punt, hoor. Maar sommige stukken zijn, tja, onzin?
Het leeglopen van de dansvloer? In jouw ogen rommel dus;
http://www.youtube.com/watch?v=VtUtuumPNvw
http://www.youtube.com/watch?v=5llBveVmCC4&feature=related
http://www.youtube.com/watch?v=8P2i8Rj5HeI
http://youtu.be/GiM3p90KLIc?t=1m37s
http://youtu.be/8feGHsfja-k?t=2m2s
Noem het wat je wilt. Commerci?le troep, rommel..... Het publiek heeft het hier zoals je ziet overal geweldig naar zijn zin. Of er nou 1000 samples zijn gebruikt, of geen. Who gives a shit? Deze 'rommel' is wel met liefde/passie voor muziek gemaakt.

Ik vind, zoals ik al zei, wel dat je ergens een punt hebt met je samples, gebruik ze zelf vrijwel niet (ofja, maak wel eigen samples).

In jouw ogen, dat het allemaal hetzelfde is.. Sowieso standplaatsgebonden mening, maar het slaat eigenlijk vrijwel nergens op. Voor heel veel mensen lijkt alle techhouse ook op elkaar. Als ik een techhouse setje op heb staan, en wat vrienden zijn erbij, gaan ze ook klagen wat een eentonige herrie 't is. Ga je in techhouse verdiepen, meer nummers luisteren enz., goed naar luisteren, dan ga je er ook anders naar luisteren, en merk je dat het juist heel verschillend is.

En 'alleen maar voor het geld'? Er zullen er vast wel zijn met zo'n attitude. Totaal verkeerd imo. Ikzelf draai en produceer uit liefde voor muziek, net als ongetwijfeld ontzettend veel andere DJ's/Producers, en het is geweldig als je die liefde voor muziek kan delen, een plaat die jij geweldig vindt (of je eigen plaat) opzet en vervolgens al die mensen los ziet gaan.
Dat geeft gewoon een kick, en dat is waar je het grotendeels voor doet.
Net als bij producen. De tijd en moeite die je erin steekt, en vervolgens heb je een eindresultaat waar je trots op bent en tevreden mee bent, en vervolgens kan je 'm zelf draaien, gaan mensen los enz.. Het is ook heel mooi om te horen dat voorbeelden van je zo positief reageren en supporten. Het gaat allemaal om de muziek.

Persoonlijk vind ik het jammer dat je geen waarde hecht en geen respect toont voor muziek die je niet aanstaat. Ik, en het zal je verbazen hoeveel andere jongens van mijn generatie (rond de 16) hier op het forum o.a., respecteren wel de grondleggers van de muziek van nu. De namen ken jij ongetwijfeld.

Ik snap ook niet waarom je een account aan gaat maken, om dit ff te posten onder mijn promotie voor mijn radioshow vanavond. Misschien helpt het, en gaan hierdoor meer mensen luisteren.. Zo ja, bedankt dan zou ik zeggen.

Dit zal vast een veelbesproken topic worden, althans dat hoop ik. Ik kijk uit naar andere meningen/reacties.
Bloedworst    posted on 07-04-2012 16:04
@MichaelMiller

Je hebt gelijk ik kwam inderdaad respectloos uit de hoek en bedoel het niet zo hard als ik schreef mijn excuus.

En liefde voor musiek is wat ik bedoel musiek is emotie en daar moet je serieus mee omgaan maar als ik tien keer de zelfde sample in en ander nummer hoor, of tien cuffers van en hetzelfde nummer voel ik geen emotie meer en dat is wat ik bedoelde.
Mr-    posted on 07-04-2012 17:11
ik wil ook graag inhaken op deze discussie, want dit vind ik wel intressant.

eerst wil ik beginnen dat ik de mix van jou wel erg prima vind hoor micheal. Happy, laughing
toch denk ik wel dat Sitazwoon hier wel een aardig punt neerzet. deze muziek lijkt erg veel op mekaar als hij eenmaal 'dropt'. zelf draai ik het liefst ook progressieve house, en sommige platen daarvan zijn bij uitstek geschikt te draaien. dan is het wel zaak om dit voor het juiste publiek te doen, als je een publiek hebt dat het vooral dingen te horen die ze herkennen en daarop kunnen reageren. als iets werkelijk een uniek geluid dat ook aanstekelijk is zal het ook wel aanslaan maar als de hele set is opgebouwd uit even herkenbaarheid en dan 'herrie' (niet mijn mening trouwens) verlies je je publiek. dit lijkt voor de buitenstaander wel allemaal erg veel op mekaar en dat is ook wel een beetje. Winking my eye

de filmpjes die bijgesloten zijn in je bericht zijn voorbeelden van dj's die een naam hebben van deze muziek te draaien en mensen komen naar deze dj's kijken omdat ze de muziek intressant vinden. het is daar waarschijnlijk zo druk omdat daar bijvoorbeeld een Nicky Romero/Afrojack staat te draaien, mensen verwachten dat deze dergelijke muziek gaan draaien. dat is een heel andere situatie.?

zelf merk ik ook dat deze muziek wel aan kan slaan, mits op het goed moment en met het juiste publiek maar om je hele set met dergelijke muziek te vullen als je voor een gemiddeld publiek staat lijkt me geen goed idee.

dit is allemaal niet vervelend bedoeld, ik vind het een leuke mix die je hebt gamaakt. waarschijnlijk omdat ik ook van deze muziek houdt, maar ik denk dat deze muziek voor het gemiddelde publiek soms wat ver van hun bed staat. maar zeker niet ophouden met jezelf te blijven promoten en zo door gaan, feedback krijg je meestal niet om je onderuit te halen maar om jezelf er uiteindelijk beter van te maken. als ondanks alles je mening onveranderd blijft is dit ook niet erg want muziek is nu eenmaal erg subjectief.
2 CDJ 2000 2 SL 1210 DJM 800 HD 25-1 II
MichaelMiller    posted on 07-04-2012 17:44
Poster: Mr-
ik wil ook graag inhaken op deze discussie, want dit vind ik wel intressant.

eerst wil ik beginnen dat ik de mix van jou wel erg prima vind hoor micheal. Happy, laughing
toch denk ik wel dat Sitazwoon hier wel een aardig punt neerzet. deze muziek lijkt erg veel op mekaar als hij eenmaal 'dropt'. zelf draai ik het liefst ook progressieve house, en sommige platen daarvan zijn bij uitstek geschikt te draaien. dan is het wel zaak om dit voor het juiste publiek te doen, als je een publiek hebt dat het vooral dingen te horen die ze herkennen en daarop kunnen reageren. als iets werkelijk een uniek geluid dat ook aanstekelijk is zal het ook wel aanslaan maar als de hele set is opgebouwd uit even herkenbaarheid en dan 'herrie' (niet mijn mening trouwens) verlies je je publiek. dit lijkt voor de buitenstaander wel allemaal erg veel op mekaar en dat is ook wel een beetje. Winking my eye

de filmpjes die bijgesloten zijn in je bericht zijn voorbeelden van dj's die een naam hebben van deze muziek te draaien en mensen komen naar deze dj's kijken omdat ze de muziek intressant vinden. het is daar waarschijnlijk zo druk omdat daar bijvoorbeeld een Nicky Romero/Afrojack staat te draaien, mensen verwachten dat deze dergelijke muziek gaan draaien. dat is een heel andere situatie.?

zelf merk ik ook dat deze muziek wel aan kan slaan, mits op het goed moment en met het juiste publiek maar om je hele set met dergelijke muziek te vullen als je voor een gemiddeld publiek staat lijkt me geen goed idee.

dit is allemaal niet vervelend bedoeld, ik vind het een leuke mix die je hebt gamaakt. waarschijnlijk omdat ik ook van deze muziek houdt, maar ik denk dat deze muziek voor het gemiddelde publiek soms wat ver van hun bed staat. maar zeker niet ophouden met jezelf te blijven promoten en zo door gaan, feedback krijg je meestal niet om je onderuit te halen maar om jezelf er uiteindelijk beter van te maken. als ondanks alles je mening onveranderd blijft is dit ook niet erg want muziek is nu eenmaal erg subjectief.

Als eerst wil ik je bedanken dat je mijn mix tof vindt..Winking my eye
Verder ben ik het niet 100% met je eens. Dit is voor een radiomix. Een radiomix is voor mij heel anders dan een liveset. Waarom? Voor publiek pas je je aan. Dan ga je ook testen; Hoe reageren ze hierop? Niet goed? Laten we dit eens proberen. Bij een radiomix is het mijn bedoeling om 't voor de luisteraars lekker 'weg te laten luisteren'. Hoe? Muziek zoeken die bij elkaar past, zowel qua stijl als toonsoort. Ik mix tegenwoordig alles in key namelijk. Ik ben nu bezig met een 'This is Michael Miller' mixtape, waarin ik verschillende soort house bij elkaar pak. Zomerse house als dit, maar ook echte harde electro house, denk aan Zedd.

En het programma is een dance programma, zoals ik al had aangegeven en de liefhebbers luisteren ernaar. Als je vanavond luistert, zal je ook horen dat er techhouse voorbij komt, hiphop, electro, progressive.. Noem maar op.

Je hebt wel gelijk dat 't publiek daar deels zo helemaal losgaat omdat daar de 'grote namen' staan.?En die grote namen zijn niet?voor niets zo groot geworden... Door goede, catchy platen.?Toch is dat 't niet alleen,?de bekendheid,?maar dat hoef ik je denk ik niet te vertellen.
Mr-    posted on 07-04-2012 18:16
Poster: MichaelMiller
Als eerst wil ik je bedanken dat je mijn mix tof vindt..Winking my eye
Verder ben ik het niet 100% met je eens. Dit is voor een radiomix. Een radiomix is voor mij heel anders dan een liveset. Waarom? Voor publiek pas je je aan. Dan ga je ook testen; Hoe reageren ze hierop? Niet goed? Laten we dit eens proberen. Bij een radiomix is het mijn bedoeling om 't voor de luisteraars lekker 'weg te laten luisteren'. Hoe? Muziek zoeken die bij elkaar past, zowel qua stijl als toonsoort. Ik mix tegenwoordig alles in key namelijk. Ik ben nu bezig met een 'This is Michael Miller' mixtape, waarin ik verschillende soort house bij elkaar pak. Zomerse house als dit, maar ook echte harde electro house, denk aan Zedd.

En het programma is een dance programma, zoals ik al had aangegeven en de liefhebbers luisteren ernaar. Als je vanavond luistert, zal je ook horen dat er techhouse voorbij komt, hiphop, electro, progressive.. Noem maar op.

Je hebt wel gelijk dat 't publiek daar deels zo helemaal losgaat omdat daar de 'grote namen' staan.?En die grote namen zijn niet?voor niets zo groot geworden... Door goede, catchy platen.?Toch is dat 't niet alleen,?de bekendheid,?maar dat hoef ik je denk ik niet te vertellen.

true, een radioset is heel ander verhaal dan een liveset. maar dat betekend niet dat je te maken hebt met een bepaald publiek. nu vraag ik mij af voor je doelgroep is van de set, want ik neem aan dat je daar dan overna gedacht hebt. tevens vind ik dit niet echt zomerse muziek, maargoed Happy, laughing

over hoe een dj/producer door kan breken kan verschillende oorzaken hebben. meestal breekt iemand door door een unieke sound neer te zetten, door te blijven innoveren blijf je groot. het klopt dat hoe de mix technisch natuurlijk in elkaar steek kan ook van grote invloed zijn op de sfeer en de reactie van het publiek. daarin ben ik het volledig met je eens. (dit heeft denk ik ook met de unieke sound te maken)
2 CDJ 2000 2 SL 1210 DJM 800 HD 25-1 II
MichaelMiller    posted on 07-04-2012 20:25
Nog 30 min.!
106.2FM (Ether).
94.4MhZ (Kabel).
www.dmgdeurne.nl (Webstream)

Edit; Bedankt voor het luisteren! Voor degene die 'm gemist hebben, maar wel willen horen;
De link verschijnt asap op mijn Soundcloud! www.soundcloud.com/michael_miller_official
User edit by MichaelMiller on 08-04-2012 @ 00:54:17 (100%)
MichaelMiller    posted on 08-04-2012 15:15

User edit by MichaelMiller on 09-04-2012 @ 14:58:30 (100%)

Create your FREE ACCOUNT now !

Some parts of this website require you to login. Using an account on DJResource has a lot of advantages such as:
Adding Content, getting Notifications, Like content, Downloading and Uploading Images and much more.

Sign Up

Create your account to get involved with the Community

204 Users online: 55 Guests (149 Unknown)
Pages generated today : 50.567
Most visitors online this month : 699
Lifetime Pageviews since 2003 : 244.322.347