Is deze beter dan vorige mix?
  Dutch Topics, DO NOT reply in other languages than Dutch !  

D10N    posted on 31-03-2012 16:01
Hallo,
Ik heb weer een mix gemaakt maar mijn vraag is aan jullie of deze beter is?
http://www.youtube.com/watch?v=Isf1pBUQZQE
Hoor graag van jullie!
Mvg. Dion

What do you think about Is deze beter dan vorige mix? ??

Vote :   

Danielvb    posted on 31-03-2012 16:05
Youtube heeft je video geblokkeerd Winking my eye
D10N    posted on 31-03-2012 16:05
jah ik zie het hij kan maar in 10 landen,
hoe kan ik die veranderen?
mvg. Dion
Danielvb    posted on 31-03-2012 16:09
Je kunt hem op soundcloud zetten en hopen dat zij hem niet blokkeren Winking my eye
D10N    posted on 31-03-2012 16:17
Gedaan hier is hij dan nu hopen dat hij het doet!
http://soundcloud.com/djd10n/swaggamix-djd10n
Gerdo    posted on 31-03-2012 16:35
Ik zal je een aantal tips geven: Ga eerst eens naar mixen luisteren van andere dj's, luister hoe hun mixen. En ga op zoek naar extended versies van nummers, dit zijn versies van 7 min of langer. Deze hebben een lange intro en outro, hierdoor is het gemakelijker om over te mixen. Ook moet je letten op de maat van de muziek, begin aan het begin van het nummer te tellen bij elke beat 1,2,3,4,5,6,7,8 en weer overnieuw dan ga je het wel horen wat ik bedoel. Hierdoor ga je als het goed is horen wanneer je het nieuwe nummer in moet starten, en ook wanneer je het nummer laat horen.
Je moet niet te snel willen overmixen!
En als laatste tip OEFENEN! Neem het een aantal keer op en luister het terug, dan hoor jezelf ook wel wat er niet goed gaat hoop ik.

Succes met oefenen want je hebt nog veel te leren.

edit: op youtube zijn veel filmpjes te vinden waar uitgelegd wordt hoe je moet mixen, kijk die maar en oefenen!
User edit by Gerdo on 31-03-2012 @ 16:37:12 (14%)
D10N    posted on 31-03-2012 16:38
okee onwijs bedankt voor je reactie en natuurlijk voor je tips! ik denk ook dat het mooi is als je je eigen naam er in hoord.
Mvg. dion
mrmagix    posted on 31-03-2012 16:39
Ben gestopt na de eerste overgang. Ik denk dat je het jezelf te moeilijk maakt voor een beginner.
Je trekt je overgang veel te lang door waardoor er niets meer te redden valt. Ook moet je aan je timing werken.

Ik zou zeggen dat je eerst wat moet gaan rondzoeken op internet naar mixtapes van andere dj's. Dan ga je merken dat die hele tape precies 1 track is. Ze behouden immers zo goed als altijd dezelfde structuur. In een overgang ga je bijvoorbeeld nooit 2 verschillende vocals horen. Ook de beats van de ene track worden vaak uitgeschakeld om de andere er te laten doorkomen. Hoe minder de overgang opvalt, hoe beter hij is.

Veel succes en laat je niet ontmoedigen. Zelfs Ti?sto is ooit begonnen en die had het toen met al dat prehistorie's spul nog veel moeilijker als jij Winking my eye.
Wie niet schrijft, wordt niet gelezen.
D10N    posted on 31-03-2012 16:42
Bedankt voor je reactie ik ga zeker effe kijken op youtube!
Danielvb    posted on 31-03-2012 16:59
Heb even een stukje geluisterd. Het commentaar van de personen hierboven kan ik me wel invinden.
Ben het alleen niet eens met gerdo dat je persee extended mixes nodig hebt. (Bijna) alle original mixes hebben een intro en outro van circa 1 minuut. Deze kun je ook prima gebruiken.

Als oefening kun je het beste, naar mijn mening, 'kopstaart mixen' dit houd in dat je zodra de outro van track A begint je op tel 1 de intro van plaat B start. Zo heb je de tijd om de tracks te beatmatchen met een duidelijke beat en kun je gewoon een goede overgang maken. Zodra je dit goed kan, heb je in ieder geval een basis en kun je daarop verder gaan bouwen.
JimmyJames    posted on 31-03-2012 19:41
Nog een toevoeging aan hetgeen wat hierboven vermeld word:
Zorg ook dat het volume van al je platen gelijk is!
Is namelijk erg vervelend, als platen een verschillend volume niveau hebben (luisterd niet zo prettig) Cool

succes man

gr
D10N    posted on 31-03-2012 19:47
Bedankt voor je reactie!
Ik ga er voor zorgen bedankt!

Create your FREE ACCOUNT now !

Some parts of this website require you to login. Using an account on DJResource has a lot of advantages such as:
Adding Content, getting Notifications, Like content, Downloading and Uploading Images and much more.

Sign Up

Create your account to get involved with the Community

277 Users online: 174 Guests (103 Unknown)
Pages generated today : 89.124
Most visitors online this month : 897
Lifetime Pageviews since 2003 : 242.886.161