Wat ik gedaan heb is de mappen structuur van mijn harde schijf zo overgenomen in Rekordbox.
Een map is een Album naam geworden. Genre gebruik ik om muziek per stijl onder te brengen.
Playlisten gebruik ik om setjes bij elkaar te zetten, zoals je vroeger je platenbak inruimde voor je naar een boeking ging.
Ik misbruik de Album tag voor het maken van een groepering in een muziek genre. Wellicht als ik je deze screenshot laat zien begijp je hoe ik het heb ingedeeld.
Niet alles wat in een bepaald album staat is afkomstig van die bepaalde publisher, maar die heb ik erin gezet omdat hij in mijn hoofd bij een album hoor en ik hem daar dus als eerste terug zoek.
Ik heb dus ook voor mijn hardstyle albums aangemaakt/naam gegeven die heten DMW, Dance Polution. En alles wat met 2 of 3 tracks in een album terecht kwam toen ik klaar was met uitzoeken heb ik in het album Misc gegooid.
Nogmaals, ik misbruik de album tag om voor mijzelf groepen te maken binnen een muziek genre. Ik kan dus de meeste tracks met 2-3 kliks op mijn scherm krijgen, da's snel genoeg en sneller dan de plaat uit de bak met vinyls zoeken

De mappen die ik na het invullen van ID3 info in Rekordbox heb geimporteerd, heb ik van dezelfde locatie in Serato en Traktor geimporteerd. Zo hou je dezelfde structuur (fysiek in mappen voor Serato en Traktor, met album namen in Rekordbox) in alle software... en zo kun je dus overal je tracks net zo snel vinden. Als je in het ene programme weet waar je hem kan vinden, lukt dat in alles....
En lukt het ook als je de fyile fysiek om je harde schijf wil vinden, zoeken doe je namelijk overal op dezelfde manier...
Eigenlijk zou je eens op een workshop langs moeten komen als ik die ergens geef, dan wordt het je snel duidelijk denk ik.... tenminste, dat hoor ik vaak achteraf