Rekordbox traag (1/2)
  Dutch Topics, DO NOT reply in other languages than Dutch !  

Rolandje0    posted on 31-03-2012 14:19
Als ik rekordbox op mijn mac opstart duurt het ongeveer 2/3 minuten terwijl er maar 50 nummer in staan, hoe kan dit?
Excuses als er al 80 topics over zijn, maar die heb ik allemaal al geprobeerd.

What do you think about Rekordbox traag ??

Vote :   1 member likes this  

Dolivieira    posted on 31-03-2012 22:12
Rekordbox is niet een snel programma. Maar 2 a 3 minuten is nou ook niet langzaam. Hij moet alles analyseren en dat duurt effe.
CDJ2000Nexus DDJFLX10 DDJ-XP1 RMX1000 SL1200MK2s
Vinnyo    posted on 31-03-2012 22:14
Heb ik ook, is volgens mij gewoon normaal..
Lead    posted on 31-03-2012 22:15
Als je de mac opstart en je start Rekordbox zou dit programma in een paar seconden op je scherm moeten staan.
Het analyzeren van tracks (gebeurt na een import) duurt wel een paar seconden per nummer, dus dat kan wel even duren. 50 tracks zou misschien een paar minuten mogen duren voordat ze geanalyzeerd zijn.

Ik heb een macbook met SnowLeopard en een Macmini met Lion en die zijn er heel snel.

Rekordbox kun je ondertussen gewoon blijven gebruiken, analyze gebeurt op de achtergrond.

Het zou kunnen dat je je files op een drive hebt staan die niet snel is, maar dat zou voor het opstarten van Rokordbox zelf geen verschil mogen maken.
Let the BASS be louder
Mod edit by Lead on 31-03-2012 22:16 (59%)
Dolivieira    posted on 31-03-2012 22:42
Idd Lead. Kan er allemaal mee te maken hebben. Maar dat analyseren van tracks duurt niet alleen bij Rekordbox een paar seconde. Dat doet die ook bij Traktor, Mixvibes, VitualDJ en Serato. Dat is gewoon zo. Dus 50 tracks dan kom je op zo'n 2 a 3 minuten uit. En dat ligt idd aan waar op de tracks staan en de snelheid van je Computer.
Grudgie    posted on 31-03-2012 23:24
Ik heb recordbox op mijn windows 7 staan en heb er ongeveer 2 duizend nummers ingezet maar recordbox gaat bij mij snel hoor! Happy, laughing Las ook voor ik recordbox had dat recordbox traag was, maar zelf heb ik daar dus totaaaaal geen last van. Misschien ligt het ook wel aan de snelheid van de pc/laptop.
Dolivieira    posted on 31-03-2012 23:33
Rekordbox is met en K. Dat zeggen Lead en ik het ligt ook aan de PC. De ene is sneller dan de andere. Maar voor 50 tracks is het het zowiezo zo'n 2 minuten. En als de nummers er in laat staan. Dan hoeft die ze volgende keer niet te analyzeren. Ik gebruik Rekordbox puur voor war die ontworpen voor is en dat is Playlisten makken met Cuepionts en Loops en dat op Usb sticks zetten voor gebruik in de CDJs.
feestbeest    posted on 01-04-2012 02:34
Wat ik ook veel hoor is dat RB ook wel eens wil vast lopen. Ik draai zelf nu met Traktor scratch duo en bij mij als ik het nummer voor het eerst afspeel duurt het analyseren ongeveer 20 seconden bij een original mix(Dus een nummer van 4/5 minuten) en daarna laat hij als een raket. Hij analyseert de tracks maar 1 keer. Lijkt mij ook dat RB het zelfde princiepe heeft?

Mac Book Pro, Traktor scratch Duo 2, X1, CDJ 800MK2
Gery    posted on 01-04-2012 05:41
1 member likes this  rekordbox is gewoon de grootste kutsoftware die bestaat.. versta niet dat pioneer in zee gegaan is met 11e rangs software zoals mixvibes...

opstarten, verwerken, zelf gewoon data naar USB of SD kopieren is traag...
DJ - Producer
MarcoMartinez    posted on 01-04-2012 09:48
Ik heb met het opstarten niet veel last, op laatst na toen liep ie met opstarten zo vast dat ik de stroom uit de pc heb moeten trekken.
Na opnieuw opgestart te hebben deed ie t in een paar seconden, hoe dit kan is me een raadsel.

Verder duurt t analyseren van grote nieuwe playlisten wel erg lang.

Verder werkt t prima bij mij.
www.djmarcomartinez.com
Rolandje0    posted on 01-04-2012 11:28
Ok, maar even voor de duidelijkheid.
Alle nummer staan op de HD, gloednieuwe macbook pro lion en ik had dit probleem nooit tot volgensmij een update van rekordbox.?
Zelfs toen ik alle nummers uit RB had verwijderd duurt het nog een paar minuten.
Lead    posted on 01-04-2012 18:04
Dan is er echt iets anders aan de hand met je computer denk ik hoor (je hebt wel Rekordbox geupdate naar 1.5.2 ga ik vanuit). Ik heb het net op mijn jaar oude Macbook geprobeert, qua opstarten wijkt Rekordbox niet veel af van andere programma's.

Screenshot Rekordbox 24.000 tracksHier even een screenshot van mijn Rekordbox :

Opstarttijd van klik tot alles geladen :

6,7s Rekordbox
7,8s Serato
9.2s Word
9.5s Ableton Live
12,3s Traktor 1
13,7s Traktor 2

De muziek database die ik heb is aan de forse kant, maar dezelfde tracks heb ik in alle programma's zitten, dit heeft er dus geen invloed op.

Qua verwerken heeft het aantal tracks geringe invloed. Het is natuurlijk logisch dat een search door 24k tracks langer duurt dan een search door 200 tracks... maar het gaat altijd sneller dan met de hand nummers zoeken Winking my eye

Data overzetten naar je USB doet Rekordbox zo snel je hardware aan kan... De beperkende factor wat betreft export snelheid is de data overdracht van de USB poort. Als je tracks op een externe drive hebt staan ipv een interne zou je 2 x USB overdracht hebben, wat ee naanzienlijke extra vertraging oplevert. Zodra USB 3 geaccepteerd zal worden kan het technisch weer sneller gaan.

Denk hieraan als je een USB stick aanschaft, veel goedkope hebben een dramatisch lage transferrate (vooral die promo dingen), dit kun je met een tooltje testen. Als je SD gebruikt zie je al voor je hem koopt hoe snel hij is (classe indicatie, 10 is snelste)
Let the BASS be louder
Mod edit by Lead on 01-04-2012 18:04 (1%)
Dolivieira    posted on 02-04-2012 14:59
Lead even een vraagje heb je de tracks in al die programmas ook in verschillende mappen zitten? En hoe kan ik het dan het beste in rekordbox zodanig indelen zoals ik ze ook in Traktor heb zittenConfused Dat zal ik wel willen weten.
MarcoMartinez    posted on 02-04-2012 18:50
Die indeling moet je zelf maken op een manier zodat je t zelf t makkelijkst kan vinden.

Ik heb ooit de tip van lead gehad om bij album een kreet in te vullen waarop je nog extra kan zoeken bv:

House knallers voor de nummers die je prime time zou draaien.
House voor de nummers die je in het begin zou draaien etc etc.
www.djmarcomartinez.com
User edit by MarcoMartinez on 02-04-2012 @ 18:52:28 (2%)
Dolivieira    posted on 02-04-2012 21:28
Ja maar je kan dus niet zo als bij Traktor mappen/Playlisten maken?

Maar wacht eens even ik zit nou te denken om die lijsten in iTunes te maken en dan kan je die weer importeren via de bridge in Rekordbox. Dus dan kan ik mijn Playlisten die ik in Traktor heb ook maken in iTunes en die weer in Rekordbox importeren. Is wel een werkje maar is volgens mij een optie.?

User edit by Dolivieira on 02-04-2012 @ 21:29:15 (1%)
aurelienvdv    posted on 03-04-2012 13:57
rekordbox start bij mij op binnen 5 seconden. Toch de rest van het programma is echt traag,...
Lead    posted on 03-04-2012 14:25
MP2 catalogue foldersWat ik gedaan heb is de mappen structuur van mijn harde schijf zo overgenomen in Rekordbox.

Een map is een Album naam geworden. Genre gebruik ik om muziek per stijl onder te brengen.

Playlisten gebruik ik om setjes bij elkaar te zetten, zoals je vroeger je platenbak inruimde voor je naar een boeking ging.

Ik misbruik de Album tag voor het maken van een groepering in een muziek genre. Wellicht als ik je deze screenshot laat zien begijp je hoe ik het heb ingedeeld.

Niet alles wat in een bepaald album staat is afkomstig van die bepaalde publisher, maar die heb ik erin gezet omdat hij in mijn hoofd bij een album hoor en ik hem daar dus als eerste terug zoek.

Ik heb dus ook voor mijn hardstyle albums aangemaakt/naam gegeven die heten DMW, Dance Polution. En alles wat met 2 of 3 tracks in een album terecht kwam toen ik klaar was met uitzoeken heb ik in het album Misc gegooid.

Nogmaals, ik misbruik de album tag om voor mijzelf groepen te maken binnen een muziek genre. Ik kan dus de meeste tracks met 2-3 kliks op mijn scherm krijgen, da's snel genoeg en sneller dan de plaat uit de bak met vinyls zoeken Winking my eye

De mappen die ik na het invullen van ID3 info in Rekordbox heb geimporteerd, heb ik van dezelfde locatie in Serato en Traktor geimporteerd. Zo hou je dezelfde structuur (fysiek in mappen voor Serato en Traktor, met album namen in Rekordbox) in alle software... en zo kun je dus overal je tracks net zo snel vinden. Als je in het ene programme weet waar je hem kan vinden, lukt dat in alles....

En lukt het ook als je de fyile fysiek om je harde schijf wil vinden, zoeken doe je namelijk overal op dezelfde manier...

Eigenlijk zou je eens op een workshop langs moeten komen als ik die ergens geef, dan wordt het je snel duidelijk denk ik.... tenminste, dat hoor ik vaak achteraf Winking my eye

Let the BASS be louder
Mod edit by Lead on 03-04-2012 14:28 (61%)
Dolivieira    posted on 03-04-2012 15:01
Poster: aurelienvdv
Rekordbox start bij mij op binnen 5 seconden. Toch de rest van het programma is echt traag,...

Analyseren gaat gewoon traag. Je moet er rekening mee hoeden dat zo'n programma de beatgrids en het stuctuur van de track moet uitrekenen. Ook al doe je dat in Traktor of Serato dan duurt het ook lang. Zo'n 5 a 10 seconde per track is gewoon normaal. Probeer maar in Traktor 1000 tracks te analyseren dan is die er ook zo,n half uurtje bezig. Je moet daar wel geduld mee hebben.

Poster: Lead
a href='////www.djresource.eu/images/dump/people/mp3-catalogue-folder-structure-20120403-142244.jpg'>MP2 catalogue foldersWat ik gedaan heb is de mappen structuur van mijn harde schijf zo overgenomen in Rekordbox.

Een map is een Album naam geworden. Genre gebruik ik om muziek per stijl onder te brengen.

Playlisten gebruik ik om setjes bij elkaar te zetten, zoals je vroeger je platenbak inruimde voor je naar een boeking ging.

Ik misbruik de Album tag voor het maken van een groepering in een muziek genre. Wellicht als ik je deze screenshot laat zien begijp je hoe ik het heb ingedeeld.

Niet alles wat in een bepaald album staat is afkomstig van die bepaalde publisher, maar die heb ik erin gezet omdat hij in mijn hoofd bij een album hoor en ik hem daar dus als eerste terug zoek.

Ik heb dus ook voor mijn hardstyle albums aangemaakt/naam gegeven die heten DMW, Dance Polution. En alles wat met 2 of 3 tracks in een album terecht kwam toen ik klaar was met uitzoeken heb ik in het album Misc gegooid.

Nogmaals, ik misbruik de album tag om voor mijzelf groepen te maken binnen een muziek genre. Ik kan dus de meeste tracks met 2-3 kliks op mijn scherm krijgen, da's snel genoeg en sneller dan de plaat uit de bak met vinyls zoeken Winking my eye

De mappen die ik na het invullen van ID3 info in Rekordbox heb geimporteerd, heb ik van dezelfde locatie in Serato en Traktor geimporteerd. Zo hou je dezelfde structuur (fysiek in mappen voor Serato en Traktor, met album namen in Rekordbox) in alle software... en zo kun je dus overal je tracks net zo snel vinden. Als je in het ene programme weet waar je hem kan vinden, lukt dat in alles....

En lukt het ook als je de fyile fysiek om je harde schijf wil vinden, zoeken doe je namelijk overal op dezelfde manier...

Eigenlijk zou je eens op een workshop langs moeten komen als ik die ergens geef, dan wordt het je snel duidelijk denk ik.... tenminste, dat hoor ik vaak achteraf Winking my eye

Idd Lead, Dank je voor je antwoord. Zo bedoelde ik het een beetje. Maar zou het niet mooi zijn dat je in Rekordbox ook Mappen zou kunnen aan maken als in Traktor, VDJ of Serato.
Misschien wel een punt voor de volgende grote update.?

User edit by Dolivieira on 03-04-2012 @ 15:06:56 (19%)
Lead    posted on 03-04-2012 15:27
Ik gebruik een Album waar jij Map zegt Winking my eye
Dat werkt voor mij.

En er zit wellicht een betere stap aan te komen dan mappen maken, maar da's nog wel een update of wat weg Winking my eye
Let the BASS be louder
Dennis1981    posted on 03-04-2012 18:41
En er zit wellicht een betere stap aan te komen dan mappen maken, maar da's nog wel een update of wat weg Winking my eye

Ik hoop dat dat is dat een track eenmaal wordt geanalyseerd; en dat er dan aan de track een analysebestandje wordt toegevoegd/gekoppeld, zodat als je het nummer en bestandje verplaatst of kopieert het niet nog een keer geanalyseerd hoeft te worden.
Dolivieira    posted on 04-04-2012 21:45
Ik gebruik een Album waar jij Map zegt Winking my eye
Dat werkt voor mij.

Leuk om te horen. Ze het wel verschijnen wanneer die uitkomt.
JimmyJames    posted on 12-04-2012 15:37
Ik ga hier geen nieuw topic voor openen, dus vraag het ff hier:

Ik heb geprobeerd recordbox te updaten naar 1.5.3 echter geeft het programma aan tijdens het downloaden:
''internetverbinding te zwak probeer het opnieuw''.
Ik zeg niet dat ik glasvezel heb liggen maar mijn internet is verder gewoon prima in orde.
Als ik Recordbox los download van de site werkt het wel, maar een update uitvoeren lukt gewoonweg niet.

Hebben meerdere hier last van?

gr
dj-nick    posted on 12-04-2012 16:59

Wanneer geef je weer een workshop? Wordt nu helemaal gek van RekordboxCool
Lead    posted on 12-04-2012 20:08
Poster: JimmyJames
Ik heb geprobeerd recordbox te updaten naar 1.5.3 echter geeft het programma aan tijdens het downloaden:
''internetverbinding te zwak probeer het opnieuw''.
Ik zeg niet dat ik glasvezel heb liggen maar mijn internet is verder gewoon prima in orde.
Als ik Recordbox los download van de site werkt het wel, maar een update uitvoeren lukt gewoonweg niet.

Hebben meerdere hier last van?

Nog niet eerder van gehoord, geeft Rekordbox je de foutmelding dat internet te langzaam is of je computer ?
Probeer het eens op een ander tijdstip, misschien is het net druk op de server....

gr
Poster: dj-nick
Wanneer geef je weer een workshop? Wordt nu helemaal gek van RekordboxCool

Geen idee, nog geen concrete dingen in de nabije toekomst staan, maar als er meer mensen uit de regio zijn kunnen we misschien iets organiseren ?
Let the BASS be louder
Mod edit by Lead on 12-04-2012 20:08 (7%)
Rolandje0    posted on 13-04-2012 09:02
Misschien een idee om een workshop RB te geven in omgeving zuid-holland?
Dolivieira    posted on 13-04-2012 15:31

Nog niet eerder van gehoord, geeft Rekordbox je de foutmelding dat internet te langzaam is of je computer ?
Probeer het eens op een ander tijdstip, misschien is het net druk op de server....

gr

Geen idee, nog geen concrete dingen in de nabije toekomst staan, maar als er meer mensen uit de regio zijn kunnen we misschien iets organiseren ?

Ik hou me altijd aanbevolen voor dat soort dingen. Laat het ons maar weten.

138 Users online: 21 Guests (117 Unknown)
Pages generated today : 44.624
Most visitors online this month : 380
Lifetime Pageviews since 2003 : 238.717.576