Beginner
  Dutch Topics, DO NOT reply in other languages than Dutch !  

enigmo    posted on 30-03-2012 21:22
Hallo,

ik hou heel veel van hardstyle muziek. me broer is zinds kort ook met muziek bezig. 2x tabletop spelers 1x mixpaneel. ben ik ook even mee aan het spelen geweest.?
maarja, ik wil graag ZELF hardstyle maken. dus niet van andere liedjes in elkaar over laten lopen.
hebben jullie advies waar ik mee zou moeten beginnen?

wat ik al heb: pc/laptop- versterker+4 geluidboxen- cd speler

budget ? 2000
User edit by enigmo on 30-03-2012 @ 21:29:55 (4%)

What do you think about Beginner ??

Vote :   

LilQuint    posted on 30-03-2012 21:38
Stel je zelf eerst is voor...

Persoonlijk zijn goede monitors heel goed, zou richting de KRK's of Yahama's gaan kijken met het Budget als wat jij hebt.. Ook is een midi keyboard erg fijn om mee te beginnen. Kan je lekker beetje pingelen Happy, laughing
RemcoRelion    posted on 30-03-2012 21:47
Software is natuurlijk ook altijd erg handig voor zelf maken van nummersHappy, laughing
Don’t be a prisoner of your own style!
enigmo    posted on 30-03-2012 21:49
Je bedoelt een mengpaneel?
heb ik bijvoorbeeld ook software nodig voor op mijn pc?
LilQuint    posted on 30-03-2012 22:02
Software is inderdaad erg handig!
Ja, je hebt software nodig voor je pc om muziek te maken.
Een mengpaneel is om 2 verschillende geluisbronnen (of meer) met elkaar te mixen/over laten vloeien via CD-spelers/platenspelers/timecode/controllers enzovoort.
enigmo    posted on 30-03-2012 22:04
Poster: LilQuint
Software is inderdaad erg handig!
Ja, je hebt software nodig voor je pc om muziek te maken.
Een mengpaneel is om 2 verschillende geluisbronnen (of meer) met elkaar te mixen/over laten vloeien via CD-spelers/platenspelers/timecode/controllers enzovoort.

Dus heb eigenlijk alleen een pc, mengpanneel, software nodig?
RemcoRelion    posted on 30-03-2012 22:16
Mengpaneel is niet nodig
Software is belangerijk ( iets als fruity loops ofzo. je hebt er meerdere zoals cubase, reason, ableton en logic voor de mac)
Maar Software is waar je je nummer in maakt zeg maar. Daar staan je instrumenten enzo in. Verder zijn studio monitoren handig en een midi keyboard is ook aan te raden. Om te beginnen is dit erg mooi.
Mengpaneel heb je alleen nodig als je gaat mixen dus platen laat overlopen en dit wil je niet doen dus voor jou niet voor belang
Ik hoop dat dit beetje duidelijk is voor jeHappy, laughing
Don’t be a prisoner of your own style!
Haaky    posted on 30-03-2012 23:18
software is je basis. goede monitoren zijn heel belangrijk. maar ook de juiste hardware wel in je PC. een kwalitaits geluidskaart kan nooit kwaad om zeker te zijn dat je je muziek goed overbrengt.
verder kan ik alleen zeggen verdiep je in de muziek. niet alleen het BPM of het geluid. maar ook alle lagen alle kraakjes alle piepjes alle echotjes. Want als je met bijvoorbeeld Fruityloops begint. krijg je in 1 keer een hele hoop knopjes voor je neus die allemaal een net wat ander effect geven.

verder succes met producen =)
Vinnyo    posted on 30-03-2012 23:24
Ben nu ook een tijdje bezig met producen en ik heb buiten de software niet heel veel nodig. (had toevallig nog een padkontrol en nanokontrol staan) Wat ik er sinds gister bij heb zijn goede monitoren, dat is wel handig en mooi natuurlijk. (het geluid dan he!)

This is an old Topic

No new postings for 4.791 days.
 Post CommentThat would be 159.7 months
or a whopping 13.1 years
You might consider opening a new topic or reply anyway by pressing the green button...

115 Users online: 27 Guests (88 Unknown)
Pages generated today : 60.207
Most visitors online this month : 380
Lifetime Pageviews since 2003 : 238.733.159