45Min TechnoSet
  Dutch Topics, DO NOT reply in other languages than Dutch !  

PhonoGraaf    posted on 29-03-2012 12:29
Kinders,

bij deze een lekker techno mixje, vrij solide, vrij beukend, vrij lekker.
Ik hoop dat jullie dat ook zo ervaren.

Soundcloud
Mixcloud

Laat je commentaar achter als dat wel of niet het geval is!
En alvast bedankt voor het luisteren!

Met de vriendelijke groeten,

Roel

Edit: bij deze nog een funky maar solid techno mixje die ik vandaag heb gemaakt. Compleet andere stijl dan ik gewend ben, maar ik heb zoveel mogelijk de basslines behouden. Tot nu toe alleen te luisteren op mijn Mixcloud. (ik moet nodig eens meer ruimte krijgen op soundcloud)
Laat maar horen wat je ervan vond!
User edit by PhonoGraaf on 29-03-2012 @ 22:27:06 (100%)

What do you think about 45Min TechnoSet ??

Vote :   
Estacy    posted on 29-03-2012 15:35
Ik vind het altijd erg lastig om zo'n mix te beoordelen, dan komt mn muziek smaak te veel om de hoek kijken. Beatmatchen kan ik zowiezo niks zinnigs over zeggen, je draait digitaal. Alles loopt prima in mekaar over, geen muziek verkrachting met effecten enzo. prima

iets subjectiever: na 20m had ik het eigenlijk wel gehad, het eerste kwartier was lekker, wat stevigere tracks, toen werd het wat minimalistischer, wat saaier. toen ben ik ook afgehaakt, maar das echt persoonlijk want er zullen veel mensen zijn die dat juist erg goede muziek vinden.
'George Clinton meeting Kraftwerk in an elevator'
PhonoGraaf    posted on 29-03-2012 16:47
Ik snap ergens wat je bedoeld, maar sta me toe even te reageren.

Dat nummer dat op 20 minuten begint is inderdaad een stuk minimalistischer, meer glitchy. Te midden van al het 'geweld' even wat diepers en rustigs. Ik vind namelijk dat na dat nummer weer goed word opgebouwd, al zeg ik het zelf.
Het eerste nummer in de mix is naar mijn mening een stuk rustiger, minimalistischer dan het nummer op bijvoorbeeld 40 minuten.

Beatmatchen kun je bij wel wat over zeggen, ik draai niet altijd met auto-sync. Van deze mix kan ik me dat niet meer herinneren.
Estacy    posted on 29-03-2012 17:07
Poster: PhonoGraaf
Te midden van al het 'geweld' even wat diepers en rustigs. Ik vind namelijk dat na dat nummer weer goed word opgebouwd, al zeg ik het zelf.

en opbouw is ook heel belangrijk, moet eerlijk zeggen dat ik hem niet helemaal heb afgeluisterd dus of het gewerkt heeft, kan ik je niet vertellen.

Poster:?PhonoGraaf
Het eerste nummer in de mix is naar mijn mening een stuk rustiger, minimalistischer dan het nummer op bijvoorbeeld 40 minuten.

dat nummer op 40 min is wel lekker idd. maar die eerste track heeft een soort vibe die hem toch wel hard maakt ?(vind ik)

Poster:?PhonoGraaf
Beatmatchen kun je bij wel wat over zeggen, ik draai niet altijd met auto-sync. Van deze mix kan ik me dat niet meer herinneren.

ik hoorde geen beatmatch foutjes, dus either way prima!

Ik wil wel even benadrukken dat smaak hier erg speelt, deze Techno is gewoon niet echt mijn Techno. heeft niks met deze mix of jouw te maken ;
User edit by Estacy on 29-03-2012 @ 17:07:58 (5%)
PhonoGraaf    posted on 29-03-2012 17:13
Weet ook niet echt of het gewerkt heeft voor de luisteraar, maar voor mij toen ik het mixte wel.

Die eerste is inderdaad wat beukender, iets duisterder. Maar naar mijn mening minimalistischer dan dus die op 40 minuten.
De bassdrum op 40 minuten is wat zachter, daar heb je gewoon een punt.

Ik weet dat dit niet de soort techno is die jouw voorkeur heeft, of die van Tekhead. Dat is (volgens mij) allemaal wat harder/oldschool techno.?Komt binnenkort nog wel een keer een mixje van als ik zo'n bui heb. Ben nu aan het focussen op een soort funky techno mix met lekkere basslines.

Komt komt...
Estacy    posted on 29-03-2012 18:17
in dat opzicht heb je wel pech, dat de techno gasten op dit forum van het hardere spul houden?Coolmaar keep up the good work, want de mix is prima
PhonoGraaf    posted on 29-03-2012 19:08
Ieder zijn smaak, valt niet mee te twisten!

Thanks voor het luisteren in ieder geval!
PhonoGraaf    posted on 29-03-2012 22:27
Bij deze nog een funky maar solid techno mixje die ik vandaag heb gemaakt. Compleet andere stijl dan ik gewend ben, maar ik heb zoveel mogelijk de basslines behouden. Tot nu toe alleen te luisteren op mijn Mixcloud. (ik moet nodig eens meer ruimte krijgen op soundcloud)
Laat maar horen wat je ervan vond!
Tekhead    posted on 29-03-2012 22:30
Ik moet zeggen dat ik deze set kwa platenkeuze, tot hiertoe het beste vond aanleunen tegen het techno label, zeker de eerste dikke 20 minuten, en dan ga je zoals Estacy al vermelde terug wat te minimalistisch, en net toen ik een extra dreun verwachtte, jammer. Het is zoals Estacy zegt, er zijn niet veel techno fans hier, en degene die dat wel zijn, houden van het hardere werk, ik mss wel het hardste werk hier, en ook voor review over je mix zelf treed ik hem bij. 1 tip: probeer eens een keertje het hardere werk te beatmatchen, denk dat je er zeker de potentie voor hebt, ben benieuwd.

Voor alle duidelijkheid, dit slaagt op je mix in TS
Floated on the waves of Fantasy, see my dream come true
User edit by Tekhead on 29-03-2012 @ 22:32:26 (9%)
PhonoGraaf    posted on 29-03-2012 22:49
Tekhead, hoe bedoel je:?Voor alle duidelijkheid, dit slaagt op je mix in TS?

Zoals ik al zei was die minimalistische techno op 19:30 minuten puur bedoeld om even rust te krijgen in de mix. Bij veel technonummers word er in het midden van het nummer weer (zo goed als) overnieuw begonnen met opbouwen. Dat wilde ik in deze mix ook proberen. Dat het niet de smaak is van de hard-techno liefhebbers kan ik me ook wel iets bij voorstellen.
Maar als je dat nummer op 19:30 minuten goed hard zit dan hoor je ook echt wel een goede bass. Winking my eye

Ik zei al tegen Estacy en ik heb het al een keer tegen jou gezegd, ik ga een keer een wat harder mixje neerzetten. Dat beloof ik, bij deze!
Estacy    posted on 29-03-2012 22:56
Tekhead, hoe bedoel je:?Voor alle duidelijkheid, dit slaagt op je mix in TS?

hij bedoelt dat wat hij zei over je mix in de openingspost gaat, niet over die 2e mix
PhonoGraaf    posted on 29-03-2012 23:00
Ja oke, TS staat voor topic start ofzo... Ik zat ff te twijfelen.

Bedankt voor de reacties in ieder geval, en bij deze beloof ik dus om een keer met iets harders te komen.
En is dat dan hard a la The Advent, of zoals Svetec?
Tekhead    posted on 29-03-2012 23:02
mmm
Estacy    posted on 29-03-2012 23:05
The Advent, of zoals Svetec?

opeens beginnen er dingen te tinkelen hiero!
PhonoGraaf    posted on 29-03-2012 23:22
Ik heb nog wel wat hardere techno, ook nog op cd'tjes van vroegah. Maar dat is niet veel, ook niet veel verschillende artiesten. Maar ik zal me best doen, jullie merken het wel!
Estacy    posted on 29-03-2012 23:24
als ik je alvast een tip mag geven: met die snelle techno hoort ook een veel snellere en gekkere mixtechniek. lekker rammen met die faders, 3 decks, beetje scheef lopen is niet erg
PhonoGraaf    posted on 29-03-2012 23:28
Haha, oke is goed. Dat kan ik nog wel van de hardcore die ik eerst draaide! Dank
Tekhead    posted on 29-03-2012 23:30
Poster: Estacy
hij bedoelt dat wat hij zei over je mix in de openingspost gaat, niet over die 2e mix

klopt
Tekhead    posted on 29-03-2012 23:32
Poster: Estacy
als ik je alvast een tip mag geven: met die snelle techno hoort ook een veel snellere en gekkere mixtechniek. lekker rammen met die faders, 3 decks, beetje scheef lopen is niet erg

Techno fans malen niet om een foutje
PhonoGraaf    posted on 29-03-2012 23:37
Poster: Tekhead
Techno fans malen niet om een foutje

Ik ook totaal niet, ik houd namelijk ook wel van een beetje off-beat delay/reverb. Zolang je het op een goed getimed moment maar weer strak trekt.?
Maar dat houd het wel een beetje organisch h?! Daar houd ik wel van! Cool

This is an old Topic

No new postings for 4.924 days.
 Post CommentThat would be 164.1 months
or a whopping 13.5 years
You might consider opening a new topic or reply anyway by pressing the green button...

184 Users online: 92 Guests (92 Unknown)
Pages generated today : 55.102
Most visitors online this month : 699
Lifetime Pageviews since 2003 : 244.326.882