welke mixer?
  Dutch Topics, DO NOT reply in other languages than Dutch !  

jerkeB    posted on 28-03-2012 17:30
hallo.

Ik wil een mixer met 2 cd speler's.
Alleen ik heb niet zo heel veel geld.

[Mod edit:
Verwijderd, geen links naar webshops alleen naar fabrikanten. Er ook niet om vragen.]

Voor iemand die net een half jaar is begonnen, met een bcd3000.

Mod edit by tairip on 28-03-2012 17:47 (28%)

What do you think about welke mixer? ??

Vote :   

Estacy    posted on 28-03-2012 17:34
niet zo heel veel geld. hoe veel dan?
'George Clinton meeting Kraftwerk in an elevator'
jerkeB    posted on 28-03-2012 17:36
moet eerst nog goed sparen.?
maar budget is rond de 200/300 euro
tairip    posted on 28-03-2012 17:48
Voor cd-spelers en een mixer? Ik zeg, doorsparen.
Estacy    posted on 28-03-2012 17:52
voor 300 kun je een prima mixer halen, maar niet 2 cd spelers erbij. wat tairip al zei, doorsparen.
dj-zero    posted on 28-03-2012 21:22
Met dit budget zou ik kijken naar een controller,,,
Ik denk dat iemand met 200/300 euro budget ook niet snel zal doorsparen voort dubbele.

In mijn ogen wel t fijnste, dus doorsparen heeft ook mijn voorkeur.Wil je dit niet, koop dan geen crap cd set,maar liever een degelijke controller
sweebee    posted on 29-03-2012 11:35
300 is wel te weinig. Kijk eens op marktplaats naar cdj100s of cdj200s. Dit zijn perfecte cdspelers. En neem een simpel 2 kanaals mixertje (Behringer ofzo, goed genoeg voor thuis) ik heb zelf een djm250 erbij gehaald voor mij thuis. Wel 300 euro maar perfect om thuis te gebruiken.
MrQreeny    posted on 29-03-2012 12:38
Ik heb wel een setje voor je voor 300 euro... Het bestaat uit 2 Omnitronics DJS 1150 en een Behringer DJX 750 (uit mn hoofd). Ik wou het al een tijdje verkopen, maar was ff te lui. Jammer genoeg wonen we niet in de buurt bij elkaar, maar goed ik hoor het wel.
'Music is the universal language of mankind...'
jerkeB    posted on 29-03-2012 14:39
Poster: MrQreeny
Ik heb wel een setje voor je voor 300 euro... Het bestaat uit 2 Omnitronics DJS 1150 en een Behringer DJX 750 (uit mn hoofd). Ik wou het al een tijdje verkopen, maar was ff te lui. Jammer genoeg wonen we niet in de buurt bij elkaar, maar goed ik hoor het wel.

Poster: dj-zero
Met dit budget zou ik kijken naar een controller,,,
Ik denk dat iemand met 200/300 euro budget ook niet snel zal doorsparen voort dubbele.

In mijn ogen wel t fijnste, dus doorsparen heeft ook mijn voorkeur.Wil je dit niet, koop dan geen crap cd set,maar liever een degelijke controller

ik heb nu al een controller, en ik wil graag op feesten draaien en in clubs, daarom wil ik dat dus, want dan kan ik gaan oefenen
jerkeB    posted on 29-03-2012 14:40
Poster: MrQreeny

die mixer heb ik wel heel erg belang stelling bij, ik had die namenlijk ook al op de bax-shop gezien
RamuroDiaz    posted on 29-03-2012 15:27
De effecten van die DJX750 zijn echt 3 keer niks.. Beter haal je de DDM4000 van Behringer Winking my eye is +/- 280 euro maar wel een fijn ding!
dj-zero    posted on 29-03-2012 15:36
Poster: jerkeB
ik heb nu al een controller, en ik wil graag op feesten draaien en in clubs, daarom wil ik dat dus, want dan kan ik gaan oefenen

Dan zou ik zeggen dat een dj set voor 300 euro net zo min gelijk is aan een set in een club,,
Ik zou zeggen gebruik geen synq knopje, kijk niet naar de bpm en waveform op je display en je kunt met een controller net zo goed oefenenWinking my eye
jerkeB    posted on 29-03-2012 17:17
Dan zou ik zeggen dat een dj set voor 300 euro net zo min gelijk is aan een set in een club,,
Ik zou zeggen gebruik geen synq knopje, kijk niet naar de bpm en waveform op je display en je kunt met een controller net zo goed oefenenWinking my eye

tsja, ik heb nu een bcd3000 , maar die was om te kijken of ik het wel leuk vond, maar ik wil graag in clubs draaien en eigen beats maken, maar daar heb ik weer geen software voorUnhappy
jerkeB    posted on 29-03-2012 17:22

maar draai jij dan al wel in clubs, want ik denk dat je wel wat ervaaren bent dan mij

ps
zouden jullie mijn mix van wild ones ook willen beoordelen?
http://www.youtube.com/watch?v=qWxZqPskn5o
User edit by jerkeB on 29-03-2012 @ 17:24:07 (31%)
dj-zero    posted on 29-03-2012 17:33
ik draai in wat kleinere clubs nu, en sta eigenlijk altijd met cdj's te draaien..
Heb zelf de 850's thuis staan, maar daar ook 2.5 jaar voor gespaard:P (vanaf mn 13e tot mn 16e)

Echter is dit verre van 300 euro:P
jerkeB    posted on 29-03-2012 18:55
maar zou ik ook met mijn bcd3000 op feesten kunnen draaien?
dj-zero    posted on 29-03-2012 19:20
Als jij genoeg oefent op die controller, en dan zonder sync knopje en zonder naar t scherm te kijken waar de bpm en de wafeform staan, dus puur op gehoor doet...
Dan zal t op feesten geen enorm probleem zijn om op cdj's te draaien...
in het begin zul je even je weg moeten vinden, maar als je dat eenmaal gedaan hebt lukt t prima

Meeste feesten/clubs staan pioneers, en die zijn zodanig dat ze vrij gebruiksvriendelijk zijn, je kunt alles snel vinden.
Tuurlijk is er een wereld van verschil...
Maar die zal er net zo zijn wanneer je een goedkope cd set koopt.
jerkeB    posted on 30-03-2012 18:18
Als jij genoeg oefent op die controller, en dan zonder sync knopje en zonder naar t scherm te kijken waar de bpm en de wafeform staan, dus puur op gehoor doet...
Dan zal t op feesten geen enorm probleem zijn om op cdj's te draaien...
in het begin zul je even je weg moeten vinden, maar als je dat eenmaal gedaan hebt lukt t prima

Meeste feesten/clubs staan pioneers, en die zijn zodanig dat ze vrij gebruiksvriendelijk zijn, je kunt alles snel vinden.
Tuurlijk is er een wereld van verschil...
Maar die zal er net zo zijn wanneer je een goedkope cd set koopt.

maar , ik heb mijn laptop nodig op muziek klaar te zetten, maar ik wil het vak wel beter leren
Tekhead    posted on 31-03-2012 00:14
welke mixer , is afhankelijk van wat je ermee wil doen, en ook je budget uiteraard, de momenteel 2 meest gebruikte merken zijn Pioneer en Allen&Heat.
Floated on the waves of Fantasy, see my dream come true
IronJon    posted on 31-03-2012 10:38
Ikzelf neem de allen&heath xone 22
Die kun je niet aansluiten op je pc, maar je hebt wel een kwaliteitsmixer voor weing geld.
jerkeB    posted on 31-03-2012 12:01
Poster: IronJon
Ikzelf neem de allen&heath xone 22
Die kun je niet aansluiten op je pc, maar je hebt wel een kwaliteitsmixer voor weing geld.

dat is wel het handigste want dan kam ik mijn bcd3000 ook nog gebruiken
JeroenVR    posted on 31-03-2012 19:21
Ik ben zelf ook opzoek naar een controller. Ben nog aan het twijfelen tussen de Pioneer DDJ-Ergo V en de Traktor S2. Ze kosten respectievelijk ?500,- en ?400,-. Bij de pioneer krijg je een speciaal gemaakte versie van Virtual DJ (werkt ook met andere software) en bij de Traktor krijg je natuurlijk Traktor pro 2.?

Ik 'draai' nu met het programma djay van algoriddem dat ook werkt met de pioneer, maar wil waarschijnlijk Traktor gaan gebruiken.

Welke controller raden jullie aan?
User edit by JeroenVR on 31-03-2012 @ 19:25:25 (41%)
dj-zero    posted on 31-03-2012 19:59
Ik denk eigenlijk dat dit topic juist erover gaat dat de topic schrijver niet meer alleen controller wilt...

Maargoed antwoord op jouw vraag:
ik zou gaan voor s2, de ergo vind ik speelgoed LIJKEN (ik heb geen van beiden getest), en ik ben geen fan van VDJ
De s2 is voor zover ik weet zelfde bouwkwaliteit als de grote s4 die ik toch wel erg vet vind. Natuurlijk moet je zelf gewoon gaan testen, maar mijn voorkeur gaat uit naar de s2, omdat deze op mij proffesioneler overkomt...
Estacy    posted on 31-03-2012 20:21
bij de S2 krijg je Traktor, een gigantische klap beter dan de VDJ. dus alleen al vanwege de software zou ik voor de S2 gaan. de controller zelf is ook prima, klein broertje van de s4
JeroenVR    posted on 31-03-2012 20:46
Dat klopt, traktor kost los anders ook nog eens een hoop geld. Kun je ook veel met efecten doen op de traktor? Ik kan het nog niet, maar wil het graag leren op mijn 1e controller.

This is an old Topic

No new postings for 4.790 days.
 Post CommentThat would be 159.7 months
or a whopping 13.1 years
You might consider opening a new topic or reply anyway by pressing the green button...

163 Users online: 39 Guests (124 Unknown)
Pages generated today : 61.291
Most visitors online this month : 380
Lifetime Pageviews since 2003 : 238.734.243