Monitoren aansluiten op DJM-800
  Dutch Topics, DO NOT reply in other languages than Dutch !  

BCDR    posted on 26-03-2012 18:38
Hey,

ik had een vraagje. Ik heb aankomende week een DJM-800 tot mijn beschikking. Ik heb deze monitoren:

Hoe kan ik deze het beste op de DJM-800 aansluiten? Welk kabel heb ik hier voor nodig? En moet ik hem gewoon in de Master doen? Heb ik dan een XLR naar .... nodig?
Klinkt misschien dom, maar ik heb het een weekend tot me beschikking met CDJ's. Ik moet er een kabel voor kopen en ik wil graag wel weten welke.. Thumbs Up
User edit by BCDR on 26-03-2012 @ 18:39:07 (53%)

What do you think about Monitoren aansluiten op DJM-800 ??

Vote :   

Xurion    posted on 26-03-2012 18:39
Gewoon een RCA kabeltje, die prik je in je line input van jespeakers en in je MASTER2 output op de DJM.
User edit by Xurion on 26-03-2012 @ 18:40:01 (19%)
BCDR    posted on 26-03-2012 18:43
Zoiets dacht ik zelf ook al. Bedankt man! Winking my eye

Is de kwaliteit dan nog wel het zelfde als je het doet via XLR?
pruneflat    posted on 26-03-2012 19:06
XLR (female) -> Jack (Male)

Meestal iets beter dan RCA

http://www.chief-recordings.com/
Xurion    posted on 26-03-2012 19:17
Niet echt, verloopjes verkranken het geluid 9 van de 10 keer. Tenminste... dat zijn mijn ervaringen met verloopjes tot nu toe. Mijn tip, gebruik zo min mogelijk verloopjes.

EDIT: In theorie moet het niks uitmaken of je nu de rca of xlr aansluiting gebruikt. Ligt eraan van welk materiaal je kabel is en of je kabel goed is gesoldeert aan de pluggen.
User edit by Xurion on 26-03-2012 @ 19:22:27 (91%)
Rusafli    posted on 26-03-2012 19:31
Gewoon 2 mono jackkabels met aan beide zijden jack-male
User edit by Rusafli on 26-03-2012 @ 19:32:09 (11%)
pruneflat    posted on 26-03-2012 19:33
XLR -> Jack , heb je zonder verloopjes.
Volgens mij is RCA trouwens niet gebalanceerd.

Bij mij gaan die RCA kabels altijd erg snel kapot, vandaar mij aversie :P

Ben verder totaal geen kabel expert...
http://www.chief-recordings.com/
Rusafli    posted on 26-03-2012 19:39
xlr gaat niet lukken. Booth uitgang op djm heeft geen xlr
En rca is zeker niet gebalanceerd.?

Verder vraag ik me af of je het met de av40 redt als monitoren.(weinig watjes).

BCDR    posted on 26-03-2012 19:49
Het is puur voor in m'n studio.
Rusafli    posted on 26-03-2012 19:53
Ok haha, Als ik monitoren hoor en een djm denk ik gelijk aan Booth monitoren.
Als je hem maar kort hebt dan zou ik idd gewoon een rca kabel nemen zoals vermeld in de 2e post.
Estacy    posted on 26-03-2012 20:01
RCA is voor thuisgebruik meer dan voldoende. XLR is leuk voor professioneel werk, aangezien het minder last heeft van storingen van buitenaf. ook zijn lange afstanden beter te doen met XLR. gewoon RCA gebruiken dus
'George Clinton meeting Kraftwerk in an elevator'
BCDR    posted on 26-03-2012 21:09
Bedankt voor de info! Dan hoef ik dus geen nieuw kabeltje te kopen!
Grudgie    posted on 26-03-2012 22:27
De DJM800 heeft gewoon XLR aansluiting hoor. Zou ik gewoon gebruiken. Ik heb mijn monitoren ook aangesloten via XLR kabel aan mijn DJM800.
Estacy    posted on 26-03-2012 23:17
dat heeft ie zeker, maar als je geen xlr kabel hebt is de RCA prima hoor
'George Clinton meeting Kraftwerk in an elevator'
Gery    posted on 27-03-2012 15:49
1 member likes this  amaai, lees de eerste post misschien nog eens.. hij heeft het mengpaneel maar een weekend om beetje op te oefenen, de goedkoopst werkende oplossing is dus goed genoeg zeker.. een XLR-jack kabel kost al gauw 10 euro..?(je hebt die trouwens zonder verloop stuk ook)?

RCA (rood/wit) naar RCA volstaat meer als genoeg! gezien de kleine afstand is het verlies nihil en zal je dat zeker niet horen om mee te draaien!

Je hoeft helemaal de booth uitgang van de DJM niet te gebruiken maar gewoon master 2, zoals eerder gezegd, dat is ook gewoon RCA aansluiting.

met een kabel vannog geen 3 euro moet je dus je weekendje kunnen oefenen! Happy, laughing
DJ - Producer
Rusafli    posted on 27-03-2012 16:22
Poster: Gery
amaai, lees de eerste post misschien nog eens..

Voor wie is die ?
JimmyJames    posted on 29-03-2012 15:14
Poster: Rusafli
Voor wie is die ?

ik gok.... maar dan ook echt een wilde gok, dat deze post is voor iedereen die over xlr kabeltjes praat Cool?en veel te seri hierop ingaat.

net wat Gery zegt. Hij heeft die spullen voor 1 weekend, ik bedoel dan ga je toch geen kabels etc.. aanschaffen.
Daarbij is ook maar de vraag of je bij de monitors die BCDR gebruikt, een dergelijk kwaliteitsverschil hoorbaar is tussen RCA, Jack en XLR.
Rusafli    posted on 29-03-2012 15:27
Waarschijnlijk hebben jij en Gery niets anders te doen.
De topic opener vraagt zelf naar de mogelijkheid om xlr te gebruiken qua kwaliteit.
Daar krijgt hij dan antwoord op in allerlei vormen.

Grudgie: eerst alle posten lezen. Zoals al eerder gemeld: 'De booth uitgang heeft geen xlr'

Maar on-topic: Ik denk dat BCDR er wel uit is.
Lead    posted on 29-03-2012 20:09
Ik denk dat hij er ook wel uit moet zijn Winking my eye

Is er verschil tussen XLR en Cinch : ja, zoals Estacy al zegt, dit is vooral om afstands-storingen te voorkomen en maakt het geluid niet heel veel beter dan geluid uit de cinch connectoren.

Wie hoort het verschil ? Waarschijnlijk niemand op normale huis-tuin-keuken-studio speakers. Als je mooie Genelecs zou hebben zou ik wel voor de XLRs gaan.

Maar ik zou dit alleen doen als het om een blijvende installatie gaat. Voor een weekendje moet je gewoon genoeg nemen met wat je nog in huis hebt liggen en wat werkt. Nergens voor nodig om speciale kabels te kopen voor zo'n korte test periode.

Ik zou gewoon voor een cinch kabel gaan met mono-jack verloop aan het einde... goed genoeg Winking my eye

Let the BASS be louder
BCDR    posted on 30-03-2012 17:37
Het is inderdaad gelukt! bedankt! Happy, laughing

Create your FREE ACCOUNT now !

Some parts of this website require you to login. Using an account on DJResource has a lot of advantages such as:
Adding Content, getting Notifications, Like content, Downloading and Uploading Images and much more.

Sign Up

Create your account to get involved with the Community

99 Users online: 26 Guests (73 Unknown)
Pages generated today : 4.309
Most visitors online this month : 380
Lifetime Pageviews since 2003 : 238.740.824