200 euro aan studio te besteden
  Dutch Topics, DO NOT reply in other languages than Dutch !  

Yvaroz    posted on 26-03-2012 18:19
Hey DJR,

Ik ga binnenkort Logic 9 kopen, nu heb ik hiernaast nog ongeveer 200 euro over om aan mijn studio te besteden.

ik zat te denken aan een nieuw keyboard, die er denk ik zoiezo wel gaat komen, de M-audio Key 49
dan zou ik nog ongeveer 120 euro overhouden, heeft iemand misschien tips of idee?n voor wat ik zal kopen van dit geld?
of is het slimmer om toch door te sparen?

EDIT: ik heb al wel een klein studio deel maar dat zijn een beetje rot dingen en ik wil eigenlijk gewoon weer opnieuw beginnen met gear.
misschien nieuwe monitoren, al zal ik dan wel wat door moeten sparen. ik speel zelf ook gitaar dus misschien een soundcard erbij? zodat ik dat kan opnemen en ook gelijk voor de microfoon dan?

Yvaroz
Nothing is Impossible
User edit by Yvaroz on 26-03-2012 @ 18:43:07 (81%)

What do you think about 200 euro aan studio te besteden ??

Vote :   

Xurion    posted on 26-03-2012 18:20
Doorsparen voor een Novation Impulse 49? Heb er goeie dingen over gelezen... Dan heb je gelijk drumpads, encoders en faders. Hoef je daar niet perse apparte controllers voor te kopen mocht je het nodig hebben.

EDIT: Die M-Audo key 49 ben ik zelf niet zo kapot van, die hebben we ook op school.
User edit by Xurion on 26-03-2012 @ 18:25:15 (100%)
Maracas    posted on 26-03-2012 18:22
Nouja, wat staat er nu al in je Studio?
Als iedereenaanzichzelfdenkt,word eraan iedereengedacht
Yvaroz    posted on 26-03-2012 18:44
Edited:D
Nothing is Impossible
Snoey    posted on 26-03-2012 19:14
beter investeer je in je geluid, dan een midikeyboard die meestal niet gebruikt word.
www.soundcloud.com/ten-hooven
Luxx    posted on 26-03-2012 19:41
Poster: Snoey
eter investeer je in je geluid, dan een midikeyboard die meestal niet gebruikt word.

ik weet niet wat voor studio's jij komt maar ik kan niet zonder, en de andere studio's waar ik kom kunnen dat ook niet.?
was laatst bij een studio in Amsterdam op het Rokin, en er was toevallig een stuk apparatuur gestolen vlak voordat we binnenkwamen waardoor de Midi niet meer werkte (was hardware keyboard dat via MIDI aan een MPC zat en dan USB)

we hebben 2 uur lang niks kunnen doen omdat we midi nodig hadden. dus ben het zeker niet met jou eens dat een midikeyboard meestal niet gebruikt word. kan juist totaaaaaaaaal niet zonder.
www.mothermusic.nl
Yvaroz    posted on 26-03-2012 19:48
Ik heb ook echt een keyboard nodig
Nothing is Impossible
Luxx    posted on 26-03-2012 19:54
overigens zou ik doorsparen. met de 120 kan je niet zo heel veel nuttigs tenzij je over een jaar weer wilt gaan vervangen. en dat is zonde
www.mothermusic.nl
Yvaroz    posted on 26-03-2012 22:32
en dan sparen voor wat? monitoren?
Nothing is Impossible
niiicola    posted on 26-03-2012 22:40
Tip: Koop het woensdag op Bax als je snel iets gaat kopen. 7,5% korting.
Gewoon.
iGrasmat    posted on 26-03-2012 23:13
Ik heb een M-Audio KeyRig 49, zeker een aanrader Happy, laughing Fijn ding.
''A DJ is not a jukebox, fuck your request!''
Yvaroz    posted on 27-03-2012 15:22
Ik heb die ook al veel gezien
Nothing is Impossible
ElVrieso    posted on 27-03-2012 16:46
Die m-audio is niks meer hoor! Een goede interface kan ook zeker geen kwaad. Het is handig om een lage latency te hebben en in de toekomst een mogelijkheid te hebben tot opnemen van vocalen.?

Succes!
Bruno de Vries - @djelvrieso
Yvaroz    posted on 27-03-2012 23:27
En zijn er ook mensen die ervaring hebben met drumpads, en dan bedoel ik bijvoorbeeld die van Akai
Nothing is Impossible
Luxx    posted on 27-03-2012 23:52
als je serieus met drumpads wilt werken moet je een MPC doen. dat werkt geweldig, als je het goed instelt en de juiste programma's ervoor gebruikt. ik ken een aantal mensen die een MPC kochten met een totaal verkeerde verwachting ervan en totaal teleurgesteld er in waren. het moet alsnog helemaal uit jezelf doen. de MPC maakt je producties niet beter uit zichzelf ofzo. ik moet sowieso zeggen dat het in combinatie met FL studio best wel waardeloos is als je het vergelijkt met Logic. dus tenzij je Logic gebruikt zou ik niet een MPC kopen eigenlijk. je bent ook behoorlijk veel meer geld kwijt dan de 200 die jij noemt. de MPC waar ik mee gewerkt hebt was volgens mij meer dan 1200 euro. behoorlijk prijzig dus. dan kan je misschien eerder voor een Native Instruments Maschine gaan. die is een stuk goedkoper en zit direct ook software bij waarmee je die kan gebruiken (dus niet in FL studio zelf).

wat ik zou doen met die 200 euro is bewaren en doorsparen voor een Focusrite Liquid Saffire
die staat ook in een studio waar ik werk en die werkt echt perfect. je kan AL je apparatuur er op aansluiten en het enige wat in je pc/laptop/mac gaat is een Firewire kabel. echt maximaal gemak en deze ga je echt niet vervangen met een aantal jaren. je hebt mogelijkheden ook tot groeien met deze omdat je ook meteen opname mogelijkheden hebt voor 2 apparte microfoons en outputs voor koptelefoon etc.?
hij lijkt overigens aan de grote kant, maar het valt best mee. overigens is ie ook nog eens behoorlijk afgeprijst en als je BTW aftrekt valt het allemaal best mee.
www.mothermusic.nl
Mod edit by Sandr on 28-03-2012 17:42 (1%)
[MOD Edit] Link naar webshop verwijderd. Deze zijn niet toegestaan
Yvaroz    posted on 29-03-2012 00:20
Ja het is inderdaad wel slimmer om 1 groot of duurder iets te kopen dan allemaal kleine dingen!
Nothing is Impossible

This is an old Topic

No new postings for 4.901 days.
 Post CommentThat would be 163.4 months
or a whopping 13.4 years
You might consider opening a new topic or reply anyway by pressing the green button...

246 Users online: 142 Guests (104 Unknown)
Pages generated today : 73.786
Most visitors online this month : 897
Lifetime Pageviews since 2003 : 242.870.823