Mijn eerste tech house track.
  Dutch Topics, DO NOT reply in other languages than Dutch !  

MichielVdB    posted on 24-03-2012 22:55
Hey DJR'ers.

Ik zit midden in de examens, moet dus veel studeren, neem dus ook pauzes tussen het studeren.
Nu, ik weet nooit wat doen tijdens die pauzes, dus ik dacht: waarom maak ik geen track?
Heb het dus gedaan, en er is een 'tech house' track uitgekomen, mijn eerste tech house track die ik ooit heb gemaakt.
2 samples gebruikt: 2 x vocal samples.

Zouden jullie eens willen beluisteren, en een antwoord geven op de volgende vragen:

- Willen jullie zeggen wat jullie er van vinden?
- Willen jullie zeggen of het release waardig is?
- Willen jullie zeggen of het goed is voor mijn eerste tech house track?
- Zouden jullie mij ook nog enkele label's kunnen geven, die ge?ntresseerd zijn in deze muziek?

Link: http://soundcloud.com/myke-berlyn/myke-berlyn-waiting-original

Hopelijk krijg ik enkele reacties hierop!

Alvast heel hard bedankt, Myke Berlyn!

What do you think about Mijn eerste tech house track. ??

Vote :   

Lead    posted on 24-03-2012 23:03
Er zou iets meer variatie in mogen zitten. De beats zijn wel lekker, maar er mist nog wel wat op- en afbouw. Ook is de outtro wel erg lang.

Ik denk niet dat dit release-waardig is. Denk wel dat het een leuke eerste poging is.

Ben benieuwd naar je volgende producties Winking my eye
Let the BASS be louder
Ashley    posted on 24-03-2012 23:17
Top gedaan voor een eerste tech house productie!
mijn eerste klonk een stuk slechter.

Het stuk van 0:22 tot wanneer die synth erin komt was ik zeer aangenaam verrast. Ik dacht wauw,dik! De bassline is erg lekker, props daarvoor.

Daarna werd het alleen wel een stuk minder. Ik vind je synth niet zo goed passen bij de beat, niet echt tech house achtig. De vocal sample vind ik ook niet mooi aansluiten. En waar is je kick gebleven in de rest van de track? Het is toch de bedoeling dat die er na de break weer in knalt? Je hebt nu na vanaf na de vocal sample als het ware 1 groot outro gemaakt. Zonde!

Ik zou je als tip geven wat meer naar andere tech house platen te luisteren en proberen op te schrijven wat je daarin precies opvalt. Wat betreft arrangement en elementen in de plaat.
Je beat en bassline zijn echt dik. Probeer daar mee aan verder te werken. Nogmaals, zeer goed gedaan voor een eerste creatie. Bovenstaand commentaar is uiteraard opbouwend bedoeld.

Veel succes en ben benieuwd naar versie 2.0! Cool

p.s. naar mijn idee is dit dus nog niet release waardig.
Maar wat nou als het lukt, mama?
Bonchanoize    posted on 25-03-2012 12:53
De geluiden zitten goed en ook de beat kan me bekoren. Maar de opbouw is nog niet zoals het moet. Luister eens naar een paar tech house tracks van een Stefano Noferini of een Federico Scavo, en let vooral goed op de opbouw. Probeer dat een beetje te volgen en de track zal al beter klinken.
En de break op 2:45 vind ik een beetje te abrupt, probeer daar eens een kleine sweep voor te zetten.

Ook zoals eerder gezegd wat meer variatie mag ook. Van 3:22 tot het einde is het eigenlijk heel de tijd dezelfde beat.
Let the magic begin

Create your FREE ACCOUNT now !

Some parts of this website require you to login. Using an account on DJResource has a lot of advantages such as:
Adding Content, getting Notifications, Like content, Downloading and Uploading Images and much more.

Sign Up

Create your account to get involved with the Community

192 Users online: 22 Guests (170 Unknown)
Pages generated today : 48.292
Most visitors online this month : 380
Lifetime Pageviews since 2003 : 238.784.807