HOUSE MUZIEK IN FL STUDIO?, PLEASECHECK
  Dutch Topics, DO NOT reply in other languages than Dutch !  

Jefe_elaire    posted on 22-03-2012 19:39
hey,

Ik ben een dj die al tijdje aan het draaien is, maar zich nu wil richten op eigen (house) muziek te maken.

nu had ik dus een vraag, of fl studio het juiste programma is om ?echt house muziek te kunnen maken. zoja, welke packs/plugins zijn er waarmee je house muziek kan maken? want ik heb nog maar heel weinig geluiden. en ik weet dat er heel veel oefening en tijd erin gestoken moet worden, maar als je de helft niet weet wat alles is in fl studio en niet verder komt dan dat standaard rijtje met die blokjes qua beats, ben je nog lang niet bij een eigen nummer maken. dus ik wou vragen, hoe kan ik fl studio (als dat het juiste programma is voor mijn soort muziek) leren kennen en hoe kan ik er echt nummers in maken? want buiten dus die blokjes (maten of beats weetikveelwat) ben ik nog niet gekomen. kan iemand raad geven?

en weet ook iemand wat een 'sidechain' is en wat 'sidchaining' is?

User edit by Jefe_elaire on 23-03-2012 @ 14:54:47 (8%)

What do you think about HOUSE MUZIEK IN FL STUDIO?, PLEASECHECK ??

Vote :   

Baart    posted on 22-03-2012 19:42
Hi, ik heb een beetje hetzelfde probleem. Je moet in ieder geval instrumenten in?zo'n 'rijtje' stoppen, en dan?plak je die rijtjes aan elkaar.
https://soundcloud.com/bart-duisterhof
User edit by Baart on 22-03-2012 @ 19:43:05 (21%)
youngbeatsz    posted on 22-03-2012 20:15
youtube tutorials, kijk zeker eens bij luxx zijn tutorials, dat is iemand van hier op het forum en staat op youtube met heel wat tutorials.
RemcoRelion    posted on 22-03-2012 20:17
Je kan op DJR al tutorials vinden van Luxx die zullen al helpen verder kan je ook op youtube zoeken. Zelf ben ik ook met FL-Studio bezig voor house muziek. Als je wat leuke plugins download kan je er zeker wel iets mee maken het is alleen veel oefenen en proberen. Zo heb ik ook geleerd wat ik tot nu toe weet (Niet veel nog)
Maar ik hoop dat je hier beetje wat aan hebt tenminsteHappy, laughing

Youngbeatsz was me al voor
Don’t be a prisoner of your own style!
User edit by RemcoRelion on 22-03-2012 @ 20:18:01 (8%)
Jefe_elaire    posted on 22-03-2012 20:24
oke thanks allemaal, maar iemand ook goeie voorbeelden van plugins voor me? (nexus heb ik al Winking my eye )
Bonchanoize    posted on 22-03-2012 20:25
sylenth1
vengeance packs
Let the magic begin
Jayro    posted on 22-03-2012 21:45
Ik raad nexus af, want daardoor ga je alleen maar met die standaard presets kloten. Zo leer je niks van de muziek zelf, ik zou als ik jou was sylenth1 gebruiken en je verdiepen in Massive. De ruigere beats worden steeds populairder merk ik, dus dan is massive een erg krachtige plugin (je moet er wel van houden). Verder vind ik dat je ook wat meer zelf kan zoeken, op google is genoeg te vinden, als je hier wat vraagt kan je heus niet 1 2 3 een nummer maken. Er komt namelijk een hele hoop bij kijken zoals dingen als EQ, compression, sidechaining, panning, noem maar op.
User edit by Jayro on 22-03-2012 @ 21:46:16 (5%)
Jefe_elaire    posted on 22-03-2012 22:04
@Jayro precies, en ik snap dus geen ene moer nog van equalizers en compressions enzo :p , daarom vroeg ik me ook af waar ik goeie dingen kon vinden die me kunnen helpen. tutorials op youtube zijn ook weer van die voorgemaakte dingen, en uiteindelijk wil je toch (tenminste ik) je eigen nummer. dan heb je niks aan voorgekakte liedjes. en ik zal kijken of er wat op google te vinden is Winking my eye thanks.
Luxx    posted on 22-03-2012 22:06
wat je ook kan doen is een dag lang een cursus nemen bij mij thuis (ik heb de tutorials gemaakt). de tutorials zijn al vrij oud en ik kan je veel meer leren als je persoonlijk hier bent (ik woon in diemen, net buiten amsterdam)
www.mothermusic.nl
Jefe_elaire    posted on 23-03-2012 12:05
Oh dat is dan wel makkelijk, ik woon in Broek in WAterland, 5 km van Amsterdam Noord vandaan en mn school is in watergraafsmeer, gewoon tram 9 pakken dus =P kzal t onthouden Winking my eye
Jefe_elaire    posted on 23-03-2012 12:06
Oh dat is dan wel makkelijk, ik woon in Broek in WAterland, 5 km van Amsterdam Noord vandaan en mn school is in watergraafsmeer, gewoon tram 9 pakken dus =P kzal t onthouden Winking my eye

EDIT: had net sylenth1.dll uitgepakt, bij mn vstplugin map gezet, maar als ik in fl naar channels -> more ging, kon ie t niet vinden. doe ik iets verkeerd? nexus staat er wel gwn en staat in dezelfde map...
User edit by Jefe_elaire on 23-03-2012 @ 12:25:06 (100%)
MZ    posted on 23-03-2012 12:32
Je moet eerst naar channels --> More, en dan rechts onder aan zie je 'refresh'. Klik dan op'Fast scan' en je kunt beginnen! Veel plezier Winking my eye
Jefe_elaire    posted on 23-03-2012 12:38
oh oke, had wel paar keer fl opnieuw opgestart... maarja zo zie je maar dat ik nog heel veel te leren heb, thanks! Winking my eye
main    posted on 23-03-2012 13:11
Top tip: zoveel mogelijk knoppen aanraken. Het eerste jaar doe je niets meer dan uitproberen, verwacht vooral niet dat je in een paar weken tijd een nummer kan maken.?

En bovenal: Heb plezier in wat je doet!! Maak eens een hiphopbeat, versnel deze naar 170 bpm oid en bouw m om naar DnB. Krijg je de meest lijpe creaties uit Happy, laughing
Jefe_elaire    posted on 23-03-2012 13:22
haha oke, is het miss wel handig idee om een (wat goedkope) midi keyboard te kopen? of is een drumpad of mixer ofzo belangrijker? want ik heb net bij sylenth het keyboard uitgevonde, wat je daarmee beetje kan doen(hoge of lage tonen toch?xd) en dat lukte aardig.
MoXeGy    posted on 23-03-2012 13:23
In het begin heb je eigenlijk nog niets nodig, probeer eerst uit te zoeken wat welke knop doet. Als je eenmaal verder bent dan weet je zelf of je een midi keyboard nodig hebt.
Jefe_elaire    posted on 23-03-2012 13:35
Weet 1 van jullie waar een synthesiser staat? ene 3xosc moet ik hebben voor te sidechainen, kvolg een tutorial op youtube ;p
User edit by Jefe_elaire on 23-03-2012 @ 14:48:13 (57%)
Luxx    posted on 23-03-2012 15:00
als jij, of iemand anders die het toevallig leest een afspraak wilt maken voor dag cursus hier, stuur me maar PM
www.mothermusic.nl
Jefe_elaire    posted on 23-03-2012 15:02

User edit by Jefe_elaire on 23-03-2012 @ 16:16:01 (100%)
Maracas    posted on 23-03-2012 18:06
Poster: Jefe_elaire
haha oke, is het miss wel handig idee om een (wat goedkope) midi keyboard te kopen? of is een drumpad of mixer ofzo belangrijker? want ik heb net bij sylenth het keyboard uitgevonde, wat je daarmee beetje kan doen(hoge of lage tonen toch?xd) en dat lukte aardig.

Ik heb een Korg NanoKEY2, ding was 49,- en werkt wel fijner vind ik, en voor die prijs kan je het er nog om laten toch Happy, laughing
Als iedereenaanzichzelfdenkt,word eraan iedereengedacht
Luxx    posted on 23-03-2012 18:31
met NanoKey valt toch niet te werken? is echt puur voor on-the-road. dan kan je geen normale midi keyboard meenemen en dan past deze mooi in je tas. maar om dat ding serieus te gebruiken als je vaste keyboard is die echt niet voor bedoeld.
www.mothermusic.nl
main    posted on 23-03-2012 18:44
M-audio keyrig 49, kost een paar tientjes meer, ideaal midi keyboard.
Maracas    posted on 23-03-2012 19:18
Poster: Luxx
met NanoKey valt toch niet te werken? is echt puur voor on-the-road. dan kan je geen normale midi keyboard meenemen en dan past deze mooi in je tas. maar om dat ding serieus te gebruiken als je vaste keyboard is die echt niet voor bedoeld.

Heb toch nooit echt keyboard leren spelen, alleen om te producen, ben idd ook vaak on the road en hij was gewoon goedkoop en ja, ik vind hem eigenlijk wel fijn werken
Als iedereenaanzichzelfdenkt,word eraan iedereengedacht

Create your FREE ACCOUNT now !

Some parts of this website require you to login. Using an account on DJResource has a lot of advantages such as:
Adding Content, getting Notifications, Like content, Downloading and Uploading Images and much more.

Sign Up

Create your account to get involved with the Community

249 Users online: 163 Guests (86 Unknown)
Pages generated today : 79.227
Most visitors online this month : 897
Lifetime Pageviews since 2003 : 242.876.264