Hulp nodog: Start Dj in bijberoep
  Dutch Topics, DO NOT reply in other languages than Dutch !  

brecht    posted on 20-03-2012 18:56
Hallo iedereen.

Als student ging het nog om zo eens te gaan draaien maar ik ga nu werken en het lijkt me verstandig het toch wat officieel te doen. Dj zijn in bijberoep is dit doenbaar? Graag wat meer informatie. Ik zou graag wat ervaring willen van jullie. Liefst enkel mensen van Belgi? die reageren vermits nederland en belgi? andere wetgeving hebben.

What do you think about Hulp nodog: Start Dj in bijberoep ??

Vote :   

FloRise    posted on 20-03-2012 19:28
let erop hoe je betaald krijgt. ?zodra je het overgemaakt krijgt met factuurnummer en dit vaak krijgt van verschillende clubs/ discotheken zou ik je aanraden om je in te schrijven als zelfstandig ondernemer. op deze manier kunnen ze je niet als zwartverdiener zien.. wel komen er dan veel zaken bij kijken met belastingen en rechten op subsidies enzo.. daarnaast kun je wel btw aftrekken op apparatuur.

naast dit gebeuren zou ik ook kijken op welke dagen je dit doet.
uit ervaring spreek ik dat het soms geen pretje is als je om half 8 sochtens thuis komt van draaien en om 9 uur in de colege banken zit.
hier zal een werkgever van je primaire baan veel problemen mee hebben en je eruit proberen te werken.

lees de wetten over bijverdiensten en over hoe het zit om je in te schrijven bij de kamer van koophandel.

mocht je contant en zwart worden uitbetaald prima. hebben ze niet zomaar door.
verder als je ergens vast gaat draaien kom je daar op een loonlijst als het wit is. dan hoef je je niet in te schrijven als zelfstandig ondernemer
User edit by FloRise on 20-03-2012 @ 19:29:49 (28%)
brecht    posted on 21-03-2012 19:14
Kick
Dennis1981    posted on 21-03-2012 19:34
Ga eens zelf op onderzoek uit jongen, niet alles in het leven wordt je zo aangereikt.
Er staat zat op het forum en op internet, doe lekker navraag bij de sabam waar je je aan moet houden qua regels...

Aziaat    posted on 21-03-2012 20:15
Wat ervaringen delen mag nu toch wel denk ik Winking my eye
Zelf geen idee hoe zoiets volledig officieel wordt gedaan maar persoonlijk krijg ik liever alles cash...
Dj'en is en blijft een hobby voor mij en daar mag in mijn mening geen belasting op ge?nd worden.
Is mijn mening uiteraard.
brecht    posted on 26-03-2012 02:06
Kick
guusvdblom29    posted on 26-03-2012 19:43
(misschien een domme vraag, maar wat bekend dat 'Kick'. Ben het al een aantal keer tegen gekomen, maar snap nogsteeds niet wat het betekend?)
guusvdblom29    posted on 26-03-2012 19:43

User edit by guusvdblom29 on 26-03-2012 @ 19:43:27 (99%)
Luxx    posted on 26-03-2012 19:44
door het posten van een comment komt het topic weer bovenaan de lijst met topics te staan. als je gewoon aandacht wilt voor je topic maar niet iets boeiends te zeggen hebt verder zeggen mensen 'kick'?
je 'kickt' het topic dan weer omhoog.
www.mothermusic.nl
guusvdblom29    posted on 26-03-2012 20:18
Poster: Luxx
door het posten van een comment komt het topic weer bovenaan de lijst met topics te staan. als je gewoon aandacht wilt voor je topic maar niet iets boeiends te zeggen hebt verder zeggen mensen 'kick'?
je 'kickt' het topic dan weer omhoog.

Oke top! bedankt voor je reactie Happy, laughing
Weten we dat ook weer (Y)

Create your FREE ACCOUNT now !

Some parts of this website require you to login. Using an account on DJResource has a lot of advantages such as:
Adding Content, getting Notifications, Like content, Downloading and Uploading Images and much more.

Sign Up

Create your account to get involved with the Community

299 Users online: 175 Guests (124 Unknown)
Pages generated today : 89.522
Most visitors online this month : 897
Lifetime Pageviews since 2003 : 242.886.559