CDJ 400 Eject Problemen
  Dutch Topics, DO NOT reply in other languages than Dutch !  

NCK    posted on 19-03-2012 15:05
Beste Forumleden,

2 Jaar terug heb ik 2x Pioneer CDJ 400 aangeschaft, echter begint 1 van de spelers nu kuren te tonen wanneer ik met cds draai. Hij wil deze cd's niet Ejecten waardoor je vaak de cd er niet uitkrijgt. Wanneer ik op de eject knop druk hoor je dat hij de cd eruit wil halen en vervolgens haalt hij hem weer naar binnen en laat hij de cd opnieuw..

Iemand enig idee hoe ik dit op kan lossen? De garantie is helaas al verlopen...

Met vriendelijke groet,
Nick

What do you think about CDJ 400 Eject Problemen ??

Vote :   1 member likes this  

Overtracked    posted on 19-03-2012 15:29
Ik ben bang dat je dit even na moet laten kijken bij Pioneer zelf. ( Servicebeurtje )
https://soundcloud.com/overtracked
Gery    posted on 19-03-2012 17:26
vervoer je de spelers vaak?

als de cd naar buiten wil komen, hoor je hem ergens tegenaan botsen of merk je dat hij ergens vast zit en vervolgens terug naar binnen geslikt wordt ?

als dat het geval is kan er mogelijks een vijs zijn losgekomen waardoor de lezer niet meer mooi tegenover de sleuf zit.
dit kan eventueel makkelijk zelf worden opgelost. gezien je toch geen garantie meer hebt kan je niks misdoen met eens een open te vijzen en voorzichtig te kijken of je het probleem kan vinden Happy, laughing
DJ - Producer
Lead    posted on 19-03-2012 18:20
Het openen van electronica is niet voor iedereen een geschikte hobby Gery Winking my eye

Ik denk niet dat het probleem komt door een los zittend iets, maar dat er iets in het loopwerk is wat dit veroorzaakt. Ik zou de speler even ter beoordeling bij een dealer langs brengen en kijken of ze er iets aan kunnen doen voor je. Dit klinkt niet echts als iets wat je zelf zou kunnen doen vrees ik.
Let the BASS be louder
NCK    posted on 20-03-2012 10:14
Ik ben vrij technisch (student Industriele Autmatisering) maar ben er nog niet aan toegekomen om de CDJ te openen, ik had gehoopt dat iemand zo al een oplossing wist of dat iemand hetzelfde probleem had. Het lijkt me dat een bepaalde sensor of iets dergelijks iets niet zien, want het laden van de cd gaat prima (dus niks mis met de laser). Of hij ergens tegen aankomt weet ik zo niet, de CDJ's hebben heel wat feesten meegemaakt dus het zou inderdaad zo kunnen zijn dat de cd ergens tegenaankomt (zelfde principe als een cd-rom laatje naar binnen drukken, dan gaat hij ook weer naar binnen?)?

Verder nog suggesties? Bedankt voor jullie snelle reacties trouwens!

Lead    posted on 20-03-2012 10:30
Het zou kunnen dat een safety guard die de slotin beschermt tegen stof is losgelaten en mechanisch de cd tegenhoud om uit de CDJ geworpen te worden. Als je geen zichtbare obstructie ziet in de slot in is er echt weinig wat je kunt doen.

Open maken kan natuurlijk altijd, maar als het de eerste CDJ is die je open schroeft van je leven denk ik niet dat je er veel aan zult zien wat je ook kunt opknappen.

Let the BASS be louder

Create your FREE ACCOUNT now !

Some parts of this website require you to login. Using an account on DJResource has a lot of advantages such as:
Adding Content, getting Notifications, Like content, Downloading and Uploading Images and much more.

Sign Up

Create your account to get involved with the Community

148 Users online: 30 Guests (118 Unknown)
Pages generated today : 57.070
Most visitors online this month : 380
Lifetime Pageviews since 2003 : 238.730.022