unfinished! first production
  Dutch Topics, DO NOT reply in other languages than Dutch !  

youngbeatsz    posted on 14-03-2012 23:27
hallo

sinds kort leg ik me wat toe op producen, mashups nzo loopt vlot, en bootlegs krijg ik mits wat hulp ook wel voor elkaar, nuja, zelf heb ik liever zo weinig mogelijk hulp, ik probeerde dus een eigen nr te maken, het is belange nog niet af, maar post het even hier voor jullie meningen en ervaringen, want ik ben er van overtuigd dat ik heel veel van jullie hier kan leren, laat jullie maar los!
oja, de robotstem moet vervangen worden, maar dat is om een idee te geven.

software: fl studio 10
vst: sylenth 1
bpm: 128

klik hier!

What do you think about unfinished! first production ??

Vote :   

MoXeGy    posted on 14-03-2012 23:29
We hebben een speciaal topic voor onafgemaakte tracks, je kan beter daar je updates in posten en pas een topic aanmaken als je track helemaal klaar is. Ik zal hem straks/morgen wel beluisteren voor je.
youngbeatsz    posted on 14-03-2012 23:34
ow ja excuus ga hem daar ook direct plaatsen.
Gery    posted on 15-03-2012 11:52
het idee is leuk, maar de uitvoering kan nog een pak beter!

eerst en vooral hoor ik quasi geen bass! Vergelijk eens met nummers zoals Punk (Sidney Samson Remix) en je zal direct horen dat de synth klank veel voller klinkt!

Verder zijn de gebruikte drum samples niet optimaal van klank (ze klinken metaal achtig) wat mij doet vermoeden
dat het standaard geluiden uit FL zijn. ?je zoekt beter naar samples die een warmere en vollere klank hebben.

Overdrijf niet met (sidechain) compressie, de melodie staat duidelijk zachter dan voor de kick.
misschien eens proberen de release tijd korter te zetten.
DJ - Producer
youngbeatsz    posted on 15-03-2012 15:50
oke, alvast bedankt voor de comments, ik waardeer het zeer dat jullie de moeite doen om beginnende producers opweg te helpen, over de bassline klopt het, er is er geen waardoor er geen bass is, daar werk ik aan, in tegenstelling tot wat u zei @ gery zijn de drums weldegelijk geen fl standaard geluiden, maar ze komen uit de vengeance soundbank. die compressie heb je ook gelijk in, maar vond het wel vet klinken, ga zien wat de charme er van is als de bassline eronder staat, indien het dan niet zo 'cool' is dan werk ik m'n release wat bij.

upcoming/in progress
-een bassline
-uplifters, downlifters
-opvulling over de volledige lijn (extra subtiele synth, drums toevoegen..) alhoewel ik denk dat de bassline erbij wel al heel wat zal opvullen of niet?

verdere tips blijven handig.
alvast bedankt
Overtracked    posted on 17-03-2012 19:57
Heb er naar geluisterd en er moet inderdaad aan de bovenstaande punten gewerkt worden. Je kick zou ik ook wat dieper makenWinking my eye

Het laatste stuk van je track heb je wel een zeer vette dirty house melo gemaakt! Als dat je eerste productie is dan ben je al lekker bezig!
https://soundcloud.com/overtracked
Gery    posted on 17-03-2012 22:12
Poster: youngbeatsz
@ gery zijn de drums weldegelijk geen fl standaard geluiden, maar ze komen uit de vengeance soundbank.

ook in vengeance staan veel minder goede geluiden, deze die je grbuikt hebt klinken vrij 'droog'.

kijk eens naar EQ, compressie, envloping, reverb, delay, ...
DJ - Producer
Mon-D    posted on 18-03-2012 13:07
Het idee is leuk alleen klinkt nog niet egt lekker, probeer zeker wat meer lachen in je synth te brengen. en probeer wat bijgeluiden toe te voegen en bijvoorbeeld een noisesweep na de break. voor de rest nog aan de bovenste punten zeker gaan werken.
youngbeatsz    posted on 18-03-2012 13:51
ik waardeer jullie commentaren zeer, hier kan ik uit leren, alvast bedankt!

This is an old Topic

No new postings for 4.804 days.
 Post CommentThat would be 160.1 months
or a whopping 13.2 years
You might consider opening a new topic or reply anyway by pressing the green button...

142 Users online: 20 Guests (122 Unknown)
Pages generated today : 47.354
Most visitors online this month : 380
Lifetime Pageviews since 2003 : 238.783.869