Muziek gebruiken in demofilm
  Dutch Topics, DO NOT reply in other languages than Dutch !  

qntr0l    posted on 14-03-2012 16:16
Members,

Ik heb een vraag met betrekking tot het gebruiken van muziek in een filmpje.

Ik ben voor mijn bedrijf een aantal demofilmpjes aan het maken. Deze filmpjes worden getoond op onze website. Nu heb ik ook een demo van onze laser gemaakt, en wil hier graag (commerciele) muziek achter hebben.

Ik weet dat wanneer je orginele muziek (bijvoorbeeld Avicii - Levels) gebruikt, je vies moet betalen bij BUMA / STEMRA. Je moet dan zelfs per seconde filmp opgeven welke muziek je gebruikt (in mijn geval maar 1 nummertje).

De vraag aan jullie is dus: Hoe zit het met (vrij te downloaden) bootlegs. Ik zag hier op de site een Reverse bootleg van Levels voorbij komen, en dit klonk ook wel lekker. Kan ik dit zomaar gebruiken in mijn filmpje, of zit hier ook weer regelgeving aan vast.

Ik hoor het graag.

What do you think about Muziek gebruiken in demofilm ??

Vote :   
tairip    posted on 14-03-2012 16:22
Nee ook niet. Helaas zit er ook op niet geregistreerde muziek een auteursrecht. Zonder toestemming van de maker mag jij niets gebruiken.

Zelf een nummer maken dus!
Maracas    posted on 14-03-2012 17:49
Is de auteur van de bootleg niet degene die op dat moment de rechten over de bootleg heeft? Dan zou je eventueel aan iemand die de bootleg heeft gemaakt toestemming kunnen vragen, dan heb je meer kans denk ik dan dat je het aan Avicii zelf zou vragen
Als iedereenaanzichzelfdenkt,word eraan iedereengedacht
dj-zero    posted on 14-03-2012 23:21
Ik denk dat je dan idd meet kans maakt dan wanneer je het aan Avicii vraagt...
Alleen was het niet zo dat er op de bootleg geen rechten etc. zitten aangezien deze tracks officieel niet gereleased zijn of wat dan ook...
Meende dat er iets met bootlegs was waardoor de bootleg maker er de rechten niet op heeft, maar je wel de rechten van de originele track moet hebben. Ik durf me er niet op vast te leggen, maar ik meende zoiets hier al gelezen te hebben.

Ik hoop dat iemand je met meer ervaring hierin verder kan helpen. Desnoods even een mailtje richting buma ofzo sturen en vragen hoe het werkt?
Sound-Division    posted on 15-03-2012 14:06
Kan me haast niet voorstellen dat je een bootleg wel mag gebruiken, zou ik wel scheef vinden als dit wel zo is.

This is an old Topic

No new postings for 4.938 days.
 Post CommentThat would be 164.6 months
or a whopping 13.5 years
You might consider opening a new topic or reply anyway by pressing the green button...

236 Users online: 48 Guests (188 Unknown)
Pages generated today : 50.418
Most visitors online this month : 699
Lifetime Pageviews since 2003 : 244.322.198