Je kunt op elke behoorlijke DJ cd player club draaien. Creativiteit ligt op de eerste plaats bij de DJ.
De Numark heeft ook een behoorlijk aantal effecten, weet ik heel erg zeker. Dat wordt bediend met die hele rij aan knopjes bovenaan. Ook achteruit afdraaien kan. Verder kun je 3000 cue punten opslaan in de memory. Het heeft pitch bereiken tot 100%. Verder key lock die niet alleen op de nul stand, maar ook op andere pitch werkt. Ook een goedwerkende bpm counter. Twee seamless loops, 3 stutter / starts, instelbare start en stop snelheid, een buffer van 48 seconden, dat is behoorlijk! Ook is het te upgraden via internet.
Verder nog wat flauwekul zoals relay play (estafette) en programmeren van volgorde tracks zoals op gewone stereo's.
De Denon DN-S1000 heeft iets minder effecten volgens mij. Kan MP3 afspelen. Buffer van 20 seconden. Twee seamless loops en hot starts. Ook een bpm counter, pitch bereiken tot 100%. En quick jump binnen een track.
Je vergelijkt echt een instapmodel met een topmodel. Als je 2 topmodellen zou vergelijken van beide merken zou je een ander verhaal krijgen. Maar dat hangt dan af van je draaistijl. Of wat zal je echt nodig hebben.
De DN-S1000 ziet er op plaatjes leuker uit dan de Axis 9, maar het is in het echt vrij klein. De Axis vindt ik persoonlijk lelijk. In het donker is hij wel mooi.
Zelf ben ik in deze prijsklasse gek op de Stanton C.314 cd/mp3 player. Die kan nog meer dan de Axis-9 en is heel mooi. Verschil is wel dat op de Numark alle functies doen wat je van verwacht. Bij Stanton is dat niet op alle punten helemaal het geval. Maar ah.