Reloop speler kapot
  Dutch Topics, DO NOT reply in other languages than Dutch !  

Vivado    posted on 11-03-2012 22:49
Beste allemaal,

Ik denk dat elke DJ op een gegeven moment wel last krijg met de cue & play knoppen van zijn/haar spelers. Nu heb ik even lopen googlen en kan ik alleen winkels vinden die reperaties doen voor Pioneers. Ik bezit 2x een reloop rmp-1 scratch en de knoppen zijn aan vervanging toe. Weet iemand een winkel die dit voor een goede prijs kan doen? Of heeft iemand ervaring met het zelf vervangen van de knoppen?

Ik ben benieuwd!

Fijne avond,

What do you think about Reloop speler kapot ??

Vote :   

Chavizz1991    posted on 12-03-2012 00:08
Deze knoppen zelf vervangen is niet echt moeilijk, het enige vereiste is wat soldeer ervaring. Maar mensen zonder ervaring die even googelen hoe het moet, kunnen het ook. Ik heb zelf deze knoppen ooit vervangen (gewoon een microswitch bestellen bij de welbekende internetshop met het paarse logo.) Apparaat openschroeven, oude microswitch verwijderen, nieuwe solderen. Kinderspel. Waarschijnlijk ken je wel iemand die dit even voor je kan doen, het stelt echt niks voor. De binnenkant van de reloop zijn ongeveer 2 platen met daartussen een kabeltje. Goed oppassen dat je deze niet tever trekt, want dan knapt ie natuurlijk.

Vivado    posted on 14-03-2012 18:19
bedankt voor je comment! Ik ga ze bestellen Happy, laughing
Weet je toevallig ook wat voor iets je nodig hebt voor het vervangen van een open-en-dicht knopje? ook een mixroswitch?
Chavizz1991    posted on 14-03-2012 20:31
Je bedoeld het open-dicht knopje van je reloop speler? Waarschijnlijk idd een microswitch, maar denk niet dezelfde. Degene in de bovengenoemde shop verkoopt microswitches voor CUE/Play knoppen, vergis je daar niet in. Een microswitch word gebruikt voor drukknoppen en de open-dicht knop op je reloop speler is ook een druk knop, maar ik zou niet weten welke je daarvoor nodig hebt, er zijn 1000 verschillende soorten microswiches
Vivado    posted on 14-03-2012 22:01
Poster: Chavizz1991
Je bedoeld het open-dicht knopje van je reloop speler? Waarschijnlijk idd een microswitch, maar denk niet dezelfde. Degene in de bovengenoemde shop verkoopt microswitches voor CUE/Play knoppen, vergis je daar niet in. Een microswitch word gebruikt voor drukknoppen en de open-dicht knop op je reloop speler is ook een druk knop, maar ik zou niet weten welke je daarvoor nodig hebt, er zijn 1000 verschillende soorten microswiches

Ik raad wel even de helpdesk bij de webshop Winking my eye?
Bedankt!
Vivado    posted on 20-03-2012 12:18
Ik heb hem nu open geschroefd. Heeft iemand hier ervaring met het vervangen van een Microswitsch?
Zoja, kan hij/zij mij misschien wat uitleg gevenHappy, laughing
Lead    posted on 20-03-2012 13:16
Ja ik heb daar ruim ervaring mee, wat is de vraag ?

Als je niet weet hoe solderen gaat moet je zeker NIET in electronica gaan zitten stoken met zo'n bout. Met de verkeerde soldeerbout maak je meer kapot dan je kunt fixen...

Maar volgens mij kun je je speler zo bij Feedback (Ceintuurbaan) langs brengen om ernaar te laten kijken. Aan de overzijde van de weg (snelwegkant) zit hun reparatie dienst. Ik zou daar even langs gaan, weet bijna zeker dat ze je kunnen helpen.
Let the BASS be louder
Vivado    posted on 20-03-2012 13:32
Ja je hebt gelijk, is misschien verstandiger!
Wat denk je dat de kosten zullen zijn voor 2x cue & plays vervangen?
Bedankt voor je post!
Lead    posted on 20-03-2012 14:22
Geen flauw idee, waarom bel of mail je ze niet ?
Let the BASS be louder
Vivado    posted on 20-03-2012 15:17
goeie =]
rorex    posted on 20-03-2012 15:29
Ik heb zelf een tijdje geleden mijn reloops die het zelfde probleem hadden ook gerepareerd. In princiepe zijn vaak een paar druppels contact spray genoeg om je swiches weer werkend te krijgen. (Natuurlijk wel de CD speler openschroeven zodat je de contact spray op de swich kan spuiten)
Lead    posted on 20-03-2012 15:39
Ik krijg af en toe de rillingen van tips die mensen hier aan durven te raden.

Contactspray gebruik je alleen om uitval te rekken en niet om problemen op te lossen !!!!!

En je spuit geen contactspray op de switch maar IN de switch (als je al zo stom bent om dit te gebruiken)

Een microtje kost een dubbeltje, die ga je niet 'repareren' met contact spray, die vervang je (zegt een MTS-er)
Let the BASS be louder

This is an old Topic

No new postings for 4.798 days.
 Post CommentThat would be 159.9 months
or a whopping 13.1 years
You might consider opening a new topic or reply anyway by pressing the green button...

115 Users online: 14 Guests (101 Unknown)
Pages generated today : 35.432
Most visitors online this month : 361
Lifetime Pageviews since 2003 : 238.423.806