Halloo djr's :) Baart (2/2)
  Dutch Topics, DO NOT reply in other languages than Dutch !  

Baart    posted on 08-03-2012 19:45
Heey Djr's,

Ik loop nu al een tijdje mee op het forum, en het leek me wel zo netjes me nu eve voor te stellen Cool
Ik ben Bart, 15 jaar en woon in de buurt van Rotterdam. Ik ben begonnen met draaien toen ik 11 was, en draai op feestjes sinds mijn 13e. Ik heb geen ervaring in clubs of discotheken ofzo, behalve 1 keer op het school feest in offcorso toen ik een half uurtje mocht draaien Smile. Mijn gear bestaat nu uit :
-dubbele cd speler (denon 2500f)
- 4 kanaals mixer (mx4 jb systems)
- 2x tsx 10 150 watt speaker
- marantz pm 40, en nog een onbekende 2x 150 watt versterker?

Ik draai hier al een hele tijd mee, maar ben nu echt wel toe aan een update. Ik wil eerst mijn spelers vervangen, ik denk aan denon s1200's, cdj 400's of iets anders in die categorie. Mijn budget voor 2 spelers ligt nu rond de 500 euro maar ik kan natuurlijk altijd doorsparen wat betersCool Welke spelers kunnen jullie me aanraden? Een vriend van mij heeft de 1200's en die bevallen me erg goed Happy, laughing

Groeten, Bart
https://soundcloud.com/bart-duisterhof
Mod edit by Lead on 07-05-2012 15:22 (1%)

What do you think about Halloo djr's :) Baart ??

Vote :   

GiBBy    posted on 06-05-2012 20:34
Hallo, welkom

Ik draai momenteel ook met 2 denon dn-s 1200 en ben daar zeer tevreden mee, nooit soijt gehad van die aankoop..
maar ga waarschijnlijk binnekort wel overschakelen op pioneers..

greetz

GiBBy
CDJ-900/ DJM-900/ CDJ900/ RMX-1000
Winston    posted on 07-05-2012 01:28
Hoi Baart. Ook welkom. Zoek in elk geval iets uit waarmee je ook digitaal kunt.
Tic Toc
Gerdo    posted on 07-05-2012 09:26
Welkom!
MoXeGy    posted on 07-05-2012 14:09
Welkom op djr!
Lead    posted on 07-05-2012 15:25
Welkom op DJResource.... leuk, iemand uit de buurt (kom zelf uit Gouda)....

Ik kom nog wel eens in Bergschenhoek bij Informatique voor mijn computer benodigdheden.

(oh, je hoeft niet onderaan een post de groetjes te doen, door te posten breng je je groet al over Winking my eye )
Let the BASS be louder
Baart    posted on 07-05-2012 15:29
Bedankt iedereen!

@winston :Ja het lijkt me wel erg handig als er usb op zit..

@lead : leuk! Ja ze hebben net een nieuwe winkel in Berkel Winking my eye

FASA    posted on 07-05-2012 15:31
Welkom! Kijk ook eens naar de Reloop RMP serie. Zelf heb ik de RMP 2 via marktplaats aangeschaft en ben hier zeer tevreden over. Een stop hoger zijn de RMP 3 en de net nieuwe RMP 2.5

Voordeel van deze spelers is dat ze erg groot zijn (vergelijkbaar met CDJ-1000 formaat) Hierdoor zijn alle knoppen lekker duidelijk en heb je een erg fijn jogwheel om mee te werken. Verder werken ze voor een groot deel hetzelfde als Pioneer dus is de overstap naar Pioneer (bijvoorbeeld op locatie) snel gemaakt. Ik zeg niet dat deze beter zijn dan de Pioneer of Denon maar ik adviseer je wel om er ook even naar te kijken.

@ Winston, Waarom per se digitaal? Ik vraag me af of digitaal echt zo de toekomst heeft. Als je nu op locatie draait staan er zeer regelmatig nog cdj-1000's. Als je dan gewend bent digitaal te draaien kun je vrij weinig. Dat is dan ook de reden dat ik Timecode draaien verkies boven draaien door middel van MIDI (ik neem aan dat jij dit bedoeld met digitaal)
www.soundcloud.com/nick-janssens1
Winston    posted on 07-05-2012 17:14
Baart draait nu al 4 jaren, dus het kan best dat hij nu een uitgesproken voorkeur heeft voor werken met CD's. Dan is een set die alleen CD's kan afspelen voldoende.

Maar nu zitten we in een periode dat je alles naast elkaar hebt: cd's, usb media, en dj-software music libraries, SD kaarten. Als je vnl. bedroom dj bent is het goed om voldoende flexibiliteit te hebben.

Voordeel van DJ software is dat je niet alles op cd hoeft te branden. Muziek koop je nu vaker digitaal via internet dan op cd. En muziek welke je mee uit wil nemen naar een feest kun je nog altijd wel branden op cd als er alleen maar cd-players beschikbaar zijn op lokatie.

En voor de meerprijs om software te besturen met je set, hoef je het niet meer te laten.

Dus meer een kwestie van flexibiliteit, gemak, meer functies (weliswaar in software vorm) voor minder geld. En niet zozeer future proofing. Ik durf ook geen uitspraken te doen welke kant de toekomst op zal gaan.
Al zou je nu tenminste usb erbij willen, want qua future proofing ga je niet de verouderde CDJ-1000's die je nu nog vaak tegenkomt op lokatie, als maatgevend beschouwen.

Ook is het handig dat je als DJ van alle DJ-gerelateerde technologische markten je dan reeds een beetje thuis voelt.

Tic Toc
User edit by Winston on 07-05-2012 @ 18:58:50 (1%)
Baart    posted on 07-05-2012 18:55
Okee, ik heb laast de cdj 350's uitgeprobeerde en dit werkte zeker erg lekker! De reloops heb ik nog nooit geprobeerd, maar dat zou ook nog een optie zijn. Ik zou inderdaad graag usb willen, maar midi is geen vereiste (wel handig). Ik hou van de directheid en betrouwbaarheid van cd's en usb Winking my eye midi is altijd handig met de wave vormpjes maar die heb ik eigenlijk niet echt nodig.. Ik denk dat pioneer usb in de toekomst steeds populairder wordt, omdat het betrouwbaar is en je toch geen cd's hoeft te branden.
FASA    posted on 07-05-2012 19:07
Hey Winston, je verhaal is helemaal waar. Dat is ook precies de reden dat ik Timecode draai. Eigenlijk alle voordelen van digitaal (op een paar na) maar je kunt het overal gebruiken waar cd spelers zijn. Wat voor cd speler er ook staat je kunt altijd je software gebruiken zonder cd's te branden.?

Maar het blijf sowieso een kwestie van smaak natuurlijk. Ik vind controller draaien helemaal niks en een gast waar ik weleens mee draai vind Timecode juist niks. We hebben laatst ergens moeten draaien back to back en dan 2 sessies. 1 Op mijn timecode set en 1 op zijn controller. En we konden allebei vrij gemakkelijk de switch maken. Het is dus inderdaad wel handig dat je met alles een beetje overweg kunt. Maar opzich komen de meeste dingen wel aardig op hetzelfde neer. Play en cue buttons blijven Play en cue buttons, of ze nou vierkant of rond zijn en onder elkaar of naast elkaar zitten. De rest ondek je vanzelf wel onder het draaien.
www.soundcloud.com/nick-janssens1

Create your FREE ACCOUNT now !

Some parts of this website require you to login. Using an account on DJResource has a lot of advantages such as:
Adding Content, getting Notifications, Like content, Downloading and Uploading Images and much more.

Sign Up

Create your account to get involved with the Community

319 Users online: 121 Guests (198 Unknown)
Pages generated today : 44.997
Most visitors online this month : 699
Lifetime Pageviews since 2003 : 244.316.777