[p]Release waardig? (2/2)
  Dutch Topics, DO NOT reply in other languages than Dutch !  

Vivado    posted on 06-03-2012 15:36
Jongens,?

Dit is mijn nieuwe track, ik heb hem helemaal afgewerkt en ben er tevreden over. Ik ben alleen heel erg benieuwd naar jullie mening, Is hij goed genoeg om gereleased te worden? Zoja, naar welke labels zal ik een demo sturen? Zo nee, wat ontbreekt er aan. Ik ben helemaal NIET THUIS in deze zaken dus hulp zou fijn zijn!

Hier de privat link : http://soundcloud.com/vivado/vivado-feelings-work-in/s-iVs6R
User edit by Vivado on 06-03-2012 @ 16:21:06 (4%)

What do you think about [p]Release waardig? ??

Vote :   

Vivado    posted on 07-03-2012 22:32
Poster: Luxx
@Vivado

ik ga morgen wat meer in op jouw vraag. ben nu net thuis en voel me nogal ziek dus ik ga met veel zelfmedelijden op de bank met een dekentje liggen.

Haha jij ookal! Hier nog een die zich nogal ziekjes voelt! Beterschap Happy, laughing
Hartstikke bedankt voor je feedback Happy, laughing
Oliviero    posted on 07-03-2012 23:01
@Luxx,

wow, heel erg bedankt voor je feedback!
dat stuk bij 30sec was bedoelt zodat een vocaliste daar kan uithalen.
ik heb een paar heel goede vocalistes gevonden voor deze track, dus dat gaat wel goed komen Happy, laughing
het zijn idd heel simpele accoorden. ?
Ik vind het zelf ook niet echt onder 1 bepaald genre te plaatsen, maar heb het maar progressive house genoemd, omdat progressive house nu een soort van hype is.
ik vind het heel nice van je dat je de tijd neemt om iedereen hier zulke goede feedback te geven!

www.soundcloud.com/oliverheldens
Luxx    posted on 07-03-2012 23:27
geen probleem.
ik ben echt heel benieuwd dan naar het eindresultaat.
werk je samen met een label hiervoor of iets dergelijks? of doe je echt alles op eigen houtje wat betreft het regelen van een vocalist, tekst schrijven, opnemen en verwerken?
als je zelf de vocalen gaat opnemen en in je track gaat stoppen kan ik je echt aanraden om hulp te gaan zoeken van ervaren mensen die hier verstand van hebben. het is werkelijk een vak apart om goede opnames te maken, adlips erbij etc. en dan nog goed samen te laten vallen in de track zonder dat het richting de achtergrond verdwijnt.
www.mothermusic.nl
User edit by Luxx on 07-03-2012 @ 23:27:44 (1%)
Jayro    posted on 08-03-2012 09:47
Inderdaad erg tof dat Luxx de tijd neemt voor al deze tracks. Misschien dat je ook naar deze even kunt luisteren, Luxx? http://soundcloud.com/jasperdietze/jasper-dietze-untitled/s-X93Wy
Thanks.
User edit by Jayro on 08-03-2012 @ 09:48:11 (3%)
Oliviero    posted on 08-03-2012 10:37
@Luxx, regelen van een vocalist heb ik zelf gedaan. De vocalist zorgt voor het tekst schrijven en opnemen volgens mij.
ik weet alleen niet of het gaat lukken om de vocals goed in de track te stoppen.. :s
daar moet ik? misschien hulp bij gaan zoeken idd. ik heb nog nooit eerder gewerkt met vocals.

www.soundcloud.com/oliverheldens
Luxx    posted on 08-03-2012 12:29
Poster: Oliviero
@Luxx, regelen van een vocalist heb ik zelf gedaan. De vocalist zorgt voor het tekst schrijven en opnemen volgens mij.
ik weet alleen niet of het gaat lukken om de vocals goed in de track te stoppen.. :s
daar moet ik? misschien hulp bij gaan zoeken idd. ik heb nog nooit eerder gewerkt met vocals.

in dat geval zou ik je dus aanraden hulp te zoeken van iemand die daar ervaring in heeft. zorg ook dat de opnames van de vocals zijn hoe JIJ het wilt. de opnames moeten perfect zijn. het beste is echt als je naar diegene toe gaat en het hele opname process bijwoont en aanwijzingen kan geven. vaak hoort degene die vocalen inzingt zijn/haar eigen fouten niet of zijn er dingen die beter anders kunnen zodat het beter bij de track past.?

ook moet je zorgen dat je genoeg opnames hebt voor de main vocal, adlips en tweede stem.

@Vivado

het volgende dat ik ga zeggen moet iedereen die dit leest maar even kopieren en in een kladblok plaatsen zodat ze het altijd weer opnieuw kunnen lezen. kan van pas komen!

Equalisatie:?
equalisatie is uitermate is uitermate belangrijk voor je platen. niet alleen individueel maar ook als EP, album of remixcompilatie moet je ervoor proberen te zorgen dat alle platen ongeveer gelijk qua geluid klinken. anders krijg je namelijk 1 plaat die buiten de rest uitsteekt wat het algehele plaatje van je EP of album verstoord.

frequenties:
AIR
frequenties van 18 tot 20 kHz zijn subtiel maar voegen veel toe aan de 'feel' van je mix. dit gedeelte van je mix word vaak 'air' genoemd en geeft een wat meer open gevoel aan je track. alsof je track niet 'gevangen' zit (lastig uit te leggen dit allemaal!)

HIGHS
zonder solide, gecontrolleerde HIGH frequencies klinkt je track slap en levenloos. te veel aan HIGH ?zorgt juist voor een breekbaar en ruwe afmix

MIDS
een track met gebalanceerde en controlleerde MID frequenties hebben over het algemeen een warm en gemakkelijk luisterbare sound.

LOW
de grootste uitdaging bij Equalising. LOW frequenties hebben de meer energie dan alle andere frequenties en als ze te krachtig worden gestuurd krijg je een overstuurde plaat die juist zacht klinkt (probeer het eens) je moet er dus voor zorgen dat je LOWs krachtig genoeg is maar gecontrolleerd genoeg zodat je maximale output hebt.

dan nu:
HOE doe je dat dan ongeveer?

LOW
zorg ervoor dat je mix de lage frequenties evenredig verdeeld over de LOW frequency tracks die je hebt (synths, bassline, kick etc.)
als je kick geboost word op 100 hz, dan moet de Bassline juist NIET geboost worden op 100 hz. sterker nog: deze moet gecut worden op 100 hz (de frequentie is dan al in gebruik door de kick. laat je de bassline deze frequentie ook nemen dan krijg je een gevecht tussen de twee wat resulteerd in een door bass gedomineerde plaat. dit is dus het geval bij de OP en Mr. Mustard in dit topic)

MIDS
MIDS houden vaak het character van de sounds die je gebruikt. teveel hiervan zorgt echter voor een 'honky' geluids. alsof het oud en lage kwaliteit betreft. over-geaccentueerde mids zorgen tevens ervoor dat je HIGH slap en levenloos klinkt en je LOW power mist.

HIGH
als je je HIGHs boost dezelfde frequenties op meerdere instrumenten, krijgt je track een schurend en irriterend karakter. HIGHs moet je dus evenredig distributeren over je track.
welke HIGH frequenties zijn er?
2.5 kHz tot 5 kHz hebben een penetreren, hard geluid als je ze overdrijft.
6 kHz tot 9 kHz voegt helderheid toe zonder schel te worden
boven de 10 kHz zit de AIR HIGH die ik eerder genoemd heb.

bij EQ'n moet je ALTIJD kijken naar het totaal plaatje. misschien vind je dat een individueel instrument minder power heeft na EQ maar als je het in het totaal plaatje hoort is het juist een grote verbetering. HOU HIER ALTIJD REKENING MEE.

dit is echt nog maar een KLEIN stukje van wat EQ'n is en wat ik ervan weet maar dit heeft me al ruim een halfuur gekost om te typen en hiermee kunnen jullie ook weer verder. ik hoop dat iedereen die dit leest er zijn voordeel mee doet.
www.mothermusic.nl
User edit by Luxx on 08-03-2012 @ 13:16:22 (100%)
Luxx    posted on 08-03-2012 12:57
Poster: Jayro
Inderdaad erg tof dat Luxx de tijd neemt voor al deze tracks. Misschien dat je ook naar deze even kunt luisteren, Luxx? http://soundcloud.com/jasperdietze/jasper-dietze-untitled/s-X93Wy
Thanks.

om te beginnen je snare. dat is volgens mij de standaard fruity snare en nu is daar opzich niet zo veel mis mee (ik gebruik die in 8/10 platen. maar ik EQ die zo dat die veel meer power krijgt en anders klinkt. stop er eens een EQ2 overheen en boost je snare bij 1,5 kHz en 2 kHz. je merkt dan dat je snare ineens een knal aan power krijgt en wat ruwer klinkt.

verder, je climax komt op het moment niet tof in. je zegt zelf al dat je daar nog niet echt inspiratie voor had dus zal er niet te veel op hameren, maar je stilte voor de climax komt niet goed over. ik zou die FX die je in de stilte hebt weg doen en gewoon een synth die je in de climax gebruikt een lange noot van maken, renderen en vervolgens in de stilte plakken maar dan in reverse. dus alsof de climax erin word gezogen als het ware. denk dat dat veel meer zou passen bij het beeld dat de rest van je plaat geeft.

verder hele toffe plaat. klinkt origineel en lekker rauw! over afmix kan ik niets zeggen deze keer. ik zit zelf al 4 uur in de studio en mijn oren zijn al 2 uur kapoettttttt
www.mothermusic.nl
Jayro    posted on 08-03-2012 16:58
Wow thanks luxx! hier heb ik wat aan :D Het was alleen niet die snare, maar ik zal alsnog is wat boosten proberen.
Dat trucje geeft dus ongeveer hetzelfde als reverse reeverb, maar dan wat rauwer. Zal het eens proberen.
Ook vet dat je hem nice vind. Ik ga er nog flink mee aan de slag!
Thanks.
Vivado    posted on 08-03-2012 18:30
Poster: Luxx
in dat geval zou ik je dus aanraden hulp te zoeken van iemand die daar ervaring in heeft. zorg ook dat de opnames van de vocals zijn hoe JIJ het wilt. de opnames moeten perfect zijn. het beste is echt als je naar diegene toe gaat en het hele opname process bijwoont en aanwijzingen kan geven. vaak hoort degene die vocalen inzingt zijn/haar eigen fouten niet of zijn er dingen die beter anders kunnen zodat het beter bij de track past.?

ook moet je zorgen dat je genoeg opnames hebt voor de main vocal, adlips en tweede stem.

@Vivado

het volgende dat ik ga zeggen moet iedereen die dit leest maar even kopieren en in een kladblok plaatsen zodat ze het altijd weer opnieuw kunnen lezen. kan van pas komen!

Equalisatie:?
equalisatie is uitermate is uitermate belangrijk voor je platen. niet alleen individueel maar ook als EP, album of remixcompilatie moet je ervoor proberen te zorgen dat alle platen ongeveer gelijk qua geluid klinken. anders krijg je namelijk 1 plaat die buiten de rest uitsteekt wat het algehele plaatje van je EP of album verstoord.

frequenties:
AIR
frequenties van 18 tot 20 kHz zijn subtiel maar voegen veel toe aan de 'feel' van je mix. dit gedeelte van je mix word vaak 'air' genoemd en geeft een wat meer open gevoel aan je track. alsof je track niet 'gevangen' zit (lastig uit te leggen dit allemaal!)

HIGHS
zonder solide, gecontrolleerde HIGH frequencies klinkt je track slap en levenloos. te veel aan HIGH ?zorgt juist voor een breekbaar en ruwe afmix

MIDS
een track met gebalanceerde en controlleerde MID frequenties hebben over het algemeen een warm en gemakkelijk luisterbare sound.

LOW
de grootste uitdaging bij Equalising. LOW frequenties hebben de meer energie dan alle andere frequenties en als ze te krachtig worden gestuurd krijg je een overstuurde plaat die juist zacht klinkt (probeer het eens) je moet er dus voor zorgen dat je LOWs krachtig genoeg is maar gecontrolleerd genoeg zodat je maximale output hebt.

dan nu:
HOE doe je dat dan ongeveer?

LOW
zorg ervoor dat je mix de lage frequenties evenredig verdeeld over de LOW frequency tracks die je hebt (synths, bassline, kick etc.)
als je kick geboost word op 100 hz, dan moet de Bassline juist NIET geboost worden op 100 hz. sterker nog: deze moet gecut worden op 100 hz (de frequentie is dan al in gebruik door de kick. laat je de bassline deze frequentie ook nemen dan krijg je een gevecht tussen de twee wat resulteerd in een door bass gedomineerde plaat. dit is dus het geval bij de OP en Mr. Mustard in dit topic)

MIDS
MIDS houden vaak het character van de sounds die je gebruikt. teveel hiervan zorgt echter voor een 'honky' geluids. alsof het oud en lage kwaliteit betreft. over-geaccentueerde mids zorgen tevens ervoor dat je HIGH slap en levenloos klinkt en je LOW power mist.

HIGH
als je je HIGHs boost dezelfde frequenties op meerdere instrumenten, krijgt je track een schurend en irriterend karakter. HIGHs moet je dus evenredig distributeren over je track.
welke HIGH frequenties zijn er?
2.5 kHz tot 5 kHz hebben een penetreren, hard geluid als je ze overdrijft.
6 kHz tot 9 kHz voegt helderheid toe zonder schel te worden
boven de 10 kHz zit de AIR HIGH die ik eerder genoemd heb.

bij EQ'n moet je ALTIJD kijken naar het totaal plaatje. misschien vind je dat een individueel instrument minder power heeft na EQ maar als je het in het totaal plaatje hoort is het juist een grote verbetering. HOU HIER ALTIJD REKENING MEE.

dit is echt nog maar een KLEIN stukje van wat EQ'n is en wat ik ervan weet maar dit heeft me al ruim een halfuur gekost om te typen en hiermee kunnen jullie ook weer verder. ik hoop dat iedereen die dit leest er zijn voordeel mee doet.

HELD!

This is an old Topic

No new postings for 4.945 days.
 Post CommentThat would be 164.8 months
or a whopping 13.5 years
You might consider opening a new topic or reply anyway by pressing the green button...

204 Users online: 55 Guests (149 Unknown)
Pages generated today : 50.544
Most visitors online this month : 699
Lifetime Pageviews since 2003 : 244.322.324