[p]Release waardig? (1/2)
  Dutch Topics, DO NOT reply in other languages than Dutch !  

Vivado    posted on 06-03-2012 15:36
Jongens,?

Dit is mijn nieuwe track, ik heb hem helemaal afgewerkt en ben er tevreden over. Ik ben alleen heel erg benieuwd naar jullie mening, Is hij goed genoeg om gereleased te worden? Zoja, naar welke labels zal ik een demo sturen? Zo nee, wat ontbreekt er aan. Ik ben helemaal NIET THUIS in deze zaken dus hulp zou fijn zijn!

Hier de privat link : http://soundcloud.com/vivado/vivado-feelings-work-in/s-iVs6R
User edit by Vivado on 06-03-2012 @ 16:21:06 (4%)

What do you think about [p]Release waardig? ??

Vote :   2 members like this  

Sebasz    posted on 06-03-2012 15:53
link doet t niet
Vivado    posted on 06-03-2012 16:17
Hij doet het!
User edit by Vivado on 06-03-2012 @ 16:19:22 (100%)
Bonchanoize    posted on 06-03-2012 16:41
Ik vind het persoonlijk niet je beste track
Let the magic begin
Vivado    posted on 06-03-2012 16:41
Poster: Bonchanoize
Ik vind het persoonlijk niet je beste track

Jammer, jammer! Wat vind je eraan missen?
Sebasz    posted on 06-03-2012 16:57
Klinkt een beetje dof en leeg maar t idee is wel oke?Smile
Vivado    posted on 06-03-2012 17:02
Poster: Sebasz
Klinkt een beetje dof en leeg maar t idee is wel oke?Smile

Bedankt voor je comment! Heb je het over het hele gedeelte dof en leeg of slechts een bepaald deel?
Bonchanoize    posted on 06-03-2012 17:38
Het is zoals sebasz zegt een beetje plat. misschien wat meer percussie zou kunnen helpen, want ik hoor de hele track door enkel een kick en een hihat. Misschien nog wat extra variatie in de melodie kan ook een extra dimensie aan je track geven.
Let the magic begin
Luxx    posted on 06-03-2012 20:35
het is op alle fronten niet releasewaardig deze plaat en ik zal dat even toelichten:

de plaat is erg stijf en mist een duidelijke Hook. ik heb ongeveer een uur geleden geluisterd en kan me totaal niet herinneren hoe de melodie ging. heb opnieuw moeten luisteren om er zeker van te zijn dat ik de juiste plaat aan het bespreken was. de plaat mist een heleboel creativiteit. er gebeurd gewoon te weinig. de beat zelf is rechttoe rechtaan, de melodie idem dito.

maar het belangrijkste waarom het niet releasebaar is: de algehele afmix.
het is 1 grote plak aan lage frequenties. ik gebruik voor mijn eigen tracks B&W C5 om te masteren/afmixen en ik hoorde daarop echt amper de bovenliggende frequenties omdat het laag alles zo hard aan het overstemmen was. ook afzonderlijke percussie elementen zoals je hihat steken er ook op een vreemde manier uit. het valt niet goed samen in de track.

ik zou zeggen: kijk even naar je kick en je bassline. zet er een EQ op en kijk welke frequenties je Bassline pakt en welke frequenties je kick pakt. zorg ervoor dat je zo je EQ zet dat ze niet elkaar in de weg zitten door dezelfde frequenties te blazen. daardoor krijg je namelijk dat overkill aan bass effect wat je nu hebt.

en verder, blijf gewoon aankloten en muziek maken. er komt vast een tijd dat je materiaal maakt waar een label in ge?nteresseert zou kunnen zijn, maar op het moment is daar nog niet echt sprake van. als je meer hulp wilt qua afmix (creativiteit kan je nu eenmaal niet leren) dan wil ik je daar best bij helpen en kan je toekomstig materiaal naar mij toe sturen.
www.mothermusic.nl
LouisCasper    posted on 06-03-2012 20:54
@?Luxx
Zou je ook feedback kunnen geven op mijn track? Ik denk dat ik daar best wat van kan leren nameijk.
LINK
http://www.louiscasper.com
MichaelMiller    posted on 06-03-2012 22:09
www.facebook.com/michaelmillerofficial
Luxx    posted on 06-03-2012 22:42
Poster: Look
@?Luxx
Zou je ook feedback kunnen geven op mijn track? Ik denk dat ik daar best wat van kan leren nameijk.
LINK

als je een link geeft, prima. ik ga geen HM checken.

@MichaelMiller

betere afmix dan bij de OP, maar alsnog te veel aan bass voor mijn gevoel. het lijkt bijna alsof je reverb op je kick hebt zitten. kijk even net als wat ik al reageerde op de productie van de OP of je synths niet in de weg zitten met de kick. het is gewoon te druk op je lage spectrum. ook de akkoorden die op de main synth zijn mogen wat meer hoge frequenties pakken.

opbouw van de plaat is ook prettig en klinkt goed, alleen de main lead die je hebt lijkt mij iets te droog. volgens mij moet daar meer mee te doen zijn of nog een extra geluid bij doen.?

je break is overigens heel tof met die Dubstep-achtige synth die lijkt te vertragen.
wat deze track duidelijk mist is een vocalhook. ik zou daar achteraan gaan bij deze track. zou die veel meer power geven.?

overigens nog iets dat me opviel: je bassline gaat op bepaalde punten eigenlijk gewoon simpel mee op de maten van de kick, maar de rest van je percussie accentueerd dat totaal niet. dus het klinkt beetje als twee verschillende dingen als je snapt wat ik bedoel.

als voorbeeld misschien deze checken:
http://soundcloud.com/ukinda/daftpunkish/s-2csf8

is een plaat van mij die ook gewoon een simpele bassline heeft op de kick en de rest van de percussie hou ik net zo stijf en simpel als de bassline waardoor het als 1 geheel klinkt. (als je die gecheckt hebt overigens, meld me even dan delete ik de geheime link weer)
www.mothermusic.nl
User edit by Luxx on 06-03-2012 @ 22:42:51 (6%)
LouisCasper    posted on 06-03-2012 22:45
@?Luxx
Bij deze:
http://soundcloud.com/louiscasper/louis-casper-projects-1/s-oofNl
Alvast heel erg bedankt dat je hier tijd voor wil nemen Luxx!
http://www.louiscasper.com
Luxx    posted on 07-03-2012 10:48
Poster: Look
@?Luxx
Bij deze:
http://soundcloud.com/louiscasper/louis-casper-projects-1/s-oofNl
Alvast heel erg bedankt dat je hier tijd voor wil nemen Luxx!

vanaf het begin klinkt het meteen tof. originele percussie, fillers, leuk met panning gewerkt. dit maakt het veel interessanter om naar te luisteren.

ik vind je piano geluid alleen niet mooi omdat je te overduidelijk hoort dat geen echte piano is, maar het wel zo probeerd te klinken. zoek dus eentje die realistischer klinkt of gewoon een house piano die het niet probeerd om realistisch te zijn.

Climax is echt heel tof! toffe synth, origineel die synth erboven die elke keer octaaf switched door middel van portamento. sidechain is ook erg strak gedaan.

2e opbouw is toffer dan de eerste. weer leuk met panning gedaan. je climax is de tweede keer wel minder interessant. ik zou kijken of je daar nog iets extra's kan toevoegen.

afmix bij deze heb ik niets over te zeggen. je hebt geen overkill aan bass, ik hoor alle elementen goed door. ik luister wel nu ik pas net wakker ben maar denk niet dat het helemaal daar aan ligt. gewoon goed afgewerkt dit.

al met al goede plaat man. in het kader van het topic vind ik deze het meest releasewaardig van de drie.
www.mothermusic.nl
Makuna    posted on 07-03-2012 12:23
Wat vind je hier van Luxx?

http://play.beatport.com/contests/chuckie-what-happens-in-vegas/4f4b9bbb753a0d75c60002c2
Luxx    posted on 07-03-2012 13:37
bij het begin dacht ik 'oh god een dutch plaat' maar viel me nog reuze mee. zodra de clap erin komt is de beat een stuk interessanter en minder breezer dan het in de eerste paar bars lijkt.
ik ken het origineel niet, maar volgens mij heb je enkel de vocalen gebruikt van het origineel. volgens mij heb je nog niet erg veel ervaring in het werken met vocalen (zelfs als ze al goed afgewerkt zijn als deze) en dat merk je aan dat de vocal nog een beetje als een naderhand toegevoegd element voelt. het valt weg in de plaat en je verstaat niet wat er gezegt word. (ik weet dat het 'what happens in vegas, stays in vegas' is, maar het is niet goed te verstaan in je remix)

ik vind je brug echt fantastisch! alles veranderd ineens en je plaat krijgt een totaal andere feeling. alleen de overgang naar de tweede climax vind ik iets minder soepel en bouwd niet helemaal hypend op. de tweede climax is er zeg maar gewoon plotseling zonder echte aankondiging heb ik het idee.?

al met al goede plaat. afmix kan ik ook prima mee leven en het is geen enorme donderbrul aan laag ook. afzonderlijke elementen blijven duidelijk. je plaat hou je ook leuk met kleine fillers en effectjes hier en daar. good job!
www.mothermusic.nl
Snoey    posted on 07-03-2012 13:43
Poster: MichaelMiller
a href='http://soundcloud.com/michael_miller_official/michael-miller-moxegy-mr-mustard-original'>http://soundcloud.com/michael_miller_official/michael-miller-moxegy-mr-mustard-original

Wat dacht je van een 'Feedback van Luxx-topic'?

Cool

Niet slecht!

Goede afmix, sounds zijn goed.

Sounds mogen van mij alleen dikker. (Ik mis lagen in de synths)

Kwa percussie inderdaad erg lekker.
www.soundcloud.com/ten-hooven
User edit by Snoey on 07-03-2012 @ 13:45:26 (46%)
Makuna    posted on 07-03-2012 13:50
Thanks voor je feedbacK! De vocals en de guitar in de break zijn samples van het origineel. Ook de melodie in de break maar daarvan hebben we alleen de midi file gepakt om vervolgens zelf met Massive aan de gang te gaan voor een vet geluid.?

Wat ervaring met vocals betreft: klopt als een bus. We zijn veel bezig met tracks maar het is lastig om iemand te vinden die een vocal voor je inzingt en dus hebben we nog geen enkel nummer met vocals er (behalve soms wat vocal shots). Iets waar we ons zeker nog in kunnen verbeteren!

De brug zijn we zelf ook erg blij mee.. De overgang hebben we lang aan getweaked om juist het gevoel te geven dat de climax eraan komt. In onze ogen is dat goed gelukt maar ja wij hebben de plaat al 10000x geluisterd dus zijn op een gegeven moment ook niet meer objectief en weten wat er aankomt.. Dus bedankt voor jouw kijk op de plaat, zeker iets om rekening mee te houden!
Oliviero    posted on 07-03-2012 13:51
www.soundcloud.com/oliverheldens
Vivado    posted on 07-03-2012 16:56
Poster: Luxx
het is op alle fronten niet releasewaardig deze plaat en ik zal dat even toelichten:

de plaat is erg stijf en mist een duidelijke Hook. ik heb ongeveer een uur geleden geluisterd en kan me totaal niet herinneren hoe de melodie ging. heb opnieuw moeten luisteren om er zeker van te zijn dat ik de juiste plaat aan het bespreken was. de plaat mist een heleboel creativiteit. er gebeurd gewoon te weinig. de beat zelf is rechttoe rechtaan, de melodie idem dito.

maar het belangrijkste waarom het niet releasebaar is: de algehele afmix.
het is 1 grote plak aan lage frequenties. ik gebruik voor mijn eigen tracks B&W C5 om te masteren/afmixen en ik hoorde daarop echt amper de bovenliggende frequenties omdat het laag alles zo hard aan het overstemmen was. ook afzonderlijke percussie elementen zoals je hihat steken er ook op een vreemde manier uit. het valt niet goed samen in de track.

ik zou zeggen: kijk even naar je kick en je bassline. zet er een EQ op en kijk welke frequenties je Bassline pakt en welke frequenties je kick pakt. zorg ervoor dat je zo je EQ zet dat ze niet elkaar in de weg zitten door dezelfde frequenties te blazen. daardoor krijg je namelijk dat overkill aan bass effect wat je nu hebt.

en verder, blijf gewoon aankloten en muziek maken. er komt vast een tijd dat je materiaal maakt waar een label in ge?nteresseert zou kunnen zijn, maar op het moment is daar nog niet echt sprake van. als je meer hulp wilt qua afmix (creativiteit kan je nu eenmaal niet leren) dan wil ik je daar best bij helpen en kan je toekomstig materiaal naar mij toe sturen.

Wow bedankt man! ik ben al heel lang naar iets of iemand opzoekt die me van tips kan voorzien qua afmix!?
Hoe kan ik zien wat voor frequenties bijv. de kick pakt? Tof man, echt bedankt voor je comment!
Luxx    posted on 07-03-2012 18:13
Ik weet niet wat je gebruikt, maar in FL studio heeft EQ2 (standaard effect plugin) een visualisatie welke frequenties op welk tijdstip worden gebruikt. Er zijn vast genoeg andere plugins die iets soortgelijks bieden, maar deze gebruik ik.

@oliviero
Ik luister vanavond. Ben nu aan het werken nog
www.mothermusic.nl
User edit by Luxx on 07-03-2012 @ 18:14:17 (39%)
MoXeGy    posted on 07-03-2012 19:00
Luxx, tof dat je de tijd neemt om feedback te geven!
MichaelMiller    posted on 07-03-2012 19:16
Wauw, Luxx, ik bedoelde het niet eens serieus, maar bedankt voor de feedback! We zullen dit zeker meenemen in volgende track(s)..Winking my eye Misschien dat we hier toch?nog iets aan doen? (StephanConfused?) Kunnen we 'm eventueel nog replacen op Soundcloud.
www.facebook.com/michaelmillerofficial
Luxx    posted on 07-03-2012 19:40
Nou bedankt dat het gewaardeerd wordt..! Meestal word er direct defensief gereageerd op ?chte feedback
www.mothermusic.nl
Vivado    posted on 07-03-2012 20:01
Poster: Luxx
Nou bedankt dat het gewaardeerd wordt..! Meestal word er direct defensief gereageerd op ?chte feedback

tja,, eigenlijk zou je dan ook niet om feedback moeten vragen!
Hoe kan ik mijn afmix verbeteren? en hoe kan ik dat beter aanpakken met mijn EQ?
Luxx    posted on 07-03-2012 21:27
Poster: Oliviero
@Luxx,
wat vind je van deze, luuk?
http://soundcloud.com/olivierheldens/olivier-heldens-topaz-1

heel nice! eigenlijk helemaal niets op aan te merken. ik snap alleen 0.30 tot 1.00 totaal niet. wat doet dat gedeelte in de plaat. als je dat weg zou halen en een meer energieke opbouw zou doen dan pak je veel meer effect in je climax. ik dacht namelijk nu eerst dat vanaf 0.30 al je climax was en dat vond ik tegenvallen. en na 1.00 heb je ineens een knalplaat!

verder totaal niks op aan te merken. afmix is ook dik in orde.
grappig vind ik trouwens je akkoorden. je plaat is in principe een perfect voorbeeld van hoe simpel je je track kan houden en dan zoveel kwaliteit kan leveren. misschien trekken mensen nu een wenkbrauw op dat ik dit zeg, omdat zij denken dat het een lastige plaat is, maar je hebt gewoon een opvolging van een aantal majoor akkoorden gezet en die klinken bijna altijd relax in combinatie met elkaar. en ik kan dit weten want ik heb vrijwel dezelfde akkoorden gelegd bij deze plaat: http://www.youtube.com/watch?v=bcLKn4bYack

echt top werk afgeleverd met deze plaat. ook iets dat ik zelf zou willen draaien. je hebt het ook gezet als Progressive House maar ik zou het totaal niet in die hoek plaatsen. vind dit meer Nu-Disco tot house-achtige electropop. als je deze helemaal zou kunnen uitwerken volgens een goed schema van opbouw, refrein, vers, refrein, brug, refrein en een vocalist zou gaan zoeken, heb je naar mijn idee echt een hit te pakken.

@Vivado

ik ga morgen wat meer in op jouw vraag. ben nu net thuis en voel me nogal ziek dus ik ga met veel zelfmedelijden op de bank met een dekentje liggen.
www.mothermusic.nl
User edit by Luxx on 07-03-2012 @ 21:28:51 (11%)

158 Users online: 26 Guests (132 Unknown)
Pages generated today : 48.784
Most visitors online this month : 380
Lifetime Pageviews since 2003 : 238.785.299