Voorkomen van uitvallen controller & software
  Dutch Topics, DO NOT reply in other languages than Dutch !  

jochemke    posted on 05-03-2012 21:55
Hey iedereen,

Ik heb net een pioneer ddj t1 controller aangeschaft.
Nu heb ik binnenkort een feestje waar ik ga draaien met die controller,
Alleen heb ik wel bang dat er iets fout loopt waardoor de muziek uitvalt. Zoals crash van traktor of uitvallen cOntroller.
Weet er iemand hoe je dit kan voorkomen of oplossen zodat ik met een gerust hart kan draaien?

Groetjes jochem
User edit by jochemke on 05-03-2012 @ 21:56:15 (2%)

What do you think about Voorkomen van uitvallen controller & software ??

Vote :   

Aziaat    posted on 05-03-2012 22:05
Dit is helaas een (heel groot) negatief puntje van digitaal draaien... Je zal altijd wel moeten leven met angst voor crashende programma's of uitvallende controllers...
Wat ik altijd deed wnr ik met controller bezig ben is een ipod of gsm aansluiten op een andere kanaal en rap op play drukken wnr er iets gebeurd. Een keer meegemaakt en toen had de dj voor ons van Macbook vergist en onze usbkabels eruit gesnukt... Een eerlijke fout maar het was ten koste van onze playtime.
maartenw    posted on 05-03-2012 22:08
je kan bij window toch in safe mode draaien. Ik zou niet weten hoe dat moet want ik werk niet met windows. Maar misschien weet iemand anders op dit forum hoe dit moet. Als je een mac hebt zou ik je niet veel zorgen maken. Die vallen niet zo snel uit of lopen vast.
jochemke    posted on 05-03-2012 22:11
Is draaien met een mac zoveel veiliger of is dit slechts een gerucht?
Ik zelf heb een hp pavilion dv6 met 8gb ram.
maartenw    posted on 05-03-2012 22:38
Poster: jochemke
Is draaien met een mac zoveel veiliger of is dit slechts een gerucht?
Ik zelf heb een hp pavilion dv6 met 8gb ram.

Nou, een mac is minder vastloop gevoelig. Daarom is die voor draaien misschien fijner. Maar als je op windows alle programma's uitzet en alleen Traktor of zoiets draait. Komt het met windows ook wel goed. Let wel op de batterij!
User edit by maartenw on 05-03-2012 @ 22:39:59 (59%)
MichaelMiller    posted on 05-03-2012 23:00
Zorg dat je DDJ T1 niet helemaal over je laptop heen staat. Als je laptop hebt die zichzelf koelt zeg maar, dan maakt niet zoveel uit. Anders kan hij zijn hitte/warmte niet kwijt en schakelt hij plotseling uit. Zorg dat je 'm aan de oplader houdt en dat je kabels allemaal goed zitten, gewoon eventjes nachecken..
www.facebook.com/michaelmillerofficial
feestbeest    posted on 05-03-2012 23:09
Ik draai al ongeveer 3 jaar digitaal, heb dit eerste gedaan met een vaste pc (Zoals de meeste dj's tegenwoordig beginnen) dat was een windows vista. Was een beste goede pc, alleen kut om mee te nemen.( Hadt toen niet zoveel gigs) Daarna een HP laptop overkocht, hij zou perfect moeten werken op traktor, wat hij ook deed. Op een aantal dingen na. Als ik vergeten was dingen uit te zetten wou traktor nog wel eens falen.. Wat niet echt prettig is. En hij liep soms ook vast als ik mijn geluidskaart of controller eruit haalde(Per ongeluk bijvoorbeeld) maar toch vervelend.?

Sinds bijna een jaar draai ik nu met een Mac Book pro, en ja het is een belachelijk duur apparaat maar hij is nog nooit vast gelopen, tijdens het draaien bij logic doet hij soms nog moeilijk, en als mijn denon dn sc 2000 of NI X1 eruit gaat perongeluk dan loopt de software niet vast. Dus naar mijn mening, een mac book heeft minder kans maar ik denk dat een goede windows laptop van 700 euro wel de zelfde stabiliteit kan bieden..

Wat je zowiezo altijd moet doen voor je live gaat draaien met laptop is zorgen dat je hem opnieuw opgestart hebt, je meldingen voor eventueel geluidjes uitzet en je wifi uit. Dan komt het helemaal goed!
Mac Book Pro, Traktor scratch Duo 2, X1, CDJ 800MK2
djpatnl    posted on 06-03-2012 11:46
Een groot verschil tussen vertrouwen op een Windows systeem of een Mac. Als je een Windows systeem staboel wilt houden voor je gigs dan moet je daar geen andere software op installeren dan je muziek software. Ga er niet mee internetten en sluit hem alleen op internet aan voor een software update. Zet wifi uit en je virusscanner.
Op een Mac hoeft dat allemaal niet behalve dat wifi uitzetten tijdens het draaien daar ook aan te raden is.

Ik ben van mening dat het kopen van een goede Windows laptop die alleen voor muziek gebruikt wordt een duurdere investering is t.o.v. een Macbook. Een Macbook kan je wel gebruiken voor al je computer werk en hobbies zonder dat je systeem daar instabiel van wordt.

Ik heb een hele tijd Traktor vanaf een Windows laptop gedraait zonder dat ik daar iets anders mee deed. Het was toen een P4 en toen ik naar een nieuwere Traktor wilde kon die laptop niet meer mee. Ik moest dus iets nieuws kopen als ik wilde mee groeien qua functionaliteit. Na lang wikken en wegen 4 jaar geleden de stoute schoenen aangetrokken en toch een Macbook pro gekocht. Sindsdien gebruik ik die Macbook voor al mijn computer bezigheden zonder ooit problemen gehad te hebben. Uiteindelijk was de investering het dubbel en dwars waard want hij werkt nog steeds prima en ik heb verder geen andere computers hoeven aanschaffen om bezigheden te splitsen.
ceesietopc    posted on 06-03-2012 12:04
Windows ?cht stabiel houden kan inderdaad best wat moeite kosten. Als je de laptop waarmee je draait ook gebruikt voor anderen dingen, zou ik alles (maar dan ook echt alles) afsluiten: geen virusscanner, geen DropBox of andere synchroniserende meuk, geen back-up programma's, geen WiFi, geen Windows Live Messenger, Google Talk, etc: alleen maar Traktor (en Windows Cool)
?
Als je meer gigs krijgt, kan het misschien lonen om een schone installatie van Windows (puur voor Traktor) naast je gewone Windows te draaien, een zgn. dualboot systeem. Enige nadeel is dat je even moet rebooten (of hibernaten) om in je andere Windows installatie (en dus bij Traktor) te komen.
jochemke    posted on 06-03-2012 18:04
Lijkt erop dat Macbook toch wordt aangeraden boven windows.?

Is een macbook pro 13 inch voldoende? specs:

13-inch: 2,8 GHz

• 2,8-GHz dual-core Intel Core i7
  • 4 GB, 1333 MHz
  • 750 GB, 5400 rpm1
ceesietopc    posted on 06-03-2012 18:27
Sowieso voldoende! Oftewel: overkill, maar dat is niet heel erg.
Hier de benodigde specs.
feestbeest    posted on 06-03-2012 23:56
Dat is meer dan prima! Ik heb zelf een i5 2,3 4gig en daar loopt traktor perfect op! En gebruik hem dus ook voor logic, msn, mail, agenda, en ja zelfs GTA san andreas.(Cool) Ik moet zeggen tijdens GTA kan ik er wel een eitje op bakken.
Mac Book Pro, Traktor scratch Duo 2, X1, CDJ 800MK2
anciano    posted on 07-03-2012 01:06
Heb zelf?een twee jaar oude?macbook pro met 8gb geheugen. Hiermee draai ik een Traktor s4 controller en ik moet zeggen, dat hij nog nooit voor problemen heeft gezorgd. Warm? Natuurlijk wordt hij warm, maar sinds ik een laptop cooler gebruik, wordt hij niet warmer dan?25-30?gr. Cool?
Dolivieira    posted on 07-03-2012 09:12
Poster: jochemke
Lijkt erop dat Macbook toch wordt aangeraden boven windows.?

Is een macbook pro 13 inch voldoende? specs:

13-inch: 2,8 GHz

• 2,8-GHz dual-core Intel Core i7
  • 4 GB, 1333 MHz
  • 750 GB, 5400 rpm1

Deze is zeker goed ik heb de versie daar voor een 2.7GHz dualcore Intel i7 met 4 gig intern en 500GB HD en werkt prima. Dan moet die jij aangeeft zeker goed doen. Ik ken jongens die de i5 heben en ook geen problemen ondervinden.
CDJ2000Nexus DDJFLX10 DDJ-XP1 RMX1000 SL1200MK2s
Xurion    posted on 07-03-2012 09:59
Ik heb de nieuwe Macbook Pro 13' i5, die draaid makkelijk Traktor, Ableton, Parallels en nog wat programmatjes naast elkaar zonder enige hapering!
Larsz    posted on 07-03-2012 10:22
Geen troep op je laptop hebben en Traktor gewoon standalone draaien zonder al teveel meuk erbij op.
OSX is wel stabieler, ja.

Aan de software zelf zou het niet liggen, hoor. WIndows is ook gewoon stabiel en loopt ook niet vast buiten jouw eigen schuld om. Vaak is het gewoon een verneukte driver die gaat kloten of adware.
Xurion    posted on 07-03-2012 10:24
Als je een Windows machine gaat gebruiken raad ik je aan om dit te doen:?http://www.djtechtools.com/2011/08/14/optimizing-windows-for-djing-part-i-power-script/ Heeft mij wel geholpen toen ik ook nog een Toshiba gebruikte.

EDIT: Ga ook eens naar configuratiescherm --> systeem --> kopje 'geavanceerd'
Dan zie je bij prestaties een knop 'instellingen staan, klik daar op! Dan kies je 'de beste prestaties', druk daarna op toepassen en sluit het venster.
User edit by Xurion on 07-03-2012 @ 10:28:30 (100%)
Rusafli    posted on 07-03-2012 11:29
Ik draai Traktor pro 2 op een standaard macbook 13inch , 2.1 GHz met 2GB.
Verder geen andere software ernaast. Draait als een zonnetje.
Larsz    posted on 07-03-2012 13:19
Poster: Xurion
Als je een Windows machine gaat gebruiken raad ik je aan om dit te doen:?http://www.djtechtools.com/2011/08/14/optimizing-windows-for-djing-part-i-power-script/ Heeft mij wel geholpen toen ik ook nog een Toshiba gebruikte.

Dan zie je bij prestaties een knop 'instellingen staan, klik daar op! Dan kies je 'de beste prestaties', druk daarna op toepassen en sluit het venster.
 Alleen maar troep man, gewoon een schone Windows install doen zonder veel andere sofware en er gewoon geen gekke dingen op doen, klaar.
Sebasz    posted on 07-03-2012 13:20
Poster: Xurion

als ik het zo zie doe dat batch scripte meer kwaad dan goed.. al die windows services uitzetten komt de stabiliteit nou niet echt ten goede
Dolivieira    posted on 07-03-2012 15:39
Het is gewoon een goede windows laptop die lekker schoon is en niet te veel programmas waar je niks aan heb niet heb mee draaien gebruiken. Anders een Mac kopen. Maar ook bij de mac geldt dat je hem niet te zwaar belasten met te veel open programmas. Anders gaat die ook op ten duur flippen.
CDJ2000Nexus DDJFLX10 DDJ-XP1 RMX1000 SL1200MK2s
Xurion    posted on 07-03-2012 16:27
Poster: Sebasz
als ik het zo zie doe dat batch scripte meer kwaad dan goed.. al die windows services uitzetten komt de stabiliteit nou niet echt ten goede

Nee hoor, je kunt het een beetje zien als Game Booster. Dat schakeld ook bepaalde Windows Services uit om je games soepeler te laten lopen.
MoXeGy    posted on 07-03-2012 16:43
Ik kan je uit ervaring vertellen dat dat heel veel kan schelen Winking my eye Je hoeft niet zo heel veel services aan te laten om windows goed te runnen.
ceesietopc    posted on 07-03-2012 22:05
Ik heb dat script eens bekeken, en wat dat doet is een berg services en applicaties stoppen. Hier is an sich niks mis mee, maar:
- Dit script is duidelijk gemaakt voor de computer van die ene kerel. Er wordt niet gekeken welke virusscanner er is, bijvoorbeeld. Er wordt alleen geprobeerd om Avast te stoppen. Ook applicaties als uTorrent en DropBox worden gestopt, maar andere download of backup software niet.?
- BlueTooth en WiFi services worden gestopt. Gewoon je internet en je bluetooth uitzetten werkt ook prima.
- De meeste services die ze stoppen gebruiken nauwelijks resources. Denk aan de DHCP service, daar ga je echt geen last mee krijgen.
?
Ik ben altijd nogal tegen het runnen van dergelijke scripts als je niet precies weet wat ze doen. Een schone install is meer dan genoeg, zo crappy is Windows nou ook weer niet Thumbs Up

Create your FREE ACCOUNT now !

Some parts of this website require you to login. Using an account on DJResource has a lot of advantages such as:
Adding Content, getting Notifications, Like content, Downloading and Uploading Images and much more.

Sign Up

Create your account to get involved with the Community

154 Users online: 23 Guests (131 Unknown)
Pages generated today : 3.717
Most visitors online this month : 380
Lifetime Pageviews since 2003 : 238.740.232