Poster: stefanmplayer
op de dag dat pioneer auto sync knoppen op zijn / haar CDJ's zet stap ik weer over op Denon, hoeveel ik ook van Pioneer houdt.
Poster: RAS
Ik denk dat het vies tegen gaat vallen hoe veel cdj-2000's er op de 2e hands markt terecht gaan komen zogauw er een opvolger is. Er zijn maar weinig slaapkamer dj's die deze cd-spelers aangeschaft hebben en die moeten dan ook nog de noodzaak zien voor een upgrade... Clubs die upgraden vinden het waarschijnlijk mooie back-up spelers, oftewel: De 2e hands markt zal erg klein worden. Marginaal aanbod --> niet goedkoop.
Er zijn voor slaapkamer dj's nu ook veel meer alternatieve spelers dan ten tijde van de cdj-1000mk1. Verder is de cdj-2000 is veel en veel duurder dan de cdj-1000mk1 destijds. Nog meer rede dat er maar een beperkt aantal spelers op de 2e hands markt zullen komen. Reken niet op een goedkope 2e hands cdj-2000 de komende 3 jaar.
Poster: Estacy
sowieso heeft elke cd speler met BPM tellers 'sync' : gewoon de 0,8% regel.
Poster: Estacy
wie gebruikt er trouwens die 16% ooit? maar goed
Poster: djcanta
even voor de wiskundige onder ons; die 0,8% regel geldt alleen voor 125 BPM tracks; alles wat daar boven of onder zit kan je 't op toe passen maar geeft 't een lichte afwijking. Bij 100BPM (urban / R&B) kan je gewoon 1% = 1BPM toepassen.
maargoed, je moet 't er maar op willen gokken...
Poster: djcanta
even voor de wiskundige onder ons; die 0,8% regel geldt alleen voor 125 BPM tracks; alles wat daar boven of onder zit kan je 't op toe passen maar geeft 't een lichte afwijking. Bij 100BPM (urban / R&B) kan je gewoon 1% = 1BPM toepassen.
maargoed, je moet 't er maar op willen gokken...
Poster: Snoey
Helemaal mee eens!?
En over de 16, dubstep en moombahton kunnen ver van elkaar verschillen in tempo, zeker als je het wilt mixen met andere stylen. Dan is het lekker om dat stukje extra ruimte te hebben.