Rekordbox, ordenen?
  Dutch Topics, DO NOT reply in other languages than Dutch !  

Blackaround    posted on 28-02-2012 21:43
Jow!
Heb nu mijn cdj850's.. en wil mijn usb sticks gaan organiseren.

Ik zou het liefst terug met genres werken, dus bv,
House,deephouse,techhouse,electro,comercieel...

Ik heb dit geprobeert met een playlist te maken, heb alles alfabetisch geordend.. opnieuw genummerd.
Nu staat het alemaal door elkaar in mijn playlist bv, house in mijn cdj..
Soms komt de artiest eerst, dan de track eens... Ik heb alles aangevuld bij artiest..track..

Maar tog komt track niet altijd als eerste!
Kan iemand me zeggen hoe dit komt?

What do you think about Rekordbox, ordenen? ??

Vote :   1 member likes this  

Dennis1981    posted on 28-02-2012 21:50
Iets met zoekfunctie en rekordbox gebruiken...
maarten_geurts    posted on 28-02-2012 22:22
Heb je de info op de usb stick aangepast of via recordbox? Want zo te lezen heb je niet alle nummers geladen in recordbox en geexporteerd naar je usb stick.

Heb je dit wel gedaan dan moet je (bij de cdj 2000) eens op menu klikken en dan sort (nog iets).
dance2mix    posted on 29-02-2012 01:21
Als je bij de tracks naar INFO gaat dan kan je daar alle informatie terugvinden waarop je bij de cdj alles weer kan terug vinden, waaronder BPM, Genre en artiest.
CDJ 850 K- DJM 700 K - HDJ 500 K - Event 20/20 BAS
Blackaround    posted on 29-02-2012 17:59
Ik heb dus eerst een playlist gemaakt van,
comercieel, house, dirty house..

Dan alemaal mijn tracks geanalizeerd, altijd naar info gegaan, dan bij ELKE track! de artiest uit de titel moeten nemen en in het artiest kadertje moeten plakken!
Ben hier 2 uur mee bezig geweest!

Bij comercieel enz is het wel alemaal alfabetisch!
Bij dirty house niet! en ik heb altijd hetzelfde gedaan, heb alles gecontroleerd..
En artiest staat bij artiest en niet bij titel zoals bij ALLE tracks in het begin! :p
Dennis1981    posted on 29-02-2012 19:28
Poster: Blackaround
?dan bij ELKE track! de artiest uit de titel moeten nemen en in het artiest kadertje moeten plakken!
Ben hier 2 uur mee bezig geweest!

Mp3 tag editor downloaden ; 1 keer alles in het nummer zelf aanpassen zoals jij het wilt hebben, plaatje in het nummer stoppen en daarna pas laten analyseren door rekordbox; hoef je nooit meer wat te wijzigen.
Als je in rekordbox gaat wijzigen is het niet permanent. Als je rekordbox crashed ben je al je werk kwijt. Zorg dat alle tags in je nummers zelf goed staan voor het analyseren?en ga niet in RB lopen wijzigen...

Als alles dan goed staat ingeladen en geanalyseerd ; dan pas ga je playlists maken etc...

en edit : 2 uur is niets ;?ik ben al jaren bezig met mijn muziekcollectie ; das ook?je hobby toch ?

User edit by Dennis1981 on 29-02-2012 @ 19:30:00 (15%)
Blackaround    posted on 01-03-2012 18:59
Oke ga ik eens proberen..
Als je 2uur aan een stuk bezig bent.. met artiest te plakken..te wissen uit titel, plakken bij artiest...
2uur altijd hetzelfde steekt wel tegen na een tijd..:s
Dennis1981    posted on 01-03-2012 19:18
Ik heb laatst met mp3tag aan elk nummer?de album-art?toegevoegd.
Letterlijk ervoor gezorgt dat het?IN het nummer zit, en niet zoals bij itunes en rekordbox het systeem verteld welk plaatje en welke albumart bij elkaar horen...

3000 keer op discogs het plaatje zoeken, kopieren, nummer openen met mp3tag, plaatje toevoegen aan nummer, opslaan, volgende nummer...

Zeker een uur of?20 mee bezig geweest maar nu hoeft het nooit meer...
Alle nieuwe muziek of platen die ik overzet behandel ik meteen ; kleine moeite.

Als ik nu een nummer op mijn cdj 2000 selecteer zie ik tenminste de albumhoezen...

Succes met ordenen, als je het goed doet heb je er veel plezier van.
Blackaround    posted on 01-03-2012 20:30
Ik heb nu bij mp3tag, artiest en titel toegevoegt..
Usb sticks geformateerd.. en opnieuw playlists gemaakt, nu is het aan het analyseren, en dan ga ik het exporteren naar mijn usb's..

Gaat het zo wel lukken? Winking my eye
MarcoMartinez    posted on 30-03-2012 13:03
Ik doet het als volgt:

Alle gegevens invullen: artiest , titel , genre en hoesje.

Dan vervolgens alles in recordbox.

Ik kan vervolgens zoeken op ingegeven criteria met de speler.

Verder maak ik elke maand een playlist in iTunes :1-2012, 2-2012 etc etc.

Succes

Gr.

Marco
www.djmarcomartinez.com
User edit by MarcoMartinez on 30-03-2012 @ 15:43:11 (12%)
Lead    posted on 30-03-2012 13:38
ik gebruik UltimateTag scanner voor tags te doen voordat ik tracks in Rekordbox trek, ik heb van zo'n 24k tracks alle titels gedaan over de afgelopen tijd (lange tijd Winking my eye ) en inderdaad, dat doe je 1 keer daarna is het voor altijd goed.

Playlisten in Rekordbox hebben een volgorde kolom (2e kolom), maar die is nog wel eens zo smal dat je niet ziet dat hij daar niet op sorteerd. Maak dan die kolom breder en klik een keer op de header ervan om erop te sorteren.
Let the BASS be louder
Dennis1981    posted on 30-03-2012 18:18
Poster: Lead
?dat doe je 1 keer daarna is het voor altijd goed.

precies ; 1 keer?de tags aanpassen in het nummer zelf ; en daarna pas inladen in itunes of rekordbox
Lead    posted on 17-04-2012 19:36
Rekordbox past ook de ID3 tag aan, als je dus met Rekordbox iets wijzigd is het ook blijvend Winking my eye
Let the BASS be louder
Lead    posted on 21-05-2012 10:13
Voor wie over Rekordbox nog eens een duidelijk verhaaltje wil horen.

Op dinsdag 29 mei geef ik workshop en/of demo avond in Haarlem bij een dealer Tonecontrol.

Deze avond gaat alleen over Rekordbox, de voorbereiding op Rekordbox en het gebruik ervan. Zowel op je computer als met de CDJ eraan gekoppeld. Heb je dus nog vragen of zijn er nog dingen onduidelijk, dit is de avond waar je alles kunt vragen. De avond begint om 20u en we gaan door tot alles duidelijk is Happy, laughing

Je kunt je opgeven via Facebook, opgeven op voorhand moet wel omdat het zaaltje niet oneindig groot is Winking my eye

Pioneer Rekordbox workflow
Let the BASS be louder
Mod edit by Lead on 21-05-2012 10:15 (13%)
RAS    posted on 21-05-2012 14:39
Ik heb me aangemeld Lead. Afgelopen zaterdag nog met 3x cdj-2000 gedraaid (voor de 2e keer dat ik met die dingen bezig ben geweest) en ik moet nog erg wennen aan het vinden van mijn nummers. Misschien kan de workshop helpen.

Meer DJ Resource mensen aanwezig?
LilQuint    posted on 21-05-2012 16:11
Ik raad aan om naar de curses van Lead te gaan als je met CDJS en USB's (via rekordbox) werkt.
Heb een maand geleden denk ik een masterclass van Lead gehad over rekordbox.
Jezus,wat heb ik veel geleerd zeg!
Hou sinds deze curses netjes met tags enzovoort bij, en wat is dat fijn werken terwijl je ergens draait!
Artez    posted on 21-05-2012 16:41
Ik sleep alles gewoon naar me itunes, daar orden ik alles. Als de artiest en tracktitel beide in de titel staan, can cut en paste ik, en dan misschien downloadsite waar je het van hebt even weghalen. En dan via rekordbox met BRIDGE, alles importeren. doe het al sinds ik het heb.
Lead    posted on 21-05-2012 17:25
Mijn workflow in 1 alinea :

- Files (liefst in WAV) nalopen met Adobe Audition en ze voorzien van in- en out-fade en de tikken weg tekenen.
- Omzetten naar MP3 320 CBR met LAME encode op Insane instelling (langzaam zo goed mogelijke kwaliteit)
- Met Tagscanner tags voorzien
- Importeren in Rekordbox, tags zijn dan al goed ingevuld
- Playlisten maken uit de genres,

En alle details volgende week in Haarlem Winking my eye

(iedereen die een sessie heeft bijgewoond weet wel dat ik het niet zo heb op iTunes om verschillende redenen, die gebruik is dus niet... of 1 malig om alles te importeren. Daarna geen iTunes meer voor mij)
Let the BASS be louder
Mod edit by Lead on 21-05-2012 17:26 (50%)
Winston    posted on 21-05-2012 18:41
Ik vindt i-Tunes ook zozo.??Cool Snap niks van waarom het bepaalde dingen wel of juist niet doet.
Tic Toc
Lead    posted on 21-05-2012 18:55
En juist omdattie van die onzin doet wat je niet wilt.... en sommige andere dingen niet doet wat hij wel zou moeten denk ik er net zo over.

Er is niets wat iTunes kan, wat je niet anders kunt doen. Met Mediamonkey kun je zelfs iPods vullen (als het goed is)... Tagscanner voor onderhoud van de Tags en dBPoweramp voor conversie... en andere dingen die iTunes goed kan weet ik niet Winking my eye
Let the BASS be louder

Create your FREE ACCOUNT now !

Some parts of this website require you to login. Using an account on DJResource has a lot of advantages such as:
Adding Content, getting Notifications, Like content, Downloading and Uploading Images and much more.

Sign Up

Create your account to get involved with the Community

156 Users online: 25 Guests (131 Unknown)
Pages generated today : 42.422
Most visitors online this month : 380
Lifetime Pageviews since 2003 : 238.715.374