Bekende dj's live of vooropgenomen sets? (2/2)
  Dutch Topics, DO NOT reply in other languages than Dutch !  

Drumworks    posted on 27-02-2012 20:52
hallo mede dj's en producers. ik heb een aantal maanden terug een filmpje van een enorm falende steve angelo hier op dit forum gebracht. nu heb ik toch weer een ander filmpje gevonden die ik graag even wilde delen. wat erg zeg tegenwoordig, laat ik het maar kort houden; Ik heb enorme haat aan deze neppers!!!!
niemand minder als de numero uno david guetta bijvoorbeeld... wat een %*%.

http://www.youtube.com/watch?v=MT3-6NT5xbY&feature=related

ik ben opnieuw erg benieuwd naar jullie meningCool
The beats are still banging :)

What do you think about Bekende dj's live of vooropgenomen sets? ??

Vote :   
MoXeGy    posted on 28-02-2012 12:15
Poster: Bartjens
Wat ik ook wel eens gehoord heb is dat Dj's een van te voren opgenomen set afspelen om zo de licht/vuurwerkshow exact te syncen. Geen idee of dit ook echt zo is?

Jep dat gebeurt wel eens, maar het word ook wel eens anders gedaan. Zodra de dj stopt, start de frontman van het geluid het laatste nummer in waar het vuurwerk op gesynced is.
User edit by MoXeGy on 28-02-2012 @ 12:15:16 (1%)
Drumworks    posted on 28-02-2012 12:40
topictitel is aangepast, vond die vorige eigenlijk nergens op slaanCool
The beats are still banging :)
dopedenny    posted on 28-02-2012 23:30
Hier had DJ Jean ook zijn mening al over een paar jaar terug in het bekende filmpje.

de vraag is hoe ver wil je gaan om het live te noemen?
een hoop DJ's hebben al hun muziek al van te voren op het zelfde tempo gebrand.
een hoop laptop DJ's met digitale software die ook tempo sync aanhebben. de moderne techniek neemt een hoop werk uit je handen tegen wat je eerst met vinyl had. maar het gaat erom wat je leuk vind.

sommige mensen noemen mij geen DJ omdat ik niet produceer, is dat een vereiste dan?
Een vriend van me produceert wel en naar mijn mening best goed die heeft het hele pioneer grapje met CDJ2000's enz en die gebruikt niks van effecten en pitch enz omdat hij z'n eigen producties draait die al van te voren in zelfde tempo zijn geproduceerd enz.?

dit blijft eeuwig appels met peren vergelijken, door de moderne techniek groeien producers en klassieke DJ's wel veel meer naar elkaar toe.?

wat steve angelo betreft in dit topic, ik ben vorig jaar bij hem geweest in the sand en ik heb echt een onwijs vette avond gehad alles liep lekker vloeiend en strak over en ik vond de mix super vet. het interesseert me geen drol of het wel of niet live is. M'n avond was geweldig.

just playing dope beats
Snoey    posted on 29-02-2012 00:03
Oke, laat ik gelijk mijn mening uiten over haters:

Door jou haat verdienen die artiesten waar jij je mening over uit spreekt dus geld. Je kijkt hun video, deelt deze video en wij zien de video. Kassa! extra inkomsten.

Daarnaast zet je jezelf alleen maar in een slecht daglicht, positievere mensen worden over het algemeen aardigen gevonden. En mensen moet een goed beargunementerende kritkiek kunnen gerespecteerd worden.?

In jou geval ben je niet positief en de kritiek is niet leerzaam

Nu on topic:

In het geval van een talkshow of een soortgelijk televisie programma moeten alle artiesten playbacken.?
Dit voor de optimale kwaliteit van de artiest, want anders zou er gesoundchecked moeten worden en dergelijke en dat kost veel tijd en geld en is niet het 'hoofddoel' van de het programma.

Ik kende iemand die bij Jensen het 1 en ander deed en daar moesten de artiesten inderdaad neppen.
Dit doet niet alleen David Guetta, maar bijvoorbeeld ook Nick & Simon.

Zo een programma heeft ook slechts een beperkt aantal zendtijd, dus zijn het ook vaak verkorte stukjes van nummers. En de artiesten schuiven vaak aan inruil voor promotie van hun 'album' of nieuwe plaat en laat de kijker dus een stukje horen. Als er dan tochiets niet werkt is dat hele slechte reclame, dus dan maar save.
Voor zangers is vaak de reden voor playbacken omdat de uitvoering van de act belangrijker is dan het zingen van het liedje (de act erom heen is ook reclameom mensen te prikkelen de muziek leuk te vinden)
Daarnaast wilt een zanger vaak nog even zijn stem 'smeren' of op een andere manier voorbereiden. Want een kwartier lullen en dan zingen geeft vaak niet de kwaliteit die men verwacht van de artiest.
Zo zal David Guetta ook niet zin hebben om een cd erin te stoppen om vervolgens een liedje aan te zetten en gehaast te gaan mixen. Dat ziet er ten eerste niet uit en ten tweede gaat dat ten koste van de gehele act.
Laat staan de kans op een 'epic fail', zoals de titel op youtube zou gaan heetten als er iets fout gaat.

In het andere fragment nam David Guetta afscheid van het publiek. Als nummer 1 Dj van de wereld heb je een verschrikkelijk druk tourschema, laat staan alle interviews en het studiowerk en alle andere 100en afspraken.
Dan kan hij toch net eerder weg, kan de dj erna toch even rustig de dingen doen die moet doen om te kunnen draaien. En kan Guetta optijd weg.?

En dat David Guetta nummer 1 is, heeft meer te maken dat hij ontzettend populair is bij een hele brede doelgroep.?
Met zijn top40 muziek alleen al spreekt hij een enorme doelgroep aan en werkt hij samen met de artiesten die een aantal jaar geleden heel succesvol waren. (Het mixen van RNB, Pop en Dance, danceplaatje met black eyed peas of akon). Daarnaast laat hij zijn tracks remixen door de grootste opkomende talenten, waardoor deze een nog grotere doelgroep berijken. (Chuckie -> gigantisch breed publiek, berijkt de top100 hetzelfde jaar || Afrojack -> breed publiek, jaar later top100 || Nu Nicky Romero -> gaat 100% de top100 in)

Met andere woorden, hij promoot zichzelf bijzonder goed en kijkt heel goed omzich heen wat er gaande is en speelt daar kwa producties hardstikke goed op in.?

En praktijk voorbeeld waarom je als artiest voor een kleine set niet live moet gaan: Dj Jean!!
Hij zou en moest op de TMF Awards live draaien met vinyl en een Mc, hardstikke cool, niks mis mee. Tijdens zijn optreden skipte zijn naalden een aantal keer, waardoor niet alleen Jean een slechtere preformance gaf, maar ook de Mc het niet meer kon volgen. Met andere woorden, als het met de band was hadden de mensen een beter optreden voor hun geld, en Jean en de MC minder imago schade (Als die er was, het zou kunnen dat het gros van de mensen het niet door heeft gehad) Maar in ieder geval zal TMF er niet blij mee zijn geweest.

www.soundcloud.com/ten-hooven
Lucalicious    posted on 29-02-2012 17:28
Poster: Bartjens
Wat ik ook wel eens gehoord heb is dat Dj's een van te voren opgenomen set afspelen om zo de licht/vuurwerkshow exact te syncen. Geen idee of dit ook echt zo is?

dit is waar ja, maar niet helemaal. het is zo dat zij tijdcode aan moeten geven, ze kunnen dan wel zelf mixen, ze moeten dus vooral aangeven welke nummers ze draaien, soms al maanden van tevoren. tegenwoordig met de cdj2000 kan het wel anders, zoals armin van buuren bijvoorbeeld het doet in zijn eigen show, maar in praktijk is dit bijna niet anders te doen door de inmense vuurwerkshows. die moeten nou eenmaal goed zijn, en dat doe je niet inproviserend haha.

over het live mixen, dit filmpje is idd zelf fake, alleen in die tv draait hij nep, de rest is gewoon door het licht slecht te zien. en snoey heeft wat mij betreft helemaal gelijk. op tv is vrijwel atlijd nep, of gedeeltelijk nep. er zijn wel dergelijk shows die het echt doen, maar die zijn dan vaak ook muziek gerelateerd. een mooi voorbeeld is dat een band, weet even de naam niet meer, een keer live in een italiaanse show zou spelen, dit zelf graag live wou doen, maar dit niet mocht. toen is als grap de drummer gaan zingen en de zanger gaan drummen, niemand die het door had Winking my eye

over het algemeen vind ik dat fake draaien natuurlijk niet leuk is, knap is, etc, maar goed, ik snap wel dat dj's van dat formaat het soms doen, zeker als het een gig is die voor je publiciteid heel belangrijk is.
Larsz    posted on 01-03-2012 00:27
Poster: Lucalicious
dit is waar ja, maar niet helemaal. het is zo dat zij tijdcode aan moeten geven, ze kunnen dan wel zelf mixen, ze moeten dus vooral aangeven welke nummers ze draaien, soms al maanden van tevoren. tegenwoordig met de cdj2000 kan het wel anders, zoals armin van buuren bijvoorbeeld het doet in zijn eigen show, maar in praktijk is dit bijna niet anders te doen door de inmense vuurwerkshows. die moeten nou eenmaal goed zijn, en dat doe je niet inproviserend haha.

over het live mixen, dit filmpje is idd zelf fake, alleen in die tv draait hij nep, de rest is gewoon door het licht slecht te zien. en snoey heeft wat mij betreft helemaal gelijk. op tv is vrijwel atlijd nep, of gedeeltelijk nep. er zijn wel dergelijk shows die het echt doen, maar die zijn dan vaak ook muziek gerelateerd. een mooi voorbeeld is dat een band, weet even de naam niet meer, een keer live in een italiaanse show zou spelen, dit zelf graag live wou doen, maar dit niet mocht. toen is als grap de drummer gaan zingen en de zanger gaan drummen, niemand die het door had Winking my eye

over het algemeen vind ik dat fake draaien natuurlijk niet leuk is, knap is, etc, maar goed, ik snap wel dat dj's van dat formaat het soms doen, zeker als het een gig is die voor je publiciteid heel belangrijk is.

http://www.youtube.com/watch?v=tn2qKraB1lQ
MrQreeny    posted on 01-03-2012 13:34
@Larsz

Haha dat is wel geniaal :D
'Music is the universal language of mankind...'
Lucalicious    posted on 01-03-2012 16:48
haha, ja die jaa Winking my eye zo mooi :P

Create your FREE ACCOUNT now !

Some parts of this website require you to login. Using an account on DJResource has a lot of advantages such as:
Adding Content, getting Notifications, Like content, Downloading and Uploading Images and much more.

Sign Up

Create your account to get involved with the Community

280 Users online: 179 Guests (101 Unknown)
Pages generated today : 59.714
Most visitors online this month : 699
Lifetime Pageviews since 2003 : 244.331.494