Promoten.
  Dutch Topics, DO NOT reply in other languages than Dutch !  

Valkoinen    posted on 27-02-2012 11:07
Hee DJR's,

Ik ben al een tijdje leuk aan het draaien, op feestjes van vrienden en familieleden, maar ik wil graag ergens gaan draaien, in een kroeg of een dicotheek ofzo. Alleen nu is het probleem dat ik niet zo goed weet hoe ik dat moet gaan aanpakken. Ik heb al visitekaartjes een een website maar ik heb geen idee wat ik moet zeggen als ik die visitekaartjes ga uitdelen..

Kunnen jullie me wat tips geven?

Bij voorbaat dank,

Bas Witte ; Valkoinen

www.valkoinen.tk
Ik ben slecht in het verzinnen van dit soort dingen..

What do you think about Promoten. ??

Vote :   

Gerdo    posted on 27-02-2012 12:59
Als eerst gebruik de search functie van dit forum! Er zijn genoeg topics waar er antwoord wordt gegeven op je vraag. Ik heb wel een tip voor je, als je in een kroeg of discotheek wilt draaien moet je daar naar toe. Als je beginnende DJ bent gaan ze niet aan je vragen of je wilt komen draaien. Maak een praatje met de eigenaar, en vertel dat je draait. Enzovoort.

succes!

edit: Ik wilde 6 jaar geleden ook graag in een kroeg gaan draaien, en er stond toen een advertentie in de lokale krant dat een cafe een DJ zocht. Ik heb daar op gereageerd, en heb uiteindelijk de baan gekregen. Ik draai daar nu al bijna 6 jaar.
User edit by Gerdo on 27-02-2012 @ 13:01:43 (66%)
BobbyPharrel    posted on 27-02-2012 13:00
pff weer een topic die ik inmiddels al heel vaak hier heb voorbij zien komen!!

Maarja om je toch maar weg wijs te maken, loop naar de locale plaatselijke kroeg neem je cds meen en vraag of je een uurtje mag draaien om te laten zien dat je kan draaien en wanneer je draai stijl ?bevalt bij de castelijn vraag je aan hem of je vaker kan draaien natuurlijk wel tegen vergoeding. Maar ik neem aan dat dit voorzich spreekt, maar als je de zoek functie gebruikt hier op het forum zulje waarschijnlijk nog 50 andere topics vinden die hier over gaan.

s6.
Pur-D    posted on 27-02-2012 19:39
Connecties is een sleutelwoord. Zorg dat je vriendjes krijgt die al in het wereldje zitten. En hoe doe je dat, door met kroegbazen en andere dj's te praten.
Dn-s3500 - Dn-x1500s - Dn-s3500 - Traktor Scratch Pro
LilQuint    posted on 27-02-2012 19:44
Inderdaad, Connecties zijn erg belangrijk, ik heb een paar grote connecties, en hun kunnen een hoop voor mij regelen. En naamsbekendheid, + GELUK! De dj wereld is voortaan zo groot....
Pur-D    posted on 27-02-2012 19:49
Die was ik nog vergeten ja, GELUK. De juiste mensen op de juiste plaatsen tegen komen op het juiste moment.
Dn-s3500 - Dn-x1500s - Dn-s3500 - Traktor Scratch Pro
Valkoinen    posted on 27-02-2012 21:41
Thanks, en sorry. Voortaan zal ik de zoek functie gebruiken!
Vinnyo    posted on 27-02-2012 21:45
Als het visitekaartje er net zo uit ziet als je profiel foto dan zou ik eerst even je visitekaartje veranderen en je website offline halen. (beter geen website dan dit)
DJADMIN    posted on 27-02-2012 21:52
Poster: Vinnyo
Als het visitekaartje er net zo uit ziet als je profiel foto dan zou ik eerst even je visitekaartje veranderen en je website offline halen. (beter geen website dan dit)

Best een vet photoshop logo vind ik 't...origineel...dat wel!
CDJ2000 - CDJ 850 - TRAKTORX1 - DJM900 - HDJ 2000
dj-zero    posted on 27-02-2012 22:09

Ik hoop dat jouw logo er ook iets anders uit ziet dan je profielfoto:P?

En idd gewoon juiste mensen vinden en ook een juiste combinatie zien te vinden tussen jezelf durven te verkopen, maar niet arrogant over komen. Denk dat dat ook een belangrijke is,,
Valkoinen    posted on 28-02-2012 10:20
Visitekaartje ziet er inderdaad anders uit, haha. Even een snelle profielfoto, hij is tijdelijk ik zal deze binnekort veranderen, en mijn webstite is ook anders.

Bas Witte ; Valkoinen

Www.valkoinen.tk
Drumworks    posted on 28-02-2012 13:09
Ik zal nog wel een tip geven waar je over na kunt denken wanneer je graag in een kroeg/ club draait;
ik weet niet hoe het voorderest in nederland is, maar in roosendaal moeten de dj's perse van de club/cafe eigenaren commerciele muziek draaien. ik weet dat jij zo van underground houdt net als ik maar dat zit er dan niet in. dit heeft me ook best tegengehouden om daar te gaan draaien.
The beats are still banging :)
RAS    posted on 28-02-2012 14:17
Dump die .tk en neem een .nl adres. Het kost bijna niks en je komt een stuk serieuzer over.

Verder is het niet gebruikelijk om op een forum telkens af te sluiten met je naam. Dat doe je maar als je ons een brief schrijft Happy, laughing
Vinnyo    posted on 28-02-2012 20:20
Poster: RAS
Dump die .tk en neem een .nl adres. Het kost bijna niks en je komt een stuk serieuzer over.

Dat is wat ik bedoel, op een een website zoals jij hebt knappen ze eerder af dan op geen website.
Overtracked    posted on 01-03-2012 09:23
Dat is wat ik bedoel, op een een website zoals jij hebt knappen ze eerder af dan op geen website.

op jou profielfoto knappen de meestte mensen ook eerder op af dan andere profielfoto's. Dit is een deejay forum hoor geen voetbal forumCool
https://soundcloud.com/overtracked
Valkoinen    posted on 01-03-2012 16:51
Zoals je hebt kunnen lezen, is deze tijdelijk. Voortaan misschien even beter lezen. Buiten dat, de eigenaren van de discotheken / kroegen kijken volgens mij niet op dit forum.
Luxx    posted on 01-03-2012 17:38
Poster: Valkoinen
Zoals je hebt kunnen lezen, is deze tijdelijk. Voortaan misschien even beter lezen. Buiten dat, de eigenaren van de discotheken / kroegen kijken volgens mij niet op dit forum.

het staat niet in je openingspost. rest van het topic lezen= TL;DR
www.mothermusic.nl
ArTy    posted on 01-03-2012 18:08
Leer om lekker commercieel en gevarieerd te draaien als je echt vaker buiten de deur wilt draaien. Huse DJ zijn en genoeg en 90% daarvan komt niet verder dan de lokale jeugdsoos en de slaapkamer, af en toe een optredentje zal je wel lukke maar als je gebonden bent aan 1 stijl en zelf geen nummers maakt die mensen kennen kom je echt niet ver.

Inderdaad, regel een betere website of doe er geen.. Ik had vroeger ook een website maar ben hiermee gestopt omdat het effect ervan zo klein is. Ik ben in 2 jaar tijd 0x geboekt via mijn internet site.. En volgens mij had ik ongeveer 2 bezoekers per maand ofzo?Cool. Maar mocht je toch een site willen, doe het dan goed.. Ook geen tijdelijke websites maken want dat slaat ook nergens op, de website is namelijk wel hetgeen waar de opdrachtgever je op beoordeeld. Ziet die er professioneel uit, dan kom jij ook professioneler over. Is het ?een gratis te bouwen in 3 klikken? website haakt bijna elke opdrachtgever al af.

Daarnaast, leuk dat je filmpjes post met mixen maar zorg dat de geluidskwaliteit dan ook goed is. Ook weer een stukje prfessionaliteit uitstralen. Ik heb 1 filmpje gezien (die van februari) en hierin mix je 3 nummers in 10 min.. Als je in de gemiddelde kroeg draait is het grootste deel van het publiek na 2 min echt wel klaar met een nummer. Zeker met die nummers die jij in dit filmpje draait (redelijk t zelfde deuntje steeds). Een dansvloer die stilvalt is nooit goed. Probeer dus iets meer te varieren (ook kwa muziekstijlen).?

Dit zijn allemaal dingen die ik zelf ook heb meegemaakt en vandaar dat ik je dit als tip mee geef. Ik was eerst ook house-minded maar ben hier langzaam vanaf gestapt omdat er veel meer werk in de all-round sector is. Nu vind ik het zelfs veel leuker om all-round te draaien dan een house setje.

This is an old Topic

No new postings for 4.930 days.
 Post CommentThat would be 164.3 months
or a whopping 13.5 years
You might consider opening a new topic or reply anyway by pressing the green button...

254 Users online: 133 Guests (121 Unknown)
Pages generated today : 28.564
Most visitors online this month : 897
Lifetime Pageviews since 2003 : 242.922.109