2x USB Male naar 1x USB Female | Bestaat dit?
  Dutch Topics, DO NOT reply in other languages than Dutch !  

Arondjuser    posted on 25-02-2012 00:47
Dear DJR leden,
Ik was vanmiddag lekker even aan het spelen op mn CDJ 850 tjes toen ik op eens aan het volgende dacht.
Omdat er natuurlijk geen link functie op de CDJ 850's zit, vroeg ik me af of je zelf niet zo'n 'LINK FUNCTIE' kan maken. Ik dacht aan het volgende:

Een verloopje van 2x USB Male naar 1x USB Female
Zoiets:

http://lockerz.com/s/186845529

Bestaat dit? Zo ja, gaat dit werken?

Ik ben benieuwd!

Thanks a lot,
Aron Benjamin!
♔ Diskjockey en Producer bij Movela Agency ♔. Studeerd

What do you think about 2x USB Male naar 1x USB Female | Bestaat dit? ??

Vote :   

Ywe    posted on 25-02-2012 15:47
interessant vraagstuk... ik heb er nog nooit van gehoord in ieder geval. maar zou het wel eens willen proberen!
Unidentified    posted on 25-02-2012 16:17
Kan je dat zelf niet maken? Als je een beetje handig bent in het maken van (audio)kabels, lijkt dit me ook niet echt een groot probleem. Ik heb thuis een gelijkaardige kabel liggen, maar deze is volgens mij omgekeerd aan degene die jij toont.
dance2mix    posted on 25-02-2012 16:52
Als dit lukt ben ik zwaar onder de indruk, succes man. Hoop dat het lukt

Laat je het wel weten in dit topic als het gelukt is?
CDJ 850 K- DJM 700 K - HDJ 500 K - Event 20/20 BAS
BobbyPharrel    posted on 25-02-2012 17:04
Dit is mogelijk, als het goed is kan dat via dit kabeltje ...

usb kabel

plus link naar de webshop :?http://www.allekabels.nl/index.php
IK lees hier op het forum of het gelukt is!!

Greets

Bobby
User edit by BobbyPharrel on 25-02-2012 @ 17:07:50 (100%)
venzi    posted on 25-02-2012 17:31
Dit gaat niet werken denk ik zo..
mrmagix    posted on 25-02-2012 17:45
De snelheid gaat er wel aan geloven maar lijkt me wel legit.

Al moet je wel oppassen dat je niet kortsluit hiermee.
Intern worden de male - kabels eigenlijk aan elkaar gesoldeerd, waardoor rechtstreekse connectie gemaakt wordt tussen de CDJ's. Of dit zo gezond is weet ik niet...
Wie niet schrijft, wordt niet gelezen.
Dolivieira    posted on 25-02-2012 18:13
ik dacht dat er eerder al eens een keer zoiets was voor de CDJ400. Ik dacht dat ik het een keer voorbij zag komen hier op het forum. Maar weet niet zeker. Ben ook benieuwd of dat wel kan.
CDJ2000Nexus DDJFLX10 DDJ-XP1 RMX1000 SL1200MK2s
Blackaround    posted on 25-02-2012 19:43
Had er zelf nooit aan gedacht eig!
Ben benieuwd! Winking my eye
RAS    posted on 25-02-2012 21:13
Onmogelijk.

Het signaal dat door een usb-kabel loopt is een digitaal signaal en niet analoog zoals je gewend bent van audiokabels. Daarnaast communiceren apparaten via usb, oftewel, er gaan signalen in beide richtingen. Bij een audiokabel is geen sprake van communicatie maar word slechts een analoog signaal (??nrichtingsverkeer) doorgegeven.

Oftewel, usb is een heel ander principe dan electriciteitskabels en audiokabels, dus kunnen ook niet op een zelfde manier gemanipuleerd worden.
Arondjuser    posted on 26-02-2012 03:52
Okay... Zijn er nog andere manieren?
♔ Diskjockey en Producer bij Movela Agency ♔. Studeerd
feestbeest    posted on 26-02-2012 05:02
Ik heb wel eens splitters gezien van usb, dus in het geval wat ik zag waren 2 computers en 1 printer die door bijde computers gebruikt konden worden. Mischien zou je het dus voorelkaar kunnen krijgen door 1 hardschijf/usbstik door midel van een splitter bijde cdj's ervan te voorzien. Maar ik weet niet of je dat bedoelt?
Mac Book Pro, Traktor scratch Duo 2, X1, CDJ 800MK2
hoppie    posted on 26-02-2012 05:08
een vriend van me heeft een externe hdd niet 2 usb stekkers eraan, kan wel ff vrage waar hij die vandaan heeft?
Question everything
TimmyV    posted on 26-02-2012 07:39
Gaat met USB niet lukken zover ik weet. Tenminste, 2 computers tegelijk aansluiten op 1 externe hardeschijf werkt niet. Alleen via een netwerk. Denk aan een router met USB aansluitingen zodat je deze kan delen via het netwerk. In dit geval totaal niet van toepassing op CDJ's

Zoals RAS het al een beetje uitlegt.
De drive zal maar met 1 computer kunnen communiceren. Wanneer je hem tegelijkertijd op een 2e computer aansluit dan wordt deze gewoon genegeerd. Dit omdat de besturingssyteem afzonderlijk met de HD proberen te communiceren. USB kan maar 1 signaal ontvangen en versturen. Niet 2 tegelijk.

Weet bijna wel zeker dat de CDJ's hetzelfde probleem zullen hebben.
Daarom is de Link functie een geniale nieuwe toevoeging aan nieuwe spelers van Pioneer, Denon etc.
Helaas voor jou is de 850 dan weer net die speler die dat niet heeft zoals jezelf ook al aangaf.

Zit helaas niks anders op dan 2 USB drives te gebruiken. Of je moet MIDI gaan draaienSmile
Let's go f*cking mental
RAS    posted on 26-02-2012 10:39
Poster: hoppie
een vriend van me heeft een externe hdd niet 2 usb stekkers eraan, kan wel ff vrage waar hij die vandaan heeft?

Die tweede usb-stekker is omdat ??n usb-aansluiting niet voldoende stroom levert voor de desbetreffende harde schijf. Er word dan geen data over verzonden. Niet geschikt voor het plan van de TS.
Dolivieira    posted on 26-02-2012 14:31
De link functie is ook een soort netwerk en gaat via UTP Kabels. Een speler waar de USB device in zit die is de host en de andere die zijn daar aan verbonden om bestanden te delen. Ik denk ook dat je het met de CDJ850 niet voor elkaar gaat krijgen. Wat wel zo kunnen is om je CDJ850 als controllers te gebruiken in programmas zoals Traktor, Serato, Mixvibes en of Virtual DJ. en dan je usb hangen aan de computer. Dan heb je ook dat je met beide via de computer ?uit een USBDevice kan draaien.?
CDJ2000Nexus DDJFLX10 DDJ-XP1 RMX1000 SL1200MK2s

This is an old Topic

No new postings for 4.823 days.
 Post CommentThat would be 160.8 months
or a whopping 13.2 years
You might consider opening a new topic or reply anyway by pressing the green button...

127 Users online: W.i.M & 23 Guests (103 Unknown)
Pages generated today : 56.020
Most visitors online this month : 380
Lifetime Pageviews since 2003 : 238.663.771