Probleem met maken van lead
  Dutch Topics, DO NOT reply in other languages than Dutch !  

RobiTekzz    posted on 24-02-2012 22:45
Hallo
IK ben nu al aantal maanden bezig met fl studio.
alles begint prima te gaan intro qlimax enzo
maar als ik een lead wil make doe ik het wel 100 keren weg (Mijn stijl is dan ook Tekstyle,Jump) of ik vind het de dag erna weer op niets klinken.

kunnen jullie tips geven kwa maken of hoe eraan te beginnen ?

Alvast bedankt

What do you think about Probleem met maken van lead ??

Vote :   

Blackaround    posted on 24-02-2012 23:06
had dit vroeger ook. niet vn die lead, maar wel als ik de dag erna opnieuw hoor, dat het tog nie zo goed klonk, als ik het eerst vond.

Een tip, zet je muziek niet te hard!
Je gehoor word na een tijd moe! en dan ga je op dat moment als je gehoor moe is, zeggen van! oke dit klinkt vet!
Maar dag er na is het van, hm.. tog niet zo goed als ik dacht!

Luxx    posted on 25-02-2012 00:37
voordat iemand anders de grap maakt:

zoek op wie de ouders zijn van de eigenaar/maker van deze website. die weten precies hoe je een Lead maakt...

en verder ontopic:
je hoeft ?cht niet perse je eigen Leads te maken. er zijn ENORM veel VSTi's met presets die keihard zijn. combineer gewoon een aantal presets, of pas de presets aan om een eigen twist te geven en TADAA je hebt de lead die je wilt.
serieus ik ken niemand die serieus zijn eigen leads vanaf een defaultpreset in elkaar knutselt. je hebt wel mensen die zeggen het te doen maar als hun pinokio zouden zijn dan zaten met hun neus ergens in Uranus.

verder ken ik je ook totaal niet dus kan verder niet veel bijzonders zeggen. cheers. en laat de shit-storm maar komen met mensen die zeggen wel alles zelf te maken.
www.mothermusic.nl
User edit by Luxx on 25-02-2012 @ 00:40:27 (100%)
Sound-Division    posted on 25-02-2012 00:40
haha Luxx, flauw Cool

Verder is het handig om misschien tutorials te checken op youtube van jou genre, hier kun je veel van leren! en evengoed orgineel zijn.
Bonchanoize    posted on 25-02-2012 12:34
Ik heb het al gedaan vanuit default, maar met eenvoudige plugins zoals sylenth of 3xosc. Voor bijvoorbeeld Hardstyle heb je een paar mooie presets in Nexus waar je wat aan kunt prutsen.
Let the magic begin
MoXeGy    posted on 25-02-2012 18:54
In sylenth, operator en een paar andere maak ik ze toch 50/50 zelf vanuit een default/init preset .
Voor de rest inderdaad de goede sounds bij elkaar layeren.
User edit by MoXeGy on 25-02-2012 @ 18:54:56 (3%)
cheesefondu    posted on 26-02-2012 10:14
Een lead kan zo en zo beter klinken als alles bij elkaar zet , bas kick eronder met bbaseline onder je lead klinkt het vaak al veel beter
RobiTekzz    posted on 28-02-2012 22:19
Poster: Sound-Division
haha Luxx, flauw Cool

Verder is het handig om misschien tutorials te checken op youtube van jou genre, hier kun je veel van leren! en evengoed orgineel zijn.
 Das ook het probleem het genre is niet bepaald groot heb wel tutorials gevonde maar die zijn erg oud
Larsz    posted on 28-02-2012 22:39
Sylenth1 kopen, kijken hoe die presets zijn opgebouwd en daarmee proberen te werken. Layeren, fx gebruiken, etc.
iGrasmat    posted on 28-02-2012 23:42
Climax.
''A DJ is not a jukebox, fuck your request!''

This is an old Topic

No new postings for 4.931 days.
 Post CommentThat would be 164.4 months
or a whopping 13.5 years
You might consider opening a new topic or reply anyway by pressing the green button...

276 Users online: 144 Guests (132 Unknown)
Pages generated today : 73.934
Most visitors online this month : 897
Lifetime Pageviews since 2003 : 242.870.971