Hoe verdien ik geld? (1/2)
  Dutch Topics, DO NOT reply in other languages than Dutch !  

Myke-Berlyn    posted on 24-02-2012 13:13
Hey !

Zou het in dit topic graag eens hebben over 'Geld.'

Je kent dit gevoel waarschijnlijk allemaal of hebt het al wel eens meegemaakt.
Je wilt iets nieuws kopen, maar je hebt geen geld..
Dan begin je vanalles te doen om aan geld te komen, wel ik ben 14 jaar en ik heb geen flauw idee, hoe ik geld moet verdienen op mijn leeftijd?
Kunnen jullie mij en nog andere mensen die ook geld nodig hebben helpen?

What do you think about Hoe verdien ik geld? ??

Vote :   

Chavizz1991    posted on 24-02-2012 13:18
ik zou om te beginnen eens een baantje zoeken. Als je 14 bent kan je kranten bezorgen tegen een helemaal niet zo'n verkeerde vergoeding
MrQreeny    posted on 24-02-2012 13:18
Euhhhh ff nadenken hoor.... Misschien kan je plaatjes draaienConfused?!!
Dat is misschien nog leuk ook??

lol
'Music is the universal language of mankind...'
MichaelMiller    posted on 24-02-2012 13:24
www.facebook.com/michaelmillerofficial
Myke-Berlyn    posted on 24-02-2012 13:26
Poster: MrQreeny
Euhhhh ff nadenken hoor.... Misschien kan je plaatjes draaienConfused?!!
Dat is misschien nog leuk ook??

lol

Ja, dat doe ik al, maar ik draai niet zo veel, omdat er veel mensen zijn die niet geloven in jonge DJ's..
Als ik dan moet gaan draaien, doe ik het gratis voor drank of tegen heel lage prijzen, ik doe het voor het plezier, je hobby moet niet altijd betaald worden, of wel?
Meestal krijg ik gratis drank en tickets.. Als ik geld vraag is het heel heeel heeel laag.. Geloof me..
Myke-Berlyn    posted on 24-02-2012 13:30
Poster: Chavizz1991
ik zou om te beginnen eens een baantje zoeken. Als je 14 bent kan je kranten bezorgen tegen een helemaal niet zo'n verkeerde vergoeding

Mag dat dan al op mijn leeftijd? Happy, laughing
MichaelMiller    posted on 24-02-2012 13:36
Ja, kranten/folders sowieso. Volgend jaar kan je bij supermarkt aan de slag. En dat je HEEL HEEL HEEEEEEL weinig vraagt voor optredens zoals je zelf zegt, daar kies je zelf voor. Bij supermarkt zal je 3 ? 4 euri per uur verdienen. Voor draaien kan je makkelijk?10-15 euro p.u.?vragen, dat is al?vrij weinig. Ligt natuurlijk aan waar je draait en wat voor soort avond het is.
Myke-Berlyn    posted on 24-02-2012 13:44
Poster: MichaelMiller
Ja, kranten/folders sowieso. Volgend jaar kan je bij supermarkt aan de slag. En dat je HEEL HEEL HEEEEEEL weinig vraagt voor optredens zoals je zelf zegt, daar kies je zelf voor. Bij supermarkt zal je 3 ? 4 euri per uur verdienen. Voor draaien kan je makkelijk?10-15 euro p.u.?vragen, dat is al?vrij weinig. Ligt natuurlijk aan waar je draait en wat voor soort avond het is.

Hoe kom ik daar terecht?
Dat ik kranten/folders mag uitdelen?
Wat moet ik daar voor doen?
MichaelMiller    posted on 24-02-2012 14:03
Sorry, wil niet de zeurpiet uit gaan hangen, maar vind het echt jammer dat weer zo'n soort topic hier op DJR verschijnt. Een DJ FORUM. (Nou ja, zolang het binnen kader van muziek blijft........)

Lang leve Google. Duizenden Nederlandse fora, hulpsites, whatever te vinden.
Mijn vorige post (ElleGirl forum) was? overigens natuurlijk niet serieus bedoeld..

Niet erg dat er een keer iemand van 14 een relatieprobleem heeft, of iets anders wat 0% met muziek te maken heeft en dat hier post omdat hij hulp nodig heeft, maar zo'n topics komen imo veel te vaak voorbij.... Op een DJ-forum n.b.. Zelfs hier op DJR zijn er al genoeg topics m.b.t. 'Hoe verdien ik geld?'

Om toch maar weer even on-topic te gaan en proberen te helpen;
Kan me nog herinneren dat Dance2Mix, ook van jouw leeftijd, volgens mij zelfs nog jonger, duizenden euro's verdiende met stoelen verschuiven. Misschien kan hij?helpen? O ja, over dat kranten rondbrengen.?Spreek bijvoorbeeld iemand aan die dat werk doet. Misschien ken je zelfs wel iemand.?Anders zijn er nog altijd advertenties enz. te vinden.?In NL iig..

?Ikzelf werkte op mijn 14e in de vakanties soms, vooral bij carnaval, in de horeca. Glazen ophalen e.d., springkussen in de gaten houden, glazen spoelen, slush puppy's maken e.d.. Op mijn 15e ben ik, zoals heel veel anderen, begonnen bij een supermarkt, waar ik na een tijdje ?3,91 p.u. verdien, en nu ik 16 ben nog wat meer. Kan je meer uren maken dan met DJ'ing. Over DJ'ing gesproken...; Als je zo graag (meer) geld wilt verdienen, dan zou ik toch maar wat meer vragen daarvoor. Je kan zelf toch wel inschatten wat een ree?l bedrag zal zijn voor een bepaalde boeking?

Anyhow, succes verder met het vinden van een baantje o.i.d..

Estacy    posted on 24-02-2012 14:16
hoe verdien ik geld?
neem een baan

echt waar wtf zo moeilijk is dat niet. je moet ook niet op zoek naar een droombaantje maar gewoon eentje waar je geld verdient. en begin niet dat je niks kan vinden want dan zoek je gewoon niet (niet ja, want je kunt fucking overal bijbaantjes krijgen, tenzij je midden in alaska woont)
'George Clinton meeting Kraftwerk in an elevator'
MichaelMiller    posted on 24-02-2012 14:17
Poster: Estacy
je kunt fucking overal bijbaantjes krijgen, tenzij je midden in alaska woont)

Sneeuwschepper..Happy, laughing
anciano    posted on 24-02-2012 14:34
Start een topic op monsterboard en laat dit forum met rust betreffende het zoeken van baantjes.?
SuccesCool
DJADMIN    posted on 24-02-2012 15:08
Poster: MichaelMiller

Na 10 jaar draaien vraag ik me nog altijd 20 - 25 euro per uur...en doe genoeg klussen nog gratis...dus makkelijk 10 - 15 euro per uur vragen als 14 jarige..vergeet 't maar....
CDJ2000 - CDJ 850 - TRAKTORX1 - DJM900 - HDJ 2000
BobbyPharrel    posted on 24-02-2012 15:09
ga op de markt werken, zo ben ik ook 12 jaar geleden begonnen. toen kreeg ik 5 gulden per uur, tegenwoordig zal dat wel 3 euro per uur zijn ofzow.?

Maar google.be is bij jullie ook een bekende site, en je zult vast veel vriendjes/vriendinnetjes hebben die ook bij baantjes hebben vraag eens aan hun of ze je kunnen helpen.

Blackaround    posted on 24-02-2012 15:10
Poster: DJADMIN
Na 10 jaar draaien vraag ik me nog altijd 20 - 25 euro per uur...en doe genoeg klussen nog gratis...dus makkelijk 10 - 15 euro per uur vragen als 14 jarige..vergeet 't maar....

Wow, met zoveel ervaring nog altijd voor die prijs draaien.
Hier bij ons ken ik dj's die altijd 50 euro vragen, voor 1uur. met ongeveer 3-4 jaar ervaring.

Over 2-3 weken, mijn eerste fuif, heb ik 30 euro gekregen.
DJADMIN    posted on 24-02-2012 15:16
Poster: Blackaround
Wow, met zoveel ervaring nog altijd voor die prijs draaien.
Hier bij ons ken ik dj's die altijd 50 euro vragen, voor 1uur. met ongeveer 3-4 jaar ervaring.

Over 2-3 weken, mijn eerste fuif, heb ik 30 euro gekregen.

Ik zeg maar altijd zo ; des te meer je vraagt, des te meer men verwacht...klaar. En niet dat ik niet aan die verwachtingen kan voldoen, maar ik wil nooit verweten krijgen dat ik het geld niet waard was. Want dan kan je je dj cariere defentieif vaarwel zeggen, als mensen gaan rondbazuinen dat je het ''geld'' niet waard was.

Daarnaast betalen discotheken steeds minder tegenwoordig...mooi stukje marktwerking met vraag en aanbod. Op de plaatsen waar ik kom krijgen de dj's gewoon 25 euro per uur, discotheek waar kei harde concurrentie is, en waar er gewoon iedere dag in het weekend 500 mensen binnen moeten zijn...en als DJ ben je daar verantwoordelijk voor...hoofdzakelijk...

ik heb ook nooit de intentie om er ''rijk'' van te worden...ik wil gewoon netjes mijn kosten vergoed hebben, en wat ik ''overhou'' is leuk meegenomen. Wat jonge dj's tegenwoordig doen, is proberen van hun dj'en werk te maken, zodat ze niet meer bij de Appie hoeven staan op zaterdagmorgen...dat is alleen voor heel weinig dj's weggelegd, en dat (willen ze niet) begrijpen (ze niet). En dat is zwaar zonde...
Luxx    posted on 24-02-2012 15:18
Poster: Myke-Berlyn
Ja, dat doe ik al, maar ik draai niet zo veel, omdat er veel mensen zijn die niet geloven in jonge DJ's..
Als ik dan moet gaan draaien, doe ik het gratis voor drank of tegen heel lage prijzen, ik doe het voor het plezier, je hobby moet niet altijd betaald worden, of wel?
Meestal krijg ik gratis drank en tickets.. Als ik geld vraag is het heel heeel heeel laag.. Geloof me..

..je bent 14, en je krijgt voor een optreden drank? dat is scheef..
www.mothermusic.nl
DJADMIN    posted on 24-02-2012 15:50
Poster: Luxx
..je bent 14, en je krijgt voor een optreden drank? dat is scheef..

Fristi !!
Mr-    posted on 24-02-2012 16:05
hallo, ik denk dat geld verdienen ook een kwestie van ervaring is en motivatie.
ikzelf, sinds 2 weken 19 ben vroeger begonnen in een tuinbouwkas toen ik 14 was net als jij.
het werk was super hard, ik kreeg 2.70 euro per uur oid. dus als ik 50 euro bij elkaar had had ik ong 20 uur gewerkt!

dit was natuurlijk niet ideaal, ik verdiende bijna niks deed zwaar fysiek werk en dit allemaal op de vroege zaterdag ochtend. MAAR, dit baatje heeft me wel geleerd dat je niets voor niets krijgt. omdat ik altijd hard werkte kreeg ik soms wel eens een paar euro erbij. hier was ik dan super blij mee, als ik toen iets aanschafte moest ik goed nadenken wat ik kocht en of ik het nergens goedkoper kon krijgen. later heb ik nog wat andere baantjes gehad met steeds wat meer verbetering m.b.t. loon en werkomstandigheden.?

op mijn 16e ben ik aan de slag gegaan in een kroeg/discotheek, hier heb ik een paar jaar lang glazen/gardarobe gedaan. ?hier loop ik nu dan ook al bijna 3 jaar rond, ik heb altijd mijn best gedaan in mijn werk. de werktijden en omstandigheden zijn voor mij veel gunstiger en financieel is het er ook niet slechter op geworden. Winking my eye omdat ik mijn 'roots' nooit ben vergeten en gewoon altijd mijn best doe op mijn werk heb ik steeds meer waardering vanuit mijn werk ontvangen. hierdoor ben ik nu ook in de positie gekomen dat ik ook op mijn werkplek mag draaien. dit is ideaal voor mij ik doe wat ik leuk vind en ik krijg er voor betaald.

wat ik met dit lange verhaal wil zeggen is samengevat:
het is niet erg als je eerst een wat minder baantje hebt, als je goed je best doet krijg je waardering vanuit je werkomgeving en krijg je ook sneller de mogenlijkheid andere dingen te gaan doen. en daarbij leer je ook meer waarderen als je eindelijk een beter baantje hebt en dat je daar ook je best blijft doen omdat je weet hoe je er bent gekomen!
2 CDJ 2000 2 SL 1210 DJM 800 HD 25-1 II
Vinnyo    posted on 24-02-2012 22:20
Ga naar de Albert Heijn, bij de AH waar ik werk, werken ook wel eens mensen van 14.
Unidentified    posted on 24-02-2012 23:16
Manman, de jeugd van tegenwoordig is toch wel echt lui aan het worden (en ja ik mag dit zeggen, ik ben 17 jaar maar werk al vanaf mijn 14e, en ik heb alles wat in mijn booth staat tot de laatste cent zelf betaald)

Als je geld nodig hebt, ga dan werk zoeken. IEDEREEN weet dat wwerken geld opbrengt (andere dingen ook maar die zijn in bepaalde gevallen niet echt legaal). De jongere generatie zou beter eens logisch nadenken en wat research doen voordat ze hun vragen op fora posten...

Zo, dat moest ik even kwijt Smile
niiicola    posted on 24-02-2012 23:19
Hij is 14. Je bent op je 15e pas werkgerechtigd officieel.
Gewoon.
unknown    posted on 24-02-2012 23:24
Poster: DJADMIN
Fristi !!

haha
ga een baantje zoeken bij een supermarkt wil meestal wel als je 14 bent Winking my eye
ik moet ook alles zelf betalen voor mijn DJ gear
rmp3 A - rmx 40 blackfire - rmp3 A
Maracas    posted on 25-02-2012 06:08
Ik heb gewoon mijn quad verkocht Happy, laughing Voor het een zul je ook het ander moeten laten Winking my eye
Als iedereenaanzichzelfdenkt,word eraan iedereengedacht
Dolivieira    posted on 25-02-2012 18:16
Poster: Myke-Berlyn
Hey !

Zou het in dit topic graag eens hebben over 'Geld.'

Je kent dit gevoel waarschijnlijk allemaal of hebt het al wel eens meegemaakt.
Je wilt iets nieuws kopen, maar je hebt geen geld..
Dan begin je vanalles te doen om aan geld te komen, wel ik ben 14 jaar en ik heb geen flauw idee, hoe ik geld moet verdienen op mijn leeftijd?
Kunnen jullie mij en nog andere mensen die ook geld nodig hebben helpen?

Werk is de enige legale manier om legaal aan geld te komen. Of je moet iets erven of winnen.
CDJ2000Nexus DDJFLX10 DDJ-XP1 RMX1000 SL1200MK2s
User edit by Dolivieira on 25-02-2012 @ 18:48:33 (7%)
Unidentified    posted on 25-02-2012 21:18
Of verhandelen

194 Users online: 134 Guests (60 Unknown)
Pages generated today : 41.474
Most visitors online this month : 897
Lifetime Pageviews since 2003 : 242.935.019